Thursday, May 29, 2008

Ezam seberang sudah!


Ezam seberang sudah !

Spekulasi Ezam menyeberang masuk ke UMNO kini sudah terjawab. Laman www.arahkita.blogspot dalam isu tahun 2006 lagi sudah membuat antisipasi bahawa Ezam Mohd Nor akan menyeberang masuk ke UMNO. Hari ini setelah 2 tahun maka telah menjadi satu hakikat Ezam Mohd Nor kembali ke UMNO.

Sebelum ini dalam memberi sedikit komen mengenai spekulasi Ezam Mohd Nor menyertai UMNO, www.umno-reform.com mengatakan bahawa kemasukan Ezam adalah sebagai senjata untuk menentang kebangkitan Anwar Ibrahim. Inilah tujuan Ezam dibawa masuk oleh Pak Lah. Ezam Mohd Nor yang terkenal menentang Dr Mahathir kini mempunyai misi yang agak besar – menjadi senjata untuk menghalang Anwar Ibrahim dari terus meniti takhta populariti dan di samping menjadi suara tegas untuk membelasah Dr Mahathir. Ini mungkin misi Ezam Mohd Nor.

Namun dalam menyerahkan dokumen kemasukan semula ke UMNO – Badrul Hisham Shaharin yang dikatakan musuh ketat Khairy Jamaluddin tidak kelihatan menyertai rombongan Ezam Mohd Nor bertemu Pak Lah. Badrul Hisham, Ahli Kepimpinan Tertinggi Keadilan tetap menyatakan sokongan beliau kepada Parti Keadilan rakyat dan telah membuat kenyataan terbuka beliau menjawab desas-desus bahawa beliau akan bersama-sama Ezam Mohd Nor menyertai UMNO. Ini mungkin menjadi kelegaan Parti Keadilan Rakyat kerana Badrul dilihat sebagai kepimpinan akar umbi dan antara penggerak reformasi.

  • Nora antara reformis yang telah ditangkap sebanyak 11 kali masih belum memberi kenyataan mengenai spekulasi akan menyertai Ezam Mohd Nor Blog Norazimah Mohd Nor

Sungguhpun begitu, satu lagi tokoh reformasi Norazimah Mohd Nor yang dikatakan turut akan menyertai Ezam Mohd Nor gagal kelihatan untuk bersama-sama Ezam dalam bertemu dan menyerahkan borang UMNO. Sungguhpun begitu tidak ada kenyataan dari aktivis reformasi yang telah di tangkap sebanyak 11 kali sepanjang perjuangan reformasi.

Namun persoalan utama ialah – kenapa Ezam menyertai UMNO. Adakah beliau mempercayai langkah-langkah reformasi yang sedang dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional atau sebagai satu wadah untuk memulakan serangan terhadap Anwar Ibrahim yang dikatakan membelakangi perjuangan Melayu. Apa kata anda

Gambar dari agendaily.com

28 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Isu lompat parti dah jadi perkara biasa dalam arena politik tanah air.Tapi yang paling ramai orang2 umno la.Keluar dari umno lompat ke parti pembakang,Tilik2 dalam parti pembangkang tak de change nak move up.Last masuk umno balik.Contohya macam Ku Li,Rais Yatim,Ezam dan ramai lagi.Orang2 macam ni tak leh diangkat sebagai pemimpin,kerana mereka ni tak de pendirian.Rosak negara nanti..

1:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ezam is no longer relevant. But it is sad to see how he allow himself to be manipulated by those corrupts in UMNO. Watching him being pushed around and guided by those penyamun to take his seat in parliment house yesterday when he met AAB is just the beggining. Expect to see more of this push around and become spoke person to penyamun, obviosly because those penyamun are not good in presenting their idea. Just look at how AAB, Najib, Hishamuddin and other UMNO leader make their speech....mengantuk and tak faham.

4:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Orang bertukar parti ada di mana-mana, tetapi kerana tidak melibatkan tokoh besar (besar mulut dari kepala) maka tidak dihebahkan. Sebagai pejuang bangsa apabila hendak membuat sesuatu keputusan termasuk melompat parti mesti difikirkan dengan matang. Orang yang suka melompat sebenarnya tiada pendirian dan tidak boleh dipercayai.

Bertukar parti bererti bertukar misi perjuangan. Masa dalam UMNO lantang kritik pembangkang. Bila masuk pembangkang hentam UMNO. Dan bila masuk balik UMNO tentulah ganyang pembangkang pula. Apakah bentuk perjuangan seumpama ini. Bolehkah orang-orang yang dikritik dulu terima kenyataannya?

Dalam politik terdapat 2 jenis manusia. Pertama, pejuang bangsa tulen yang tidak akan berganjak pendiriannya sehingga ke hujung usia. Kedua, pejuang palsu yang apabila berlaku perubahan dalam iklim kepolitikan, dia akan terikut sama. Pejuang begini tidak tahan diuji. Orang yang tiada pendirian sertailah parti mana sekalipun dia tetap tiada pendirian. Perjuangannya tidak boleh dipercayai.

11:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hai Saudara Ezam...Dulu aku mmg respect abis kat ko sbb menentang UMNO sekarang lain pulak. Kononnya Tun Mahathir keluar UMNO nampak UMNO lebih baik kelakarlah ko nie.
Tak sampai sebulanpun Tun Mahathir keluar ko dah kata UMNO makin baik mmg teruk. Ko mmg dah tak releven.
dan mungkin sebab ade orang kasi kot...

Sidang TV hari nie ko nampak mcm professional tapi hakikatnya hampeh. Dulu mati2 ko kata tak nak masuk UMNO skrang lain pulak. Ayat yg paling dia suka kata PKR parti hak milik perseorangan dan tidak menegakkan keadilan. UMNO tu tegakkan keadilan ke? Plsla hentikanlah...

11:46 PM  
Blogger Siapalah aku said...

Ezam,

Seorang yang pernah meludah dan memijak-mijak lalu digesek dengan tapak kakinya ludah yang telah disembur keluar. Kini, Ezam menjilat ludah yang telah lama menempel di tapak kakinya hanya kerana kehausan setelah kering air liurnya akibat daripada kurang mengambil makanan dan minuman.

Kini Ezam terpaksa menjilat semula ludah yang telah bercampur dengan lumpur kotor yang juga terkandung najis-najis hina di dalamnya.

Apa boleh buat, makanan dan minuman sudah tiada, sudah kemarau dan tiada sebarang makanan untuk dimakan.

Apa yang ada hanya najis dan sisa-sisa ludahan yang terpaksa juga ditelan walaupun menjijikkan.

12:29 AM  
Blogger Siapalah aku said...

This comment has been removed by the author.

12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jangan Sesekali ko lupa Ezam bahawa ko suka sgt bermain dengan "Sumpah Keramat". Jgn sampai sumpah ko memakan ko.

12:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

umno sekarang dalam keadaan LEMAH, maka apa saja yang dianggap boleh menguatkannya diterimanya dengan besar hati, waima SAMPAH, akan diterimanya.

12:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Erm..bape jutala yg dia dpt dengan berbuat sebegini ade idea? RM1Juta?
Sedih betul dan jijik.

1:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Erm..bape jutala yg dia dpt dengan berbuat sebegini ade idea? RM1Juta?
Sedih betul dan jijik.

1:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dulu bukan main giler kutuk UMNO, caci UMNO....sekarang ni masuk UMNO...cakap tak serupa bikin..itulah orang Melayu...tak bermaruah..."tang lawan kita lawan sampai menang, tak minggu ni minggu depan, tak bulan ni bulan depan, tak tahun ni tahun depan...tengok-tengok tak sempat tahun depan tahun ni masuk UMNO...piiirahhh mabuk...

2:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kalau keluar parti lain masuk Umno tak pe, kalau dari Umno atau Barisan lompat parti dikatakan "pelacur politik". Semua politician sama jugak..I will never believe what a politician say...unless he is Tok Guru, dan saya bukan ahli PAS.

2:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

...isu ezam lompat masuk umno telah potong stim (anti klimik) kpd isu che det keluar parti. ni sedikit sebanyak telah melumpuh stretagi che det & menyelamatkan pak lah.

...ezam hanya bermusuhan dgn che det bukan umno. dlm ngo beliau tak berhasil mematahkan serangan che det. kali ni beliau dlm umno/kerajaan. kalau che det melangkah lagi utk serang pak lah....apakah ezam akan hanya diam?? hehehe byk surat rahsia dlm peti ezam.

...kepimpinan di umno sudah hancur & gersang. perlu tenaga muda baru yg berwibawa mcm ezam (standard dsai)utk refomasi. lagi pun ezam sudah tak boleh duduk belakang dsai lagi. sbb kepimpinan ezam harus ditonjol dgn sendiri. dari segi politik mileage ezam boleh pergi lebih jauh dlm umno berbanding di ngo.

...kehadiran ezam sedikit sebyk mengoyahkan gerak kerja team pak najib. silap2 ezam boleh jadi tpm. kita tengok & lihat adengan seterusnya, pasti menarik...

5:55 PM  
Blogger slyderrose said...

Tak dapat bayangkan macam mana Ezam duduk semeja dengan Kak Fidah Aziz (ezam kena osa), Samy Vellu (Ezam kata dia ada bukti rasuah Samy masa kat Ijok), Tengku Adnan Mansor (kes Lingam & Anwar), Khir Toyo, Ali Rustam, Idris Jusoh (moonsoon cup & patrick lim), dll, berbincan pasal melawan rasuah..
Mana yg lebih baik Anwar ke atau kawan2 baru anda?.

Pasal Azwandin masuk umno dah lama rupanya....bukan dengan Ezam..another kitar semula...budaya umno. Nak reform umno, buat lawak aje!

11:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ishkk banyak betul peti simpanan saudara Ezam pasal document Menteri-menteri yg rasuah ek. Kalau dah betul kuarkanlah, nie asyik ugut nak kuarkan tapi tak kuarkanpun. Itulah modal ezam dari dulu sampaila skrang nie. Cakap mcm gempak tapi isi hampeh. Tapi ape2pun Ezam mmg terel sbb dia kuar masuk parti nie mcm masuk shopping komplek aje. Dulu UMNO lepas tu PKR skrang UMNO balik semua katanya sbb nak menangani rasuah. Elok2 duduk dalam GERAK skrang masuk parti pulak lagilah susah nak perangi rasuah.

1:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Soal lompat parti memang sudah menjadi lumrah dari dulu lagi. Tapi apakah bila berpatah arang menyebabkan kita mengambil jalan mudah untuk menyakitkan hati seseorang sedangkan perkara ini masih boleh dirundingkan. Seseorang manusia bukannya MAKSUM tidak berbuat kesalahan, mesti juga ada kesilapan namun kita cuba cari jalan penyelesaian bukan dengan hanya menampakkan didi kita mcm seorang yang pendendam.

8:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

This is not about Melayula bangang. Nie forum pasal saudara Ezam kita tu. Kalu tuduh Melayu amik minyak semua tidak adilla sbb semua rakyat Malaysia dapat menikmati tapi yang salah adalah UMNO sebab tak pandai agihkan hasil bumi. UMNO hanya tahu masuk poket sendiri saja. Kalu ko rasa kuat sgt bole carigali minyak tu ko cangkul la sendiri. You ur sellfish. stupid.

10:45 PM  
Blogger KUDA TROJAN said...

Salam Kepada Rakan Bloger Semua,

Janganlah kita menghina, mengherdik, membuat fitnah dan perkara yang sewaktu dengannya sesama kita. Wahai saudaraku, janganlah kamu ikut membuat dosa sesama orang ISLAM. Fitnah itu adalah lebih berat dosanya dari membunuh. Saudara Ezam Mohd Nor merupakan mentor saya, berilah dia peluang untuk membuat reform dalam parti barunya, sama-samalah kita berdoa semoga Allah S.W.T memeliharanya, semoga Kuda Trojan saya tidak lupa apa yang diperjuangkannya.

Cuba saudara fikirkan, pernahkan anda semua merasai hidup dalam penjara semata-mata utk memperjuangkan kebenaran? Saya rasa ini tidak berlaku pada kita semua tetapi Kuda Trojan saya pernah mengalaminya. Saya percaya dan yakin Kuda Trojan saya akan membawa “enam kotak rahsia” untuk menawan kota Putrajaya, Insya Allah

Justeru itu, sama-samalah kita menyokong perjuangan Kuda Trojan dan memberi peluang kepadanya. Sesungguhnya Allah berpihak kepada yang benar.

"Kita akan terus lawan, tidak hari ini hari esok, tidak minggu ini minggu depan, tidak bulan ini bulan depan, tidak tahun ini tahun depan" Lawan Tetap Lawan!

http://kuda-trojan.blogspot.com/

8:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

saudara ku kuda-trojan,apa yang kita persoalkan di sini adalah prinsip,jati diri dan hala tuju perjuangan seseorang yang bernama Ezam.Cuba saudara jelaskan disini apa sebenarnya yang di perjuangkan oleh saudara ezam ni.Dulu bukan main kutuk kerajaan dibawah umno,sekarang dia masuk umno pulak,lepas tu dok kutuk DSAI pulak.Apa objective dia sebenarnya?Mana pergi semua fail2 rasuah menteri2 umno yang dikatakannya itu..

11:27 PM  
Blogger AIDC said...

Salam

Soalan untuk Anwar-Betulkah terima duit Yahudi?
http://www.youtube.com/watch?v=Oj67qH2SA2w

Video 7-Siapa godfather Anwar ?
http://www.youtube.com/watch?v=AJfBY1DDKDY

Video 6- Siapa taja Anwar PRU 12?
http://www.youtube.com/watch?v=3Lx2zJwKqLA

Video 5- Anwar Muslim Moderate ?
http://www.youtube.com/watch?v=833myXwReuo

Video 4- Anwar gugurkan Negara Islam PAS
http://www.youtube.com/watch?v=JEYnh9Yvtew


Sumber :
http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

10:22 PM  
Blogger peon_pencen said...

Apa aje nak heboh kan pasei si Ezam ni?

Apa kah ada jasa2 nye tehadap agama,bangsa dan negara?

Mula diketahui semasa DSAI masuk penjara, dia kutuk kerajaan yg memerintah habis habisan. Di ISA kan kerana perbuatan terkutuknya itu.

Bila DSAI dah keluar penjara berlaku sesuatu yg menyebabkan dia terpaksa tarik diri keluar PKR.

Lepas itu buat 'sesuatu' untuk isi masa lapang nye, ternyata tak berfaeda dan rugikan masa dan wang.

Melihat keadaan UMNO goyah dia cuba intai2 kut boleh masuk samula.
Bila dapat tawaran, 'ibarat orang ngantuk disorongkan bantal'

Ezam ni manusia bijak (cari fulus)
itu sebab dia masuk UMNO kembali.

MANUSIA SEPERTI INI KAH KITA HARAFKAN UNTUK MEMBELA AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.

12:21 AM  
Blogger Tayadih Maysia said...

Assalammualaikum,

Ezam tahu UMNO didukungi oleh orang-orang yang korup dan hanya mementingkan kelansungan hidup masing-masing dengan bertopengkan perjuangan Melayu. Dari dulu dia tahu dan sampai bila-bila dia tahu. dia ke seberang "sana" sebab pangkat dan duit saja. Kalau di medan perang orang pertama yang perlu dibunuh, inilah orangnya, sebab orang ini hanya berjuangan separuh jalan, kalau ditawan orang inilah yang akan membocorkan rahsia kekuatan pasukannya kepada pihak lawan, dan orang inilah mudah dibeli dengan wang dan harta!!!

8:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

aku dah baca interbiu Ezam dalam blog malaysia today menceritakan sebab kenapa dia join semula umno... dia tetap konsisten mengatakan masih ada pengamal korupsi dalam umno dan mengatakan mahu melakukan pembersihan dari dalam...dan lagi satu dia nak memperjuangkan melayu takut melayu jadik merempat sepertimana melayu Penang yang 50 tahun merdeka, makin lama makin merempat (sebab umno tak pandai jaga orang melayu penang)...

tapi hairanlah jugak camner dia nak berjuang memartabatkan melayu kalau dia sendiri kata umno nie korup? Lantak kaulah ezam nak jadik apa yang penting wat apa kerja pun pulus kena ada..maklumlah kos sara hidup sekarang nie dah meningkat... selamat memartabatkan melayu korupsi melalui umno... "Hidup duit, mati melayu... kaya aku, pergi mampus melayu..."

11:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

kesian umno terpaksa membawa masuk jembalang bagi membantu menghadapi PR...apa faedahnya ezam masuk umno.. dan tindakan membawa masuk pengkhianat umno nie hanya menguris hati orang umno yang sedia apa....jangan percaya dengan si katak lompat.. lompat dia lompat bersebab..tapi bagus jugak ezam masuk at least bagik dia jawatan pencacai pembawak najis atau kuli batak...

11:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Saudara, ada diantara komen disini betul2 mengutuk bukan sahaja Bangsa Melayu, tetapi jugak agama Islam. Mengapa perlu anda siarkan? Apakah anda sendiri merasakan betul apa yg disebut oleh mereka "no brain leader" dan "low class mental". Kita perlukan kritikan yang ilmiah bukan sumpah seranah bangsa. Saya bangsa Melayu Islam dan jangan sentuh sensitiviti bangsa dan agama saya. Saya sanggup mati kerana mempertahankan bangsa dan agama saya. Untuk bangsa Cina dan India diluar sana, berhenti bersikap KURANG AJAR atau perlu kami Melayu bangun mengajar anda ??????

11:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Apa lah kamu! kamu sebagai bangsa melayu seharusnya sedar dan insaf apa yang telah terjadi terhadap bangsa kamu? jangan salahkan cina,india atau bangsa bangsa lain di malaysia. kamu sesama melayu bergaduh. Anwar tidak penting, sebab ia hanya seorang saja, apa yang penting orang melayu harus bersatu. Anwar hanya mahu mencapai cita cita nya saja, dia tidak memikirkan nasib bangsanya sendiri. apa yang telah anwar buat sekarang, jelas sekali memecahkan dan melemahkan perpaduan orang melayu. Kami orang sabah dan sarawak, cina dan india tidak akan terjejas, tapi hanya orang melayu yang akan terjejas. perlu di ingat, orang luar dari rakyat malaysia akan cuba mengambil kesempatan untuk memusnahkan negara ini.

9:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Saya sokong blog awak ni
My Blog - http://x-pertrl.blogspot.com

4:09 PM  

Post a Comment

<< Home