Friday, April 04, 2008

Hisham tidak pertahankan kerusi Ketua Pemuda


Hishammuddin tidak akan mempertahankan kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Nama yang di sebut untuk menggantikan beliau adalah Dr Khir Toyo atau Mukhris Mahathir yang dijangka akan menawarkan diri sebagai Ketua Pemuda. Apa pula halnya dengan Khairy Jamaluddin? Adakah Khairy akan turut menawarkan diri untuk jawatan itu. Adakah mampu Khairy menumbangkan Dr Khir atau Mukhris Mahathir? Adakah mungkin Dr Khir, Mukhris dan Khairy atau proksi beliau akan menjawat jawatan Ketua Pemuda UMNO. Apa kata anda?

26 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kj can go to hell with the rest of his money.
Kj adalah satu makhluk paling bangsat dalam dunia ini yang akan menghancurkan bangsa melayu. Tidak layak menjadi pemimpin kerana kesombongan beliau. Biar lah dato mukhriz atau dato khir mengetuai dan memimpin Pemuda untuk menyelamatkan Umno agar sentiasa relevan di masa akan datang.

8:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

kj can go to hell with the rest of his money.
Kj adalah satu makhluk paling bangsat dalam dunia ini yang akan menghancurkan bangsa melayu. Tidak layak menjadi pemimpin kerana kesombongan beliau. Biar lah dato mukhriz atau dato khir mengetuai dan memimpin Pemuda untuk menyelamatkan Umno agar sentiasa relevan di masa akan datang.

8:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Melihat keadaan KJ sekarang, KJ kena bertaubat nasuha. Jangan fikirkan survival politik. Jika KJ betul2 sayangkan melayu elakkan diri dari tercalon. Pasal duit yang banyak....pulangkan kepada yang punya hak sebenarnya. Selamatkan bangsaku dalam keimanan kepada Allah yang satu. Kita dijadikan sebagai bangsa melayu adalah untuk kebaikan kepada bangsa lain dan pada masa yang sama kebaikan susah semestinya lahir dari bangsa kita sendiri. Kalau tidak bagaimana boleh kita dapat memberi kabaikan pada yang lain. KJ...TAUBAT leeee

8:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

apa masalah korang dgn kj. selama ini, semua tu fitnah belaka. melayu memang mudah lupa-khir penyapu ke nak ko lantik. baik jgn. akhirnya sekiranya kj tumpas,,,maka mukhris jd K.pemuda dan esok, bapaknya jd de factor K.Pemuda

9:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

kj memang tak layak jadi k pemuda. jadi naib k pemuda pun sebenarnya tak layak. dia jadi sebab pak mentua dia larang orang lain bertanding tahun 2004 dulu. tenguk lah kawan baik dia yang jadi ketua putera tu, mana ada sorang pun pemuda educated yang boleh terima dia sebagai ketua putera. sebab tu la di saluran 3, bn hancor. kalau nak tau kj kuat atau tak kuat dalam umno, suruh pak mentua dia letak jawatan, baru la kita tau. mukhriz dah terbukti kuat, kerana dia naik semasa pak dia dah tak berkuasa.

10:03 AM  
Blogger sniper said...

cuba pi tgk kat pasbangi3.blogspot.com ..mana diorang dapat gambar bendera israel kat pwtc tuh ?? bila ada function israel kat pwtc ..kalau gambar tu palsu, kena la 'clearkan' isu ni ...asalnya pun dari tranungkite.net

10:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

KJ ..? Jawatan Timbalan Ketua Pun dimenangi atas kapasiti Bapak Mentua . Dia sepatutnya dinyahkan dari senarai calon . Ukur diri dan kaji sokongan di peringkat akar umbi . " KJ at minute one is not belong to the post " ....Sokongan kepadanya adalah Palsu.

Mukhriz patut bertanding jawatan Ketua Pemuda dan Khir Toyo sebagai Timbalan . Pemuda wajib membawa aura dan pendekatan baru...

Hisham Pun dah tak relevan ... kemana dianak pergi ..Naib Presiden ? ...Boleh Blah ...

10:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahhaa..
masih berebut lagi jawatan ketua pemuda umNO!... hahaha.. ade lagi ke parti tu... releven lagi ke???? dh2 la.. orang dh tk pandang la... LU PIKIR LA SENDIRI!...

10:58 AM  
Blogger pesot said...

kj ka toyo ka mukriz ke tadak sapa yang layak,pepakat kuar dari umno la,dari atas sampai cawangan rosaknya umno nie

11:15 AM  
Anonymous starscream said...

Ala..balik-balik KJ & Khir Toyo Penyapu..kami nak pemimpin Pemuda yang 'humble', tak menunjuk-nunjuk dan kekayaannya hasil usahanya sendiri dan boleh bantu pemuda Melayu keluar dari kepompong kemiskinan, mat rempit dan gejala sosial yang lain..Kalau buat program buang duit spt Terjun Kutub Utara baik tak payah...

12:23 PM  
Anonymous parameswara said...

KJ mana berani nak bertanding :) dia dah tau org la nie dok caci dia...lepas nie hang pi balik kampung la wei..takdak sapa nak peduli kat hang dah :) piiirahhhhhhh! budak tak tahu malu..entah datang dari celah mana tiba2 ja nak masuk dalam kepimpinan...aku sebenarnya terkejut masa mula2 dia dilantik menjadi naib ketua pemuda umno..WHO THE HELL IS KJ?Tiba2 ja nak bertanding merebut jawatan itu...bila aku selidik..oh rupa-rupanya menantu pak lah cangkul :) hahahahaha

**Pi balik N9 tanam dragon fruit lagi baguih daaa..buat batik ka..kraftangan ka..

3:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum,

Kepada semua sahabat yang budiman,Aku hanya lah ahli umno biasa dan sejak dulu hanya menjadi pemerhati umtok diri sendiri tapi aku rasa terpanggil untok memberikan sepatah dua pendapat sama ada ia nya diterima atau sebalik nya ia bukan menjadi persoalaannya. Aku sayang UMNO kerana aku dididik dalam keluarga yang sepenuhnya UMNO. Kekelibutan yang melanda dalam Umno kini aku rasakan adalah putik-putik kehancuran jika sesuatu tindakan yang drastik tidak di ambil.Apatah lagi dalam kekelibutan ini masih lagi bercerita merebut jawatan. Malau rasanya aku. Dalam sudut hati ku amat malu, malu sekali mempunyai para pemimpin yang mengejar kuasa. Umno bukanlah satu parti yang dimiliki olih kaum kerabat saja dari bapa kepada anak ,dari bapa mertua ke anak menantu.Ini sunggoh menjijikkan. Aku seru ahli umno walau dimana jua anda berada sampai masanya kita semua menolak Mukriz .Khir Toyo, Khairy dan bangun lah para pemimpin muda semua , jangan takut untok keluar dari kempompong ketakutan. Sebagai seorang perjuang anda pemuda perlu berani jatuh dan bangun. Kita perlu menukar ketua pemuda kepada ahli pemuda yang lain , Yang lebeh berkerisma dan berintelektual. Bagi aku Mukriz ,Khir Toyo , Khairy tidak layak untok menerajui Pemuda. Lihat pada ilmu agama mereka. Mereka ini hanya mendapat tempat kerana mereka ada pengaruh. Jangan lagi tidur sahabat . Jangan lagi menjadi seperti seperti persembahan dikir barat. Beri lah peluang untok pemuda lain mengambil alih kepimpinan Pemuda Umno.Mungkin ahli pemuda lain tidak mempunyai wang ringgit untok menampung pembelanjaan pertandingan tapi percaya lah sesiapa saja yang berani kedepan dan penuh keyakinan dalam hati untok berkorban jiwa dan raga buat Umno demi untok ugama dan bangsa dan negara Kejayaan anda akan menanti.Bangun Pemuda ku Bangun dari tidur yang lena jangan biarkan Umno dilacurkan segelintir manusia yang berkepentingan.Mari kita termadunkan Umno kepada satu anjakan paradigma kejayaan . Aku menyeru kepada pemimpin Umno yang ada sekarang kamulah penyebabnya Umno kucar kacir dan olih kerana itu anda semua perlu bertanggung jawab dan memberi ruang kepada pemimpin yang berkelibar untok menerajui Umno. Umno bukan nya milik warisan anak beranak. Ayuh sahabat semua kita perlu membuat pembaharuan. Jangan biarkan anak beranak ,ipar duai memegang tampok pemerintahaan. Hidup Umno hidup bangsa ku.Ugama ku tetap terbela.

5:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apa le kaorg ni asyik nk gaduh2.. KJ dh kaya raya.. jet peribadi pun dh ada.. Khir Toyo pun sama dh jadi usahawan export penyapu.. Mukhriz ni aku hormat sikit.. sbbnya dia banyak tolong org susah tk mcm berok KJ.. Berok KJ ni dpt byk duit joli dgn betina2 bawa naik jet peribadinya.. Tk caya.. elok kauorg siasat kat MAB.. betul tk KJ ada jet peribadi..

3:26 AM  
Blogger Hj Rozman said...

Pemuda UMNO pun termasuk dalam kapal yang akan karam ini....kerana ianya tidak lagi ditunjangi oleh perjuangan asas UMNO tetapi menjadi perjuangan peribadi! Contohnya sekarang bilamana tubuh badan UMNO sendiri yang turut dianggotai oleh Pemuda ditembak berkali-kali, setiap hari, tiada seorang pun pemimpin Pemuda yg menawarkan diri menjadi penyelamat, sebaliknya berlumba2 nak tawarkan diri jadi Ketua! Maknanya mereka ini semua haprak, masih ada cita2 nak jadi ketua walaupun kapal yang mereka tumpang sekarang dah nak tenggelam, mereka masih tak nampak keperluan yang lebih penting iaitu menyelamatkan kapal, sebaliknya semuanya berebut nak jadi nakhoda kapal....!Baghalnya tubuh badan UMNO ni...! Apa nak diharapkan pada KJ, kalau dah tahu dialah yang menjadi penyebab besar kepada malapetaka ini, patutnya Pemuda buat Mesyuarat tergempar, gantung KJ dari jawatannya, suruh dia pergi balik belajar di UKM ke atau UPM, bergaul dengan pelajar2 Melayu yang kelas kebanyakkannya hanya utk score pangkat 3 je; apa nak diharap pada Muhriz, kalau sekadar berani menghentam Pak Lah kerana ada back-up dari bapanya, kenapa tidak hentam sekali bapanya kerana 2/3 masalah dalaman UMNO ini adalah berpunca dari bapanya! Kalau boleh hentam bapanya sendiri, maka maknanya barulah dia ada standard untuk jadi Ketua Pemuda, tetapi takkanlah kita mahu menasihatinya agar jadi anak derhaka, jadi adalah lebih baik Muhkriz diam saja kerana diam itu kadang2 lebih menguntungkan dari bising2!; Khir Toyo? bekas pemimpin yang mempunyai berjela2 track record yang buruk dalam kepimpinannya di Selangor sehingga kalah BN selangor? Masih nak berbohong lagi? kata nak jadi makmum yang baik tetapi sekarang masih berusaha meningkatkan imej agar terus dapat jawatan lebih tinggi, setelah menjahanamkan UMNO Selangor? Ini pun tidak ada seorang pun pemimpin Pemuda UMNO yang berani bersuara?; apa nak diharapkan pada 2/3 exco pemuda UMNO Malaysia- jawabnya hampir 2/3 exco itu tidak ada soldadunya kerana mereka 'mendapat' jawatan itu bukan atas kapasiti mereka sebagai pemimpin yang dijulang dari bawah, tetapi kerana perjuangan 'buat duit melambak2' kemudian melaksanakan strategi mengikut pemimpin2 atasan dan bertanding di pemilihan Pemuda UMNO Malaysia, mereka bukanlah pemimpin yang berakar-umbi, sebaliknya 'membeli' jawatan mereka!
Sebenarnya signal dari rakyat khasnya dari ahli2 akar umbi amat jelas; buang semua yang ada di atas itu kemudian pilihlah pemimpin2 Pemuda yang benar2 seorang pemimpin di peringkat bawah, yang dijamin bersih setakat ini dan tak pernah mimpi pun nak jadi Ketua Pemuda UMNO! itu baru betul kalau nak buat perubahan!

Hj Rozman
www.gerakmelayu.blogspot.com/

12:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Keliru lagi aku dengan kerakusan ahli umno ini yang tidak sudah sudah mengejar jawatan.

Keliru lagi aku bilamana yang nak merebut jawatan adalah tergolong dari pemimpin yang talam dua muka.

Keliru lagi aku mengapa ahli umno masih lagi menerima orang yang sama dan berkepentingan untok meneruskan perjuangan.

Keliru lagi aku mengapa ahli umno ada mata buta ada hati mati.

Keliru lagi aku mengapa ahli umno bercanggah pendapat.

Keliru lagi aku penjuangan apa yang hendak di perjuang kan jika hati dan perasaan mereka mati.
Tidak tahu menilai mana intan dan mana kaca.

Keliru nya bilamana diri sendiri buang najis kekipas kena batang hidung sendiri.

Kelirunya aku mengapa berlumba lumba mengejar jawatan. Pasti ada agenda tersendiri.

Jangan jadikan aku terus keliru , kerana pendirian aku bisa berubah.

3:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pesanan untuk semua ketua pemuda bahagian dan cawangan.
Sekiranya kamu sayang akan umno maka jangan sesekali menghambakan diri dengan permainan duitan silaknat kj kerana ini akan menghancurkan umno. Pilih lah yng betul-betul ikhlas dalam perjuangan untuk masa depan umno dan kaum melayu khasnya.
Pesanan dari rakyat yang sayangkan UMNO.

9:03 PM  
Blogger anonymous said...

-Pemuda UMNO pun termasuk dalam kapal yg akan karam ini...


Ooii... dahsyatnya mulut anda...suruh anak orang hentam bapaknya sendiri?cuba kalau orang lain pula suruh anda hentam bapak anda sendiri?atau anda suruh anak anda hentam anda sendiri?bagaimana?

HAJI Rozman! anda kan sudah pergi menunaikan FARDHU HAJI...SAYANG SERIBU KALI SAYANG!SIA-SIA SAHAJA!...
orang pergi HAJI untuk mendapatkan HAJI MABRUR...anda pulang dari HAJI...anda dapat HAJI HENTAM!!!
mungkin dah bahagian anda...

10:10 PM  
Blogger anonymous said...

WEI!olang malayu malaysia...lu olang sesama sendiri pun mau hantam kah?BOLOH punya olang!
nanti wa ambek lu punya NEGARA macam wa ambek lu punya TANAH MELAYU SINGAPURA...balu lu olang tau lu olang punya NASIB!!!lu tengok gua punya bangsa...TOLONG-MENOLONG!balu boleh maju...MALU LO!!!

LEE KUAN YEW

10:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam,
apa korang ni semua gaduh2, korang dapat apa, jadi balaci dan machai UMNO je.Korang bodek2 kuat apa hal.nak dpt duit haram ke.sapa pun yg jadi janji jgn KJ.Korang dah bole pakat2 la budak machai umno keluar parti la.Tak lama lagi umno nak berkubur dan dah tak relevan

3:19 PM  
Blogger anonymous said...

This comment has been removed by the author.

5:44 PM  
Blogger anonymous said...

-salam,tak lama lagi Umno nak berkubor...


SEKEJAP LAGI KAU NAK KENA TANAM DALAM KUBOR HIDOP-HIDOP!

5:51 PM  
Anonymous parameswara said...

Pak lah cangkul dok kata " kekalah PRU lepas adalah kerana ada ahli umo yang belot" ....kepala hotak dia...asal belot plak?...undi adalah rahsia...belum tentu jika seseorang ahli umno akan pangkah umno..belum tentu ahli pas akan pangkah pas...hahahaahahah :) sekarang dia nak hentam TUN plak...adoiii hang tu sapa nak cakap kat TUN mcm tu?...aku tgk TV malam tadi..perghhh penuh dengan perasaan..dia ingat rakyat nie tak pandai nak fikir ka?..KALU BETUL LA KHAIRY TU TAK BERSALAH..KENAPA SEKARANG ORANG DOK KECOH2 PASAL PEMILIHAN KETUA PEMUDA..DIA TAK BERJUANG BERSAMA-SAMA?...DI MANA SUARA LANTANG BUDAK HINGUSAN YANG DIKATAKAN TIDAK BERSALAH NIE?..DAH JADI PONDAN KA WEI?

2:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

khairy tu memang bongok sebongok manusia... sama ngan pak dia lah

2:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

umno akan berkubor dah.. kau tunggu jerlah..
selagi pak lah tak reti-reti nak letak jawatan.. ha macam gitulah jadinya

2:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Khairy pun mcm bapak dia juga org panggil "SIGILA" yang akhirnya membunuh dirinya sendiri.Inilah peluang utk membunuh bangsa dia sendiri.

10:48 PM  
Blogger ahmaad albab said...

well topic ni yang aku suke
majoriti tak suku kj
y? coz semua dah tahu yang die ni pengkianat bangsa
so kalu ramai dah ckp mcm tu
tak salah kalu kite rumuskan yang
memang btolah kj ni jahat
pada aku kalu di bertanding pun die kalah c0z kuasa majoriti taknak die
aku suke kalu hishamudin pg ke timbalan presiden umno
so bley lah najib fight presiden
kj kjuat sebab pak mentua die
so jatuh pak mentua die
jatuhlah si kj
kuburkan trus kj
senang jer nak kuburkan die
mesti banyak kes rasuah yg bley di kaitkan kat die
tak gitu kengkawan blog.........

4:36 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home