Friday, May 09, 2008

Anwar Ibrahim - bahaya?



Mahathir bersuara lagi – ancaman Anwar Ibrahim jangan diambil mudah. Anwar Ibrahim hari ini seakan mendabik dada mengatakan bahawa beliau hampir pasti akan menjadi Perdana Menteri dengan Pakatan Rakyat. Adakah ini perang saraf atau benar-benar akan menjadi satu realiti. Adakah kehadiran Anwar sebagai Perdana Menteri akan memacu Malaysia tanpa batasan bangsa dan kaum lantas Melayu akan hanya tinggal sisa-sisa nama dengan rujukan utama rakyat Malaysia adalah Bangsa Malaysia. Apa perlunya terma Bangsa Malaysia kalau Malaysia sudah tidak ada perbezaan kaum – semuanya rakyat Malaysia.


Bangsa Malaysia adalah satu rujukan palsu untuk semua kaum-kaum di Malaysia kerana Bangsa Malaysia adalah sebenarnya sebutan bagi menggadai hak sebenar Melayu. Bukankah ini satu realiti. Bahaslah mengenai hak keistimewaan Melayu yang mahu di pertahankan oleh Anwar Ibrahim sedangkan dalam hakikat lain beliau mahu mencairkan pegangan Melayu secara terbuka untuk menakluki undi kaum lain.


Bangsa Malaysia – sebut sahaja rakyat Malaysia – di mana identiti Melayu dalam keluarga Bangsa Malaysia? Sekali lagi – laman ini akan dilabel oleh YB Jeff Ooi dan Malaysia Today sebagai “most dangerous site” – kerana bertanya mengenai satu persoalan yang benar - Bangsa Malaysia, ada atau tidak ada, wujud atau tidak wujud, benar atau palsu – atau hanya satu terminologi berpaksikan kepentingan sesuatu kaum untuk mengaburi langkah penghakisan keistimewaan kaum Melayu yang ada.


Apa yang sebenarnya mahu diperkatakan, rasis atau artikel realiti. Bangsa Malaysia tidak pasti wujud dalam keadaan masyarakat kita berbilang bangsa. Ia akan ada sebagai satu pertahanan palsu kononnya kita menolak kehadiran kaum lain dengan menggantikannya sebagai satu asimilasi kaum dan budaya. Adakah mampu itu berlaku – tidak mungkin dalam 100 tahun lagi. Dalam keadaan perjuangan Hindraf, dalam keadaan menuntut lebih sekolah Cina dan mahu lebih banyak bandar komuniti Cina dan lain-lain perjuangan kaum yang ada, kita mahu sebut Bangsa Malaysia. Karut bukan.


Kita akan tetap berlainan kaum – pokoknya harmoni. Namun dalam keadaan Dr Mahahtir membayangkan ancaman Anwar Ibrahim yang mungkin membahayakan bangsa Melayu maka satu penelitian khusus perlu dilaksanakan untuk menyedarkan kita khususnya orang Melayu – bila ketuanan Melayu mahu diganti dengan ketuanan rakyat. Yang hilang adalah ketuanan siapa?


Anwar Ibrahim mahu meragut undi popular bangsa dan kaum lain. Melayu biar berpecah dan perpecahan ini menguntungkan Anwar Ibrahim. Itu hakikat dan itu sebenarnya. PKR bukan satu parti tetapi ada hanya satu dominan karakter - Anwar Ibrahim.


Justeru itu – apa dia Bangsa Malaysia, mungkin sewaktu raya selepas solat Hari Raya ada hiburan tarian naga dan seruling India sekali. Yang pasti apa yang Anwar Ibrahim buat hari ini – jelas membelakangkan kepentingan Melayu malah hasrat beliau adalah untuk menjadi Perdana Menteri sahaja.

112 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Since u want to discuss let us discuss. What we want is no different from what the Malays hope for – justice and equality. What’s wrong with Bangsa Malaysia. Why is it so difficult for you, Mr Anuar to understand that equality will help Malaysia to achieve more then what we have now. Why can we live as ONE. Why can we Malaysian be Malaysian instead of inciting racial segregation. En Anuar, Malaysia is our home too – so f_c_k ..u

2:33 AM  
Anonymous fade said...

Anonymous at 2:33AM swears because he knows that m'sia will always belong to the malays, just like china to chinese and India to Indians. The dude is confused and displaced just like the other 12 million 'pendatang' in this country.

12:35 PM  
Anonymous sembangmetro said...

Saya bukan orang politik. Saya menyelitkan diri di ruang ini untuk memberi sedikit komen berdasarkan pengamatan sendiri. Pertama, pengertian bangsa Malaysia yang saya rasa masih kabur, dan kurang difahami ramai orang termasuk saya. Kita sebenarnya bangsa Melayu atau kaum Melayu, bangsa Cina atau kaum Cina, bangsa India atau kaum India?

Sekiranya yang ada ialah bangsa Melayu, Cina dan India, maka Malaysia merupakan satu negara yang pelik kerana mempunyai banyak bangsa. Kebanyakan negara lain di dunia cuma ada satu bangsa, tetapi banyak kaum dan keturunan. Jadi, wajarlah kalau kita juga ada bangsa sendiri iaitu bangsa Malaysia, kerana kita juga sudah ada bahasa Malaysia.

Sekiranya yang ada ialah kaum Melayu, Cina dan India, kewujudan bangsa Malaysia tidak menjejaskan mana-mana kaum kerana rujukan kaum masih diterima pakai.

Sebenarnya, bangsa Malaysia itu tidaklah penting sangat kalau dibandingkan dengan keharmonian yang kita kecapi sekarang. Pada hemat saya, pelaksanaan dasar yang adil dan saksama kepada semua bangsa/kaum yang harus diutamakan. Apakah gunanya kita ada bangsa Malaysia tetapi kehidupan kita huru-hara, tidak selamat dan mundur.

Kedua, ketuanan Melayu dan ketuanan rakyat. Gagasan Ketuanan Rakyat yang diuar-uarkan oleh Anwar Ibrahim adalah untuk menggantikan Ketuanan Individu.

Kita sekarang ini, pada pendapat Anwar Ibrahim (rasa saya), diperintah oleh Ketuanan Individu yang bersembunyi di sebalik Ketuanan Melayu.Ketuanan Individu memperjuangkan kepentingan diri bukan kepentingan Melayu dalam erti kata tang sebenar. Jadi, gagasan Ketuanan Rakyat bukan untuk menggantikan Ketuanan Melayu kerana Ketuanan Melayu tetap akan terpelihara. Institusi Di-Raja merupakan lambang Ketuanan Melayu yang tidak ada tolok bandingnya. Kita hidup aman damai sejak sekian lama kerana dinaungi institusi mulia tersebut.

Akhir sekali, kita harus menghayati dengan teliti setiap gagasan atau pendapat yang dilontarkan sama ada oleh pihak kerajaan atau pihak pembangkang.

Sesetengah orang politik lebih mementingkan kepolitikannya daripada masa depan agama, bangsa dan negara. Kita jangan biarkan diri terjebak dengan sentimen politik. Negara kita ialah pusaka kita yang harus dijaga bersama.

2:09 PM  
Anonymous konek said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:01 PM  
Anonymous aston said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:05 PM  
Anonymous yoy said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apa sibuk-sibuk pasal ketuanan Melayu? Bila pulak ketuanan Melayu tergadai? Sejak bila pulak juak-juak UMNO ni sedar melayu dalam bahaya? 50 tahun perintah malaysia, sekarang baru tahu melayu dalam bahaya. Apa jenis melayu macam ni? Bila hampir tumbang dalam pilihanraya baru fikir tentang Melayu. Juak-juak kamu lah yang merosakkan ketuanan Melayu, siapa lagi kalu tidak UMNO?, Amerika, Australia, Thailand, Cina, India, Arab,...sebut lah sapa lagi..? Semua dunia tahu, Parti yang memerintah Malaysia adalah Barisan Nasional yang mana UMNO yang mengetuainya. Apa lagi kau nak kata.....????

PKR,DAP dan Pas hanya 2 bulan lebih tadbir negeri-negeri kecuali PAS sudah 18 tahun di Kelantan. Adakah dlm tempoh 2 bulan, Melayu dah hilang hak di Perak, Kedah, Penang dan Selangor? Apakah rakyat Melayu Kelantan telah hilang hak selama 18 tahun?

UMNO tak payah lah nak mainkan isu ketuanan Melayu lagi. Orang melayu faham sangat dah dengan mainan ini. UMNO lah yang merosakkan melayu....habis kalu UMNO nak pertahan ketuanan Melayu, kaumn cina, India, iban, kadazan,murut, bidayuh, melanau, singh, mamak, nak letak dimana? kau orang nak buang semua kaum-kaum ni semua kemana?...Aman kah negara kalau kaum-kaum inji tidak mendapat hak sebagai warganegara malaysia? Kan semua hak telah termaktub dalam perlembagaan. Apa yang nak disusahkan...yang selalu meminda perlembagaan bukan DAP, PKR atau PAS..tetapi UMNO sehingga kekebalan raja2 melayu pun kau orang "hantam" sehabis tenaga kononnya nak mendaulatkan raja-raja melayu...

Aparakkkkkk...

9:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam
saya org islam, bukan org melayu
ape yg megah sgt jadi org melayu?
sibuk nk pertahan sultan konon, ape kerja sultan tu, duk lpak ntah buat ape tapi ade elaun banyak plak 2,yg orang miskin kerja pagi sampai malam masih lagi tak mampu nk bagi 'best education kat anak2,
ape yg dipandang dgn bangsa, allah menjadikan kita berbagai bangsa utk kita saling mengenali, saling belajar, dan saling tolong menolong
bukan untuk mengetengahkan kaum mana yang patut jadi superior,
"ketuanan melayu" ayat ni pun dh menunjukkan kaum melayu itu racist,
nk jadi tuan pada sape? atas sbb ape yg nk jadi tuan tu? jadi FUCK RACISTME
saya takkan toleran dgn org yang racist,dan facist

9:28 PM  
Anonymous dulu&kini said...

Kepada mamat yg beragama islam dan bukan melayu tu kalu dah bukan melayu tak payah nak kutuk2 melampau pasal melayu.
Ko patut ingat ini tanah melayu..
kalu ko rasa tak suka berambus sial/bangsat.Ini bukan racist tapi psal hak kami orang melayu. Ko bangsa ape? kalu india balik india dan kalu cina balik cina. Hak ko hanya kat sana paham tak bangsat.

1:08 AM  
Blogger Anuar Mohd Nor said...

Dua isu yang di bincangkan adalah Bangsa Malaysia dan Anwar Ibrahim yang dikatakan oleh Tun Dr Mahathir sebagai satu ancaman. Diskusi adalah untuk kita bertukar pendapat dan berbincang mengenai isu.

Elakkan lah penggunaan kata-kata kesat. Apa yang kita mahu adalah pendapat untuk meningkatkan pengetahuan dan ilmu.

Sekian Terima Kasih

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bodoh, apa gunanya melalak bila kampung tergadai. Sia sia sahaja usaha UMNO perjuangkan melayu selama 50, melahirkan generasi yang takbur macam ni. Hapuskan sahaja DEB, biar melayu melarat di bawah DAP. Baru sedar. Kalau bagi bantal sampai kiamat tak sedar

3:56 PM  
Anonymous dulu&kini said...

Aku tak paham kenapa sesetengah orang berpendapat Anwar Ibrahim adalah dikategorikan sebagai orang jahat dalam isu-isu menjaga hak orang melayu.
Malaysia adalah tanah Melayu dan orang Melayu adalah penduduk asal negara jadi diharap bangsa lain dpt menghormati hak2 istimewa orang melayu. Itu bangsa lain kena paham, kalu tak paham juga sila balik ke negara asal anda.
Bagi aku UMNO sudah tidak seperti dulu, so bagi orang umno Anwar Ibrahim adalah ancaman bagi parti UMNO dan bukan ancaman kepada bangsa malaysia.

11:35 PM  
Anonymous coolooc said...

To me, Malaysia is run by institutionalised bullies, corrupters, gangsters, goons, infidels, liars, monkeys, scumbags, thieves and all that are mentioned in the Book of Hell!

12:39 AM  
Anonymous vesewe said...

Malaysia only hits the world's headlines when something goes wrong.

Nothing unusual there. Malaysia is regarded as a rogue state and whenever Malaysia is mentioned, it is always alongside countries which are corrupt and backward.

More recently, also a hotbed or a haven for radical Islam.

12:42 AM  
Anonymous miya said...

Part 1 - The origin of pendatang:

· Malays - come from Indonesia and Yunnan.
· Chinese - come from China.
· Indians - come from India.

Part 2 - Why they come to Malaysia:

· Malays - easy life, food aplenty around those days, like fish from the river etc.
· Chinese - looking for a living.
· Indians - looking for a living and goes back.

Part 3 - Pendatang's attitude:

· Malays - the words 'relax la', 'bantuan kerajaan' and 'cukup makan' are their daily words.
· Chinese - work, work and work but also spend.
· Indians - work, earn and save but spend little.

Looking at the mindsets of various pendatang. You tell me is it possible to be one Bangsa Malaysia? Never! For oil will never mix with water.

If you tell the Chinese to close down Chinese schools, the children will not taught to be hardworking anymore, so they become lazy and can they ask for bantuan kerajaan?

No! Right? So let the Chinese have more Chinese schools to teach the principle of hardworking, integrity, trustworthy etc, thus others can get more shares.

Those days the government control the Chinese schools is because of communist. Now where got communist again? Bodoh!

12:46 AM  
Anonymous aston said...

History has shown that the most "biadap" and "kurang ajar" people in Malaysia are from Umno Youth. If other people dare to be more vocal, Umno Youth would brand them as terrorists and detain them under ISA.

12:49 AM  
Anonymous konek said...

You malays don't like it? You leave! We are going to stay! We like it here! Who gives you the right to tell us what to do?

They just jealous because they are lose in economical race. I can understand that. If immigrants more rich than malays, then malays will be jealous like hell. It happens everywhere. If Chinese poor - I am sure malays never become racists but Chinese never made to be poor. We are made to be winners and sorry to the losers who become racists after that.

Malays never beat Chinese in economy even until end of the world - their destiny is to become slaves.

Why we live in your country because it is easier to earn money there - because your peoples have no brains that is why there are no competitive.

We are not scare at you my friend, lots of Chinese already move to other country such as Australia, Singapore or US. We have the money, we can go everywhere we like even going back to China!

God damn, you are really a fool. Why Chinese are everywhere? Here, let me tell you why. In China, it is hard to earn money because the competitive is extremely high. Where in country like Malaysia, there are no competitive at all - the reason is simple, you malays doesn't know how to do business and earn cash, so all the opportunity goes to the Chinese.

You have brain and you malays are well educated? And want to make Malaysia better? Why Malaysia still likes that? Corrupted, useless, weak junk country! The currency is useless, economy like shit! Think fools!

Thanks to Malaysia? Hahaha! And you said become rich because of Malaysia? No, Chinese become rich because we are hardworking and smart! Fools you! Chinese go everywhere also can live, in Australia, US, and all over the world. Go traveling around and see if you can find any malay! Hahaha!

Become smart because education in Malaysia? Dream! Think smart! Your education system is lousy, suck, useless! The standard is low! Find prove stupid!

Heart? Where is our heart? You malays don't like Chinese, why do Chinese have to pay our heart to Malaysia?

Point the finger to yourself. What a big stupid malay fool dumbass.

Also, visit your brother Indonesia, and you can see all the companies and shops are operated by Chinese. We also conquer your brother economy, fools! Hahaha……….what a joke! Indonesia!

Let us face it. You don't want Chinese to get out of Malaysia. Because if they did, Malaysia would never develop. They would also bring a great deal of financial wealth and investments with them too.

Note Malaysia is doing well. It certainly isn't because of the malays.

And Thailand which is another prosperous South-East Asia nation. It also has a large Chinese population and a national culture that is welcoming towards Chinese. At least they have a leader on the South-East Asia knows of how to treat Chinese. It is no wonder that Thailand is on the verge of being a developed nation.

12:52 AM  
Anonymous San said...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister -

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

(Penang Chief Minister - Lim Guan Eng)

12:55 AM  
Anonymous yuking said...

This country was all along a land for Orang Asli. The Chinese originated from China, Indians originated from India, malays originated from Indonesia etc. China get to give priority to the Chinese, India get to give priority to the Indians, and the malays are just freeloading from the Orang Asli land by claming it is bumi land.

This is because they are doing what Allah said……….Allah told malays to come from Indonesia and steal the land from Orang Asli and use Orang Asli as slaves. So when is Malaysia giving priority to Orang Asli?

The only time Malaysia is not a racist country is when an Orang Asli becomes the prime minister of Malaysia - which is never - it is a genocide in the name of Allah!

12:58 AM  
Anonymous reek said...

I would not read Utusan Malaysia or Berita Harian, despite being paid to read it!

I cannot imagine people actually buying those papers to read it!

That is why Mahathir said the bloggers are really the last remaining hope of the nation!

Don't blame Utusan Malaysia la, it is owned by Umno, the party with low standard morons and extremists.

Utusan Malaysia, the Star, New Strait Times etc, are just a few shameless newspapers that often cover up the scandals of BN government and to make oppositions look bad.

1:00 AM  
Anonymous kentanjim said...

If only the malays are a bit smarter, then BN won't win. The problem is malays are too damn stupid that they keep voting for BN. I don't know what poison BN gave to make them in this state.

1:03 AM  
Anonymous fargoman said...

Malays have done wonders in terms of denying truth, while doing so, through policies of government raked in ill wealth for years. Malays are rich, I mean really rich.

Malays had certain qualities that other races in this country do not, but I must emphasise "had". Qualities such as "speaking less", contended, know how to read and understand the holy Quran (I know that nowadays Muslim kids spent 10 years of religious classes in school and end up not knowing).

But all done and said, the day malays deny their past, is the beginning of their end. Malays were Hindus once, as was the whole South East Asia, later some South East Asia went for Buddhism while the others went for Islam.

Who taught South East Asia races to plant paddy in a systematic manner? Who taught South East Asia races language skills, reading and writing?

The very essence of everything that South East Asia races are based on till today was taught by Tamils. Don't you guys notice that South East Asia races have similar writing codes, that are because it is based on Tamil. It even sounds like Tamil.

For peninsula: Tamils called the local inhabitants as "malai allu", basically means "people who dwell in the hills", this would mean Orang Asli, for they dwell in the hills, what is known as malays today was non-existent.

As malays are well known to do, they incorporated this term "malai" whence they started to land in the peninsula from Nusantara, and claimed the term "malai" as their own. This race has this peculiar trait of claiming that which is not theirs.

Deny this, and you deny your past, anyone who denies his past, denies his future. Malays……….be my guest.

Guess who is the master race? The master race doesn't doing some weird policy (NEP), or go around brandishing some knife, which if you really put some thinking into it, put the race on a sure path to beggary.

The reason why I commented as above is because I want malays to know that they are not tuan punya tanah.

For myself, as a Tamil, I will state what my forbearers have done centuries before, the truth is, no one owns this land, this land is owned only by - the one and only one - God.

This soil needs administration, not ownership. Accept that.

1:05 AM  
Anonymous ruyom said...

It is been interesting to read such free-flowing comments on an all "Malaysians" free for all.

The "malays" are not a race. I am so sorry that you are only hearing this now. The rest of the academic world has known it for years.

Evidence, and not mere gut-feeling please.

From Yunnan to Taiwan, to Philippines, to Borneo, back to Cambodia, then to Kelantan, mixed with Achenese, Pattanis, Negritos, Jakuns, Javanese, Indians, Chinese and Arabs again.

In short, a Chinese mixed sub-race. Why not just say Chinese?

1:09 AM  
Anonymous oversee said...

It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

What is the point to argue here and wasting time again?

From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

That is the biggest shame of all.

Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

Because the malays can never change. Never! Why?

The leaders forgot or were it they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt-bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

1:13 AM  
Anonymous yoy said...

Malaysia is slowly and surely turning into a very sick place. We must finish off Umno and its cronies to cure the country from this acute sickness.

1:17 AM  
Anonymous dulu&kini said...

Chinese became rich because they very smart cheating people of Malaysian. hahaha that's the fact
and dont deny it.

1:26 AM  
Anonymous dulu&kini said...

For example if you go hardware shop the Chinese can give you discount for any items and now they keep telling that they are good in business but actually good in cheating people. That's the fact.hahaha

1:31 AM  
Anonymous dulu&kini said...

For more example the taukeh will say like this "aiyaa wa sudah kasi discount sama lu la taukeh, ini sudah murah..waa kenal lu ma mesti kasi murah" I hate this kind of Chinese.

1:38 AM  
Anonymous Naspazi said...

Anwar Ibrahim - bahaya???
Kalau begitu cari kambing hitam, suruh mengaku dan buat laporan polis yang juburnya koyak dan bernanah kerana disodomi oleh Anwar Ibrahim... alalala... macam yang Azizan Abu Bakar buat dulu tu...hehehe...

10:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

I hate people who cheat. Cheating doesn't have to do with race. Otherwise, Malays will become the biggest cheater since they form the majority inside the goverment. We the rakyat get cheated everyday.

10:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

I think some of this comment won't help:
i) Comment that says about who is the superior race.
ii) comment that says who owns the land

I am against "Tongkat" policy to certain race. I belive this policy should benefit all Malaysians who are IN NEED not BY certain RACE.

I also believe Malaysia should be lead by people who are most capable not BY RACE. Then others can learn from the best and improve themselves.

10:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hak istimewa - Hak untuk "take my own sweet time" selama-lamanya untuk buat kerja.

Kalau macam ni. Habislah Malaysia.

11:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Satu bangsa yang hidup dengan duit banyak dari yang haram, cetak rompak, pelacuran, perjudian, pemberi rasuah. Memang hebat. Sebab tanpa agama apapun boleh buat.

Kalau ikut hadis, ada satu keturunan yang sangat banyak, 99% ke neraka, 1% ke syurga. Sebab ramai tak beriman. Mereka akan menarah bukit, menembak api ke udara. Bezanya, kalau jahat beriman, akan dihukum di dalam neraka, akhirnya ke syurga, kalau tak beriman walaupun baik akan ke naraka selama-lamanya. Jangan bimbang. Tak percaya....itu tak mengapa. Tuhan bukan rugi apa-apa...

Melayu saja malas, arab lagi malas, duduk atas padang pasir lagi, tapi kaya. Sebab duit tak semestinya dengan rajin. Rezeki tuhan bagi. Selagi beriman, Tuhan jaga bukan cina atau mana mana bangsa yang boleh control. Lim Goh Thong pun tak boleh bawa Genting bersama masuk kubur.

Habis minyak, habis kayu, habis sumber, rajin dah tak berguna....akan tiba masanya.

Agama: Islam
Keturunan: Melayu berdarah Jew

3:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kaum ini sememangnya tidak pernah merasa jemu untuk mempamerkan kebiadaban mereka sejak 1969 lagi.Biarpun sejarah telah membuktikan kegagahan pejuang Melayu berjaya menumpaskan mereka namun semangat kebiadaban itu tetap diwariskan kegenerasi mereka seterusnya sehinggalah matlamat asal mereka tercapai.Jadi tidaklah menghairankan mengapa mereka terus biadap kepada ketuanan melayu sekarang malah bertambah-tambah galak sejak melihat kekalahan UMNO dalam PRU yang lepas.Dakwaan yang disuarakan sekarang mungkin satu kebetulan tapi apakah sesetengah dakwaan itu wujud pada tahun 1969 bagi menghalalkan pemberontakan mereka?Apapun kita tidak lupa kepada pejuang Melayu yang berjaya menumpaskan dan mengayang mulut-mulut mereka sehingga begitu lama tidak bersuara biadap seperti sekarang.Jika dakwaan mereka benar maka menjadi tugas kita memajukan diri kita dengan sebaik-baiknya supaya kita semua tidak dilayan seperti mereka melayan pembantu rumah.Jangan lupa kaum ini juga sangat kuat semangat sabotajnya seperti merosakan landasan keretapi suatu masa dulu.

5:14 PM  
Blogger suara1undi said...

En. Anuar,
Teruskan perjuangan anda dalam mempertahankan hak-hak dan ketuanan Melayu.
Memang tak boleh dinafikan, macam-macam cara mereka-mereka yang tidak berpuashati dengan orang melayu cuba untuk menghakiskan hak orang melayu. Agenda rakyatlah, bangsa Malaysialah dsb.
Bila bercakap pasal Bangsa Malaysia, yang untung bangsa Lain dan bukan Bumiputera tapi yang ruginya Melayu dan Bumiputera.
Saya inginlah bertanya kepada pejuang Bangsa Malaysia, Sanggupkah orang Cina tidak ke Sekolah Cina, Orang India tak ke Sekolah Tamil?? Mereka ini sedikit pun tidak ingin berkorban, yang berkorban hanya orang Melayu.
Sanggupkah mereka ini tidak bercakap bahasa ibunda mereka selain dari Bahasa Malaysia. Mereka ini memang sudah lebih...
Seperti yang dikatakan, Agenda Bangsa Malaysia hanyalah untuk melenyapkan Bangsa Melayu.
INI TANAH MELAYU!!!!! Mereka ini sering melekehkan orang Melayu.....

5:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Specis Cina seperti Frogman dan Over C adalah anti-melayu dan tidak mewakili masyarakat cina yang lain yang masih mengamalkan budaya murni saling hormat-menghormati antara kaum. Agaknya mereka ini adalah saki-baki keturunan penganas cina komunis yang telah berjaya masuk ke Malaysia bagi meracuni pemikiran antara kaum. saranan saya jika anda mempunyai telor bolehlah suarakan kebencian anda secara berdepan dimana-mana daerah Tanah Melayu secepat mungkin.

7:05 PM  
Anonymous NIK said...

the saddest thing is most malays just dont realize issues raised by the anti-malays like 'konek' 'yuking' oversee, fargoman etc.

9:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Melayu adalah tuan negara ini adalah fakta yang benar sama seperi Cina menjadi tuan di Singapura.Orang Asli atau orang melayu yang dahulunya pernah tinggal di negara tersebut juga satu fakta seperti mana red indian di Amerika.kemasukan Cina dinegara tanah Melayu sebagai kuli British juga fakta sepertimana kemasukan orang Afrika ke Amerika.Sebagai kuli yang diangkat oleh Orang melayu menjadi rakyat sepatutnya sedar bahawa melayu adalah tuan.Kegawatan parti melayu tidak sepatutnya dilihat sebagai negara ini sudah kehilangan tuan.banyak lagi cara untuk memantapkan kuasa melayu.Adakah anda fikir melepaskan Malaysia semudah melepaskan singapura kepada anda?

9:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

apa kutuk2 melayu ni, tak suka melayu balik kampong & die.

Boikot taknak beli, kerja dgn Cina..Biar semua kedai bankrup & huruhara.

Kalau nak jadi rakyat malaysia, kenalah faham perlembagaan.

Pendatang kena tau, jika nak jadi rakyat Malaysia, org melayu/bumiputera ada hak yg lebih sebab ni tanah datuk nenek mereka.

dpd Kedah la ni...
cuba orang melayu pi india ka china ka pehtu claim hak samarata. pehtu kutuk mahatma gandhi ka maharaja china ka mao tse dong ka... tobat kena tembak lama dah

mai tang malaysia... dah bebaih sakan bleh menega pa semua..tu pon hingaq lagi siap mencabaq plak tu. ish taktau nak kata pa dah

1:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

salam. Bukan semua cina perangai huduh. Tapi kalau dah telepas kat dia orang mampuslah nak dapat balek. Sadar lah si sawo matang. Puak ni tak baca pu fatihah bila kita mati. Haram jadah bangsat ni memang opportunist besar yang sentiasa menunggu peluang dan ruang. Boleh telah... depa telan. Yang boleh selamtkan kita ialah Melayu yang bersatu. Jangan fikir Mereka menangis kesiankan kita. tak mungkin. Mereka akan tergelak besar bila kita mula nak jahanam. Jadi, hati-hati lah. Yang UMNO pun bukan semua buruk. dan bukan semua pulak baik. Ibarat kenderaan buruk mana pun kita baiki lah kerana nak jalan jauh lagi. Jangan biar baju koyak kerana dek lenggang. Jangan kopiah terperosok kerana lompat kita. Jaga jaga lah diri.

1:52 AM  
Anonymous winner said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:02 AM  
Anonymous Boleh said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:05 AM  
Anonymous samp said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:07 AM  
Anonymous cool man said...

They came in Tanah Melayu……….You mean Tanah Orang Asli, they Jawanese pirate descendent came in!

Perhaps that is what we should give these ungrateful leeches like malay pig ultra:

Non-malay businesses should just pack up and leave, taking with them their capitals and investments. Non-malays with the means should emigrate.

Then these sick brain malay pig morons not only can keep their 30% NEP, they can have 100%……….of nothing.

And we sit back and watch them implode under the heavy load of their bureaucracy, crutch and religious fundamentalism.

As for implosions, that is the only way malays are going to head if they don't pull their heads out of the sand soon. The world doesn't owe you jack shit, and very soon reality will catch up with the lot of you. You can either embrace reality or perish by it.

As a non-malay and proud of it, I am ashamed to associate myself with hypocrites like you and your followers. I chose to leave the land of my birth because of people like you and guess what! No regrets whatsoever. Best decision I have ever made.

There is no reason for malay pig to be poor unless they are ass lazy or mental deformed or real stupid..........pick your choice.

3:10 AM  
Anonymous killer said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:15 AM  
Anonymous Hon said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:18 AM  
Anonymous kunta kinte said...

please read a blog by this address http://paneh.blogspot.com..very interesting

4:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Paling mahathir takut dan gerun apabila DSAI menjadi PM. Sebab beliau amat bimbang DSAI akan membalas dendam di atas kezaliman yg dilakukan olih beliau terhadap DSAI. Sudah terang bersuluh. Ini amat jelas sekali dan inilah puncanya mahathir dok merapu siang dan malam menakut-nakut orang ramai pasal DSAI. Banyak kali dalam ceramah DSAI berkata dia telah melupakan kesalahan mahathir tetapi mahthir keep repeating DSAI adalah peliwat. Inilah yg membuatkan DSAI bengang dengan mahathir. So, salah sapa ini?

Pasal ketuanan melayu. kesian tengok orang melayu sendiri yg tak mempunyai kekuatan diri sendiri untuk bersaing dengan bangsa lain. Masih berharap kerajaan untuk membantu kehidupan orang melayu sendiri. Bikin malu aje lah jadi orang melayu!! Sampai bila??.

Tunjukkan le yg kita ini berani bersaing dan mempunyai jati diri. Baru bangsa lain menghormati kita. Ini dok cerita ketuanan melayu tapi dok bertongkat sana dan sini.

Sudah 50 tahun lebih umno memerintah....kenapa ketuanan melayu masih dicanangkan ke hulu ke hilir? Sudah 50 tahun lebih umno memerintah kenapa melayu masih di takuk lama dari segi ekonomi?. Salah sapa ini? Salah PKR ke, salah DAP ke, salah PAS ke?

Tapi jangan lupa ramai pemimpin umno yg ekonomi mereka teguh dan banyak harta. Tapi mostly umno politicians le. Macam mana mereka ini bolih dapat ini semua dan majoriti yg lain masih mengemis.

Mesti ada yg tak kena selepas 50 tahun umno memerintah melayu di takuk lama juga?.

Umno, umno, bila tersepit baru nak bercakap pasal orang melayu. Kalau umno menang, ingat ke dia pasal orang melayu di kamgpong-kampong?. Cuma waktu pilihanraya aje. Lepas itu, tak ingat le..Masing masing sibuk memenuhi kocek masing. rakyat susah ke, barang naik ke, bolih tunggu.

5:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Marahkan Saddam, Amerika dijemput.Marahkan UMNO,DAP ditatang.Melayu jenis ini sama macam orang Iraq juga.BODOH

8:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Melayu bodoh!!!! tak kan kerana nyamuk sekor korang nak bakar kelambu... weh melayu!! apek ngan keling dah hina bangsa korang lah... korang masih buat ape?? diorang cakap korang ni pun pendatang kat sini... ape kejadahnya... siapa kesultanan melayu melaka dulu... siapa yang bukak tanah melayu di sampai satu dunia berebut...
alah apek ngan keling... korang tak payah citer lebih lah... zaman nak merdeka dulu, orang melayu yang susah payah bagi tan cheng lox (pig) tu makan dari malaysia ke UK lah... mane ader apek ngan keling kuar duit sesen pun... blah lah babi!!!!

Malayu bodoh... anuar tu, makin lame makin kaye.. anuar tak lebih dari orang suruhan zionist korang tau tak... korang tak tau... sebab korang pemalas! lembab! dengki! anuar tu dibayar zionist untuk meluaskan kuasa zionist...

zionist nak kuasai dunia... nak jadikan kita hamba diorang... anuar adalah dalang pengkhianat melayu...

kita sepatutnya bersatu! bukan berpecah! bukan suruh sokong umno/pas or pkr...

kita bersatu... dulu nenek moyang kita mintak merdeka... ada kira semua tu ke!!! tak der... melayu bersatu tentang malayan union!! pikir sendiri lah!

2:28 PM  
Anonymous Slyderrose said...

Selepas umno memerintah lebih 50 tahun orang melayu yg kunun berpayung dengan umno masih lagi lemah takut bersaing dengan kaum lain, masih lagi takut "dimakan' olih kaum lain. Apa ini semua? Mana maruah melayu?. Cakap berdegar-degar tapi takut dengan cina dan india. Takut bersaing memajukan diri dan ekonomi dengan kaum lain. Apa dah jadi nie?. apa umno dah buat selama ini?.

10:52 PM  
Anonymous pokokgetahmuda said...

hmmm...pelik..kenapa bangsa melayu masih mahu dilindungi?..kenapa bangsa melayu masih mahu dibelai sedangkan bukankah ini seolah2 kita yang melayu mengiyakan bahawa kita ini lemah? bangsa melayu bukan bangsa yang lemah...bangsa melayu tidak perlukan perlindungan kerana bangsa melayu bukanlah bangsa yang layu...bangsa yang mahu dilindungi itu adalah bangsa yang lemah...bangasa yang mahu dibelai2 itu adalah bangsa yang rendah martabatnya...melayu tuan tanah ini adalah memang suatu fakta yang tidak boleh dinafikan..tetapi apa gunanya mendabik dada mengaku sbg tuan tanah sedangkan tuan tanah inilah yang perlu dilindungi dan dibelai2 serta dimanja2?

11:30 PM  
Anonymous romsam said...

http://www.malaysiakini.com/letters/82775





For Royal Professor Ungku Aziz to say that there was no social contract between the founding fathers of our nation, this has put a nail in the coffin on those ultra-Malays who still see Ketuanan Melayu as a cornerstone for race relationships in this country.

While other matured and well-developed nations have put to rest the ‘master and slave’ relationship among the various races, it baffles the mind of thinking people why should such policy still remain relevant in this 21st century here in Malaysia. We might call our British colonial masters ‘Tuan’ or ‘Sir’ in the early days but after half-a-century of independence, don’t you think that such thinking is out of date?

Mind you, the United States who imported Negros from Africa a few centuries ago to be the white man’s slave might have a black man to be their next president if Barrack Obama wins the ticket to the White House in the coming US presidential elections.

Malay rights have been ensconced in the federal constitution and cannot be taken away unless by a two-thirds majority in Parliament subject to the Malay rulers approval. No one doubts that in the early days, the bumiputera, especially the Malays, needed affirmative actions to take them out of their cycle of poverty to be on par with other races, especially the Chinese. But the NEP has outlived it purpose and it should be replaced with a new policy which will eradicate poverty regardless of race and creed.

The playing field should be more even and let the best among the best compete among themselves in order for our nation to progress in the future. Why should rich Malays with their ‘right’ political connections obtain a big slice of the economic cake while the poor people are denied such opportunities to get them out of their cycle of poverty?

To be a respected race, the Malays must discard the notion that the government will always have to provide them with opportunities in studies and business as if it was their birth right. The Malays should be able to compete with the other races on an equal footing and work hard to improve their lot rather than expecting handouts from the government.

Ungku Aziz , a towering Malay whose intellectual thinking is way ahead of his time, has opened a Pandora Box’s with his outright statement that there is no written ‘social contract’ among the various races prior to independence. Umno politicians will now cry foul about his daring statement as they will always use the Ketuanan Melayu bogey to win the hearts and minds of the Malays to support their cause. .

But the Malays cannot be in a denial mode anymore. We must accept the fact that in the brave new world that we live in where people and capital move to places where no restrictions are imposed, the old way of doing business by having quota systems will drive capital away from our country and the people will suffer in the end if business opportunities pass our shores.

The Malays should look at their Singapore brethren who are no less the worse although unlike their Malaysian cousins, they does not have any NEP policy to get a leg up in society. There is no short cut for success unless you work hard for it.

12:26 AM  
Anonymous dulu&kini said...

Bagi aku terlalu byk kepincangan yang berlaku dalam UMNO yang kononnya demi ketuanan Melayu. Terlalu byk pemimpin yang melinting tak kena gaya dan konon atas nama ketuanan Melayu. Tapi hampeh saja.
Jika dilihat di dewan rakyat kini terlalu banyak isu2 yang tidak dpt dijawab dengan betul dan tepat oleh menteri... yang dia orang tahu memekak. Pemimpin beginikah yang mampu dan layak menjaga ketuanan Melayu.
Yang hairannya semua pihak buat mcm tak ade ape2 saja terutamanya YB YB UMNO yang mcm profesional tapi hampeh kosong.

1:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

brader anuar, awat le hang nih menakut2kan org dgn kemunculan DSAI sebagai PM, 10 tahun dulu sepatutnya DSAI sudah pun menjadi PM, ttp dinafikan hak dgn penipuan dan fitnah mahdey dan kuncu2nya yg merompak wang negara.rakyt marhean faham isu sebenarnya, jgn le nak menakut2 rakyat dgn ugutan kamu yg belum boleh dibuktikan kebenarannya

6:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Melayu manja itulah yang siang malam mengawal Tanah yang kamu pijak ini. Semasa kamu bermanja dengan bini-bini kamu di malam hari melayu manja itulah yang berhempas pulas mengejar musuh di hutan belantara.Melayu manja juga memerah keringat di sawah bendang, di laut di ladang dengan harga tak seberapa angkara tokeh-tokeh yang bermata sepet meraih keuntungan tak terkira. Apa kau kira dasar-dasar itu sangat menguntungkan Melayu sepertimana Yahudi menjaga bangsanya?Buka sikit pemikiran kamu wahai Melayu yang kurang manja!

7:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kepada kaum cina yang tersangat sakit hati kepada DEB dan kaum Melayu yang telah "termakan" dakyah seolah-olah DEB merupakan "Holocaust sosial" terhadap kaum-kaum lain.Cuba senaraikan mana-mana dasar DEB yang menyebabkan Melayu telah terjulang dengan agongnya di Malaysia ini. Cuba senaraikan mana-mana dasar yang menyebabkan kaum cina khasnya merempat ditepi jalan seperti peminta sedekah?

8:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

DEB hanya kayakan UMNO kroni. Yang buat bising kat sini tu banyak yang kroni UMNO. Baik semua parasit ini pi mampus.

12:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

KETUANAN RAKYAT YANG BERMAKSUD MENJAGA HAK RAKYAT DAN BANGSA MASING.

Bangsa Melayu yang merupakan pribumi dan pemilik mutlak tanah air ini sudah tentu mempunyai hak tertentu di Malaysia seperti:
1. Hak Kepimpinan Negara.
2. Hak peruntukan hasil negara lebih 60% memandangkan orang melayu Islam melebihi 60% dan tanah Malaysia ini milik merteka.
3. Agama Islam hendak diletak pada tempat yang tertinggi memandangkan ianya anutan bangsa terbesar di negara ini. Justeru itu kedudukan Islam sebagai agama rasmi sudah sesuai.
4. Raja-raja Melayu yang merupakan pemimpin asal negara kita semenjak sebelum merdeka lagi wajib dikekalkan.
5. Bahasa Melayu hendaklah dijadikan bahasa Malaysia yang wajib dipertuturkan oleh setiap rakyat Malaysia.

Seandainya kaum lain sayangkan negara ini, maka buktikanlah kesetian mereka kepada raja dan bahasa negara ini. Tapi apa yang kita kesal orang-orang cina suka bercakap bahasa mereka.Ramai dikalangan mereka tak fasih berbahasa Malaysia bahkan ada yang tak boleh langsung bercakap Bahasa Malaysia. Apakah ini yang kita nak katakan rakyat Malaysia yang ingin membela ketuanan rakyat Malaysia?.

Kita kena ingat kalau apa-apa berlaku kepada negara Malaysia, orang cina akan lari balik negara cina, orang India balik India. Kita orang Melayu nak kemana?. Katakanlah kalau US serang Malaysia, apakah orang-orang cina atau India yang akan berdepan matian-matian menentang US?. Sebelum merdeka dulu pun darah Melayu lah yang banyak mengalir menentang penjajah seperti Mat Kilau dan pengikut2nya, Tok Janggut, Datuk Bahaman, Datuk Maharaja Lela, Tok Gajah dan banyak lagi. Anak-anak muda kita kena sedar sikit. Jangan dok syok dengan PKR dan DAP. Kalu PAS dan Umno tak apa, tapi dengan syarat damaikan kedua-dua parti ini supaya bersatu. PAS kena didik Umno supaya pemimpinnya jadi manusia pejuang Islam dan Melayu.

5:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

tahniah Dr.M, berani wat keputusan, tak macam pemimpin umno yang lain..pondan.. dah tahu yang Pak Lah n menantu manja tu menjadi liabiliti tapi wat senyap jer macam xde pe yg berlaku... mana ada dl sejarah Presiden n merangkap PM hilang negeri sendiri... awat bodo sgt ahli umno nak faham....

Harap dr.M lepas nie leh la dok jelin2 kat parti kat seberang sana.. mana tau kot depa seberang sana lebih memahami isihati tun

6:29 PM  
Blogger Azrie said...

MALAYSIA INI BUKAN ORANG MELAYU PUNYA!!!

NAH AMBIK PENANGAN ANWAR ...

INGAT!! MALAYSIA BUKAN MELAYU PUNYA!!

CLICK LINK DI BAWAH..AMARAN!! DARI ANWAR.. MALAYSIA BUKAN MELAYU PUNYA!!

http://www.youtube.com/watch?v=3EaY8ZnQBdg

7:24 PM  
Blogger janaminda said...

Perhatikan: Isu bahasa ingeris untuk matematik dan sain dilakukan oleh mahader selepas anwara disingkirkan. Anwar bersahabat dengan habibie. Anwar menganjurkan bahasa baku untuk mempersatukan melayu pada peringkat nusantara. Anwar rapat dengan pemimpin pas. Lihat apabila mahader menyingkir anwar melalui fitnah maka pemimpin pas bersama anwar. Yang nyatanya apabila anwar jadi pm maka orang melayu akan kuat di bawah kepimpinannya. Tapi alyahood bijak membaca dan mengaturkan konpirasi peringkat tertinggi menggunakan mahader yang takut terlucut kuasa pada ketika itu. Begitulah sejarah bangsa melayu dari dulu.

1:19 AM  
Anonymous MALAYsia said...

This is MALAYsia...Majority of any country will get extra from the minority..Check if you want to comfirm...US - White people, CHINA - Most of them are chinese, got malay eh there? SINGAPORE - Chinese got everything..Malay what they got there? nothing..no equality at all..So there is no equality in this world...SO live with it!..u dont like MALAYsia? then go somewhere else..Again this is MALAYsia..simple

2:01 PM  
Anonymous MALAYsia is pure moron said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:08 PM  
Blogger anwar dot com said...

Salam

Siapa taja Anwar PRU 12 ?

Video 6- Siapa taja Anwar ?
http://www.youtube.com/watch?v=3Lx2zJwKqLA

Video 5- Anwar Muslim Moderate ?
http://www.youtube.com/watch?v=833myXwReuo

Video 4- Anwar gugurkan Negara Islam PAS
http://www.youtube.com/watch?v=JEYnh9Yvtew


Sumber :
http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

12:46 AM  
Blogger roberto lantoi said...

Ape le bangsa aku nie banyak dah merapu baru berduit sikit dah kata berjaya dalam hidup tak perlu lah pertolongan pemerintah nak kongsi kuasa dengan bangsa cina dan india nak hapus ketuanan melayu konon nak lupuskan DEB le apa dah berjaya ke kita dah kaya ke kita, kalau kaya tak ade pun nama melayu pada 10 jutawan malaysia kalau setakat dapat beli keta waja dan BMW dah buruk ape hebatnya rumah teres kos rendah itu le yang melayu kejo sampai bergaduh ngan pemaju tapi cina dan india tak berperang pun nak beli rumah setengah juta sebab melayu tak mampu walaupun ade 5% diskaun.Kita aysik kecoh pasal politik bila nak maju yang UMNO kecoh sendiri yang PKR belagak nak mampos dan yang PAS tadah kopiah tunggu bila DAP nak bagi.

12:07 AM  
Anonymous malay pig no brain said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:14 AM  
Anonymous killer said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:15 AM  
Anonymous bad man said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ketahuilah setiap manusia mesti di pimpin oleh seorang pemimpin yang mempunyai kredibiliti kepimpinan bukan bergantung pada pendapat seseorang. Namun apakah kita mahu di pimpin oleh ketua yang lemah yang tidak boleh mengatasi permasalahan rakyat kini dibebani dengan pelbagai masalah yang melibatkan kos sara hidup. Bagi yang kaya tidak mengapalah, soal duit bukan jadi isu sangat tapi yang cukup-cukup macamana pula, apakah terfikir diminda untuk kehidupan masa yang kehadapan, bagaimana penyusunan kerajaan sekarang untuk membasmi kemiskinan seperti yang di war-warkan dalam DEB? Peratusan miskin tegar akan meningkat walaupun keupayaan negara yang mempunyai sumber alam yang di anugerahkan oleh YANG MAHA KUASA. Apakah dasar-dasar untuk merubah kehidupan rakyat diketengahkan walhal kita melantik untuk menyuarakan hasrat rakyat tetapi menjaga kepentingan diri dan kroni dan apalah salahnya jika berubah dengan menukarkan kerajaan baru dan beri peluang untuk menunjukkan bukti bahawa mereka boleh juga mentadbir negara. Jika mereka tak dapat jalankan dengan sempurna maka kita boleh berubah lagi kerana tangan kita yang mengundi tetapi kebanyakan Melayu kita ini masih ada yang hanya suka bercakap kosong namun tidak berani untuk melakukan perubahan.
Saya bersetuju dan menyokong penuh kepimpinan kerajaan baru yang bakal di pimpin oleh saudara Anwar Ibrahim jika dimakbulkan oleh YANG MAHA ESA kerana sekarang ini pun kita nampaknya ketandusan calon pemimpin yang benar-benar boleh memimpin negara yang tercinta......Wassalam.

9:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pertamanya, Malaysia sgt2 perlukan perubahan demi kebaikan masa depan negara msia. pemerintah BN yg lepas2, tlh gagal dlm tugas/amanah. Kita perlu total /overhaul.alang2 celup pekasam, biar smpai ke pangkal lengan.Alang2 PKR dh menang 5 negeri, might as well go all the way. Kita war2 negara islam,tapi kebynkan negara islam,smuanya practis rasuah/hidup miskin, tak maju.Top5 negara yg x practis rasuah, smuanya negara bukan islam. negara jiran kita,singpore termasuk top5 ni. So, PKR wajar juga di ubah pd putrajaya. dgn pertukaran kuasa ke PKR, foreign investors akan masuk.Saya lebih suka ambil risiko skrg & tengok stakat mana PKR boleh buat perubahan yg betul. Jika, x cuba, manakn tau manis ke tidak. Lagipun, ADUN/AP yg di lantik BN pun, bila berdebat kat parlimen, mcm beruk terlepas. tiada kualiti. bising x tentu arah. ditambh lagi dgn dewn speaker yg terpaksa pro BN. x boleh berfikir secara waras.

5:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Anwar Ibrahim - bahaya?"
Alloooo...Sebelum nak kata Anwar Ibrahim akan Musnahkan Bangsa Melayu....
Cuba jawab dulu...Sapa yang memandai2 pegi tukarkan Bahasa Ibunda..BAHASA MELAYU kepada BAHASA MALAYSIA...
Bukan kah dari PUAK2 UMNO sendiri...
Ni lah tidih tolak Bangsa Melayu Akan PUPUS..oleh UMNO sendiri...Satu jari Yunjuk Orang Lagi LIMA jari Tunjuk diri Sendiri...APARAAAA....

11:04 PM  
Anonymous bad man said...

F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

1:01 PM  
Anonymous winner said...

Know what malay pig? A suck babi hutan pendatang from Indonesia, pencuri of Tanah Orang Asli, should be caught by all the Chinese whom you have insulted.

They will then pack you in a pig basket, parade you round Chinatown in KL, to let the Chinese pelt rotten eggs, throw shit and pour all the pig shit from the nearby pig farms on your head.

Then let them take you out of your pig basket and roast you over an extremely hot fire until you become barbecued pork. After that chop your stinking carcass and leave it in the streets of rural for all those vultures and crows to feed on. Good riddance to bad rubbish.

Why only malays? You think this country is yours alone? What has the government really done for the pribumis and the Orang Asli? Look at how Umno has screwed up Sabah Indonesians and Filipinos getting citizenship and enjoying the same benefits as you the moment they hop off the boat!

You go ask the government to stop all that then I will stop thinking you are speaking through your asshole.

Podah! You are nothing but a chauvinist malay pig like the rest.

It seems like Malaysia is still not ready for globalisation because of a bunch of anti-social racist morons like you. Our country already independent for so many donkey years but sorry to see still got such shortsighted moron like you.

Bangsa melayu failed in the past 30 years with lots of help from Umno but still failed! Then they blame the Chinese cheat la, marginalise them la, this la that la……….so much excuses! If you are pariah, forever you are pariah!

If you malay pig race lazy, no matter how much with the government help, it will back to square.

For me, I just speak up what I had observed and not like the malay race who is always jealous about other race success. Bad hearted.

What the hell you ask all the Chinese to get out from Malaysia in your comment post? It is proven you are another racist moron bastard!

Malay failure is the fact! It has been happened since 30 years ago and not just now. If you keep on denying it proven again you are just another loser or hypocrite!

Truth - what is so proud of asking Chinese to be like your kind of robbers, liars, cheaters in Malaysia? Kaum tongkat yang langsung tak tahu malu! Yes, you motherf***ker are stupid, lazy, fanatic, thus you need tongkat forever! Dick head!

Kaum tongkat still can survive in most of the zoos overseas. See the UPM red shirt "Orang Utan". At least they could be the laughing stock to this world.

If malays with 50% population in Malaysia none of them success, then I reckon you jump to the sea. That so!

Once again, with you racist pig moron, Malaysia wouldn't go far as far as globalisation is all about!

You are truly one of those Umno babi hutan with shit plastered all over your brain and fulfilling Hang Tuah policy in reverse! With babi hutan like you whose brains are filled with tahi babi - it would be melayu akan hilang di dunia!

1:04 PM  
Anonymous low class mental said...

You stinking malay pig, please get the f*** back to your own land in Aceh or Jawa, whatever. Because this is Tanah Orang Asli and malay pig like you are pendatang!

To someone……….time and time again we have said that the malays are from Jawa. I always say that they are from Aceh, Sumatra, etc - do you see anyone of these racists (obviously malays) objecting to that fact?

This is the truth and they cannot handle this. They don't dare say that because it is so true! Even Mahathir admitted recently - the origins of the malays are not Malaysia but Indonesia - Sumatra and island etc.

The real bumis are the natives of Borneo and the Orang Asli. Not these malay free loaders and wasted sperms.

"Son of the soil" incorrect! More appropriate term would be "Rapist of the soil"! Malays are pendatang, they called Chinese and Indians pendatang! Tak malu!

To malays pendatang from Indonesia, you are also enemy to Indonesia, stupid! Apa? Tak faham English? Makan tahi dan berambus balik ke Jawa! Setia kepada negara Indonesia! So are you, malay pig!

Aren't you a bloody hypocrite? You are not the Orang Asli of this country - you are an immigrant from Jawa, Sulawesi, all elsewhere - why did you come here to this country then?

Why not help your own country (or should I say your dilapidated kampung in Jawa) and improve the situation then? What……….what did you say? Oh you want a better life is it? I see - so what does that make you? A patriotic fake? Or a hypocrite with no substance?

Compare China and Indonesia - then tell me who is faring better in the international stage! You useless malay pig. At the end of the day - you work for me.

Obviously, you are worse than shit. Not pigs, for pigs are really smart animals. Tanah Melayu my ass! Orang Asli were here before your ancestors crept onto this land. Learn some history, ok? Of course, you can always change history! Tak malu kah!

You are sick in the brain, thanks to Mahathir!

Chinese got pissed off as not all Chinese are rich, but all work their asses off to make an honest living, while idiots like you think that you are entitled to riches without sweating. What discontent? After all the handouts all these years, you still couldn't get your acts together, and you want to blame others, the Chinese, the Indians? Where is your dignity?

What anger? You get angry at the Olympics because malays can't run faster than the Americans? The Aussies? The Chinese? (Just imagine some of you jokers made it to the Olympics, although none did!)

If you want to run amok, go ahead, join the apes and chimpanzees, your kind have been doing that at UPM, brainless monkeys they are, and so are you, go flock together.

The reason why malays tend to run "amok" is because of close relative breeding. Just like non-high breed dogs - brother have sex with the mother, and father marry their own sister, and the confusion goes on.

The end result is non-high breed dogs - that are difficult to train and tend to even bite their own master. Unlike the Chinese, they are very careful not to have too close relative marrying one another.

That is why you can see how Chinese excel in different part of the world. The Chinese are indeed a world race now, as China progress with such speed which is unknown off in any other race in the world!

Singapore is a fine example of Chinese superiority! Sad news for the malay race but then again it is the truth!

(Malay extremists racists are going to call you pendatang etc, even hang you upside down by your balls, for socking them in the balls where it hurts most, like you did.

But you have been brave in telling them the truth about the dark side of their race which explains why they are so backward. God be with you……….)

Rich and successful Chinese don't owe you a thing. Not so successful Chinese are working honestly to make ends meet. So, you either work, or go get fed in the ass by Mahathir, ok? He won't charge you for the ecstasy and the service you may receive.

You are nothing but scum. You give fellow malays a bad name. You make your parents lose face. When you look in the mirror, what do you see? A good-for-nothing idiot! That is all there is in you.

You are a babi hutan from either the jungle of Jawa or Sumatra. All you Umno malay pig are in fact pendatang to this Tanah Orang Asli. So get the f*** out of my country!

1:10 PM  
Blogger warek-irang said...

sdr Anuar Mohd Nor,

Saya pertama kali terjumpa dan masuk ke laman ini. Pada pandangan sAya ianya sangat baik.

ADA LAH LEBIH BAIK JIKA SDR DAPAT
MENGEDIT ATAU BATALKAN SAJA COMMENTS2 YG BERBAUR PERKAUMAN DAN YG MENYENTUH AGAMA.BEGITU JUGA DGN KATA2 KESAT YG DILEMPARKAN ANTARA SATU SAMA LAIN.
IA TIDAK MENDATANGKAN APA2 FAEDAH KECEWALI KEBENCIAN KAUM ANTARA SATU SAMA LAIN.

Mari lah kita sama2 berbincang untuk kemajuan dan kemakmuran negara kita.

"SEBSB PULUT SANTAN BINASA"

9:36 PM  
Blogger warek-irang said...

"Anwar Ibrahim - bahaya?"

SHIT!!!,

Tunggu pada PRU13 nanti, PKR akan
lingkup.

PKR - mendapat sokongan kerana
'Bangsa Malaysia'nya.
Akan tercapaikah angan2 DSAI ini? Sedangkan majority pengundi adalah melayu. sanggup kah melayu menghilangkan 'Melayu'nya?

Satu soalan kepada bangsa melayu.
Mengapa kita harus menyokong pehak yg kita tahu membenci kita?

Terang2, bangsa dan agama kita di caci maki hamun nya. Ketua nombor 1 DAP K.Singh telah bermadah-"OVER MY DEAD BODY". PAS terdiam tergamam.
Mengapa kita orang melayu Islam harus menyokong PKR, PAS atau DAP?

Mereka ini telah jadi musuh melayu (Islam).

Kerana gila kuasa PAS sanggup ketepikan Islam yg di perjuangkan nya. Kerana gila kuasa PKR juga sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama Islam.

Lihat hari ini, sebelum berkuasa penuh pun, mereka2 bangsa cina dan india telah berani menghina melayu dan Islam. Klu mereka dah berkuasa penuh dengan sokongan DSAI, melayu akan dipijak2 dan dilanyak2 oleh bangsa2 laknatullah ini.

SEDAR LAH BANGSA MELAYU KITA SEDANG DIASAK DAN DIHIMPIT BANGSA LAKNATULLAH INI.

Kita tidak rugi klu kita semua kembali bersatu dlm perjuangan UMNO.

Kita tahu dlm UMNO ada banyak 'buaya', setidak tidak nya buaya2 ini dah kenyang. Tetapi kita tahu buaya2 dlm Pakantan Rakyat itu tengah lapar2 belaka.

Ada lah lebih baik berada dikawasan buaya kenyang dari berada di kawasan buaya lapar.

11:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

huhu senang je nak rule dunia. sape ade kuasa dia yang kuat. x kira r kuasa politik, kewangan dan sebagainya.. yang penting ada kuasa orang pandang respect dan boleh buat duit.

11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

sebenar nya isu bangsa malaysia ni dah lama bkn nya baru diwar2kan oleh anwar...
iannya mula diperkenal kan melalui wawasan 2020 yang berasakan satu bangsa bersepadu...
apa yang saya nampak skarang bukan Anwar yang mer bahaya kpd org melayu tetapi UMNO tu sendiri.. Kepemimpinan UMNO skrng sudah mula karut..
rakyat hilang kepercayaan terhadap pemimpin sndiri.. satu contoh mudah bila paklah sendiri suka sngt berbohong.. masa nak pilihanraya dlu orang tny dia adakah parlimen akan dibubarkan esok. pak lah kata tak tapi tup2 esok nya bubar...
pasal harga minyak orang atas kata kita akan kaji subsidi minyak muali ogos in tapi esoknya naik jgk..
perkara macam ni la yg buat rakyat hilang kepercayaan. walaupun nampk kecik je benda ni tapi ingat setiap satu akan dihitung kelak walau sebesar zarah sekali pun..
kalau ingin tahu lebih lanjut pasal bangsa malaysia ni cari la MODUL HUBUNGAN ETNIK baca betul2..

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

anwar bahaya?? takkk.

Umno xpernah tetep pendirian .. 5 pemimpin. 5 benda yang diperjuangkan.. yang terbaru Islam hadhari la..
Pas dari dlu sampai skrng tetap perjuangkan islam...

satu lagi Umno jgk bnyk merosakkan sistem pendidikan negara kita..
naik pemimpin lain nk buat mc tu la yang lama nk buat mcm ni...
yang dulu bt sains & matematik dlm bhs inggeris tup2 yng br plak akan dikaji semula..
menyusahkan bnyk pihak.. terbaru pemuda umno plak masuk campur nak ajar sejarah di sekolah rendah..

ehhh korang umno ni tau nak buat je utk apa xtau.. nk buat main buat je xpenah nak kaji secara menyeluruh apa kesan jangka panjang\pendek kelebihan dia...

aku dah bosan dgn sistem pendidikan negara kita yang dimonopoli oleh orang politik. lagsung tak membantu dlm perkembangan pendidikan di malaysia...

1:04 PM  
Blogger Mohd Nizam said...

Assalamualaikum,

Saya ada terbaca comment dari anonymous yang bertanya kenapa perlu kita pertahankan sultan. Tak tahu apalah orang macam ini nak jadi, tak sedar lansung ke kalau tanpa sultan sekarang ini kamu semua sudah jadi kafir yang dilaknat. Sultan lah yang menerima untuk memeluk agama islam semasa agama islam disebarkan oleh saudagar-saudagar Arab. Alhamdulillah Sultan yang ada tak terfikir untuk masuk agama lain selain Islam syukur tuhan telah buka hatinya, dan kerana itulah kita rakyat semua menerima Islam waktu itu secara terbuka bukan terpaksa. Itu semua kerja ALLah untuk kita rakyat Malaysia, sudah-sudah sekarang ini kita pertikaikan kenapa kita kena pertahankan Sultan. Nampak lah di sini manusia dihujung zaman leka lalai kerana Sultan yang kita anggap khalifah di pertikaikan oleh mereka yang buta tentang sejarah dan Agama Islam, tetapi bila berkata dia lah yang serba tahu. Hanya tuhan sahaja dapat membuka hati orang2 sebegini. Insyallah.

5:51 PM  
Blogger Mohd Nizam said...

1.Sediakah anda kaum Cina untuk melupakan Bahasa kebanggaan dan sekolah anda?
2.Sediakah anda kaum Cina untuk memulakan perniagaan tanpa riba?
3.Sediakah anda untuk tidak makan benda yang tak boleh di makan oleh orang lain contoh khinzir?
4.Cuba anda dengar dan kaji ucapan Anwar, bersertakan janji yang indah di satu tempat kaum lain janji lain di satu tempat lain janjinya lain. Tak pernah terfikir ke orang kanan Anwar ramai keluar walaupun tak bersama UMNO. Chandra Muzafar, Ezam, Zahid Hamidi mereka ini semua sudah tahu yang mana benar yang mana tidak. Tetapi mereka ini tidak pernah terfikir untuk menjatuhkan maruah dan aib orang lain. Kenapa kita tak bertanya dengan mereka ini semua? Satu sahaja jawapannya kerana para penyokong Anwar tidak sanggup untuk menerima kebenaran tentang pemimpin pujaan mereka, malah sanggup menyalahkan orang lain demi mencapai matlamat peribadi. Hanya Allah yang mengetahui.

6:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Indian and Chinese can say & shout anything they wanted.
Still an Indian or a Chinese PM could be better than a Malay PM

But PLEASE THINK AGAIN..
a. The majority race in the country
b. The Royal and the kings
c. The majority race in the police force
d. The majority race in the army
e. The majority race in the prisons, serenti, rehab centres, pusat pemulihan akhlak
f. mat rempit, peletup c4, poser punk, poser skinhead, poser black metal..

They are all MALAYS.. u still dare to make the country worse?

5:36 AM  
Anonymous orang biasa said...

Saya sendiri orang Melayu tapi saya dapat rasakan sebenarnya orang Melayu (UMNO) ni racist.. Kenapa saya cakap macam tu?

1. Peluang Melanjutkan Pelajaran
Apa salahnya bagi peluang sama rata kat bangsa lain? Diorang pun org Mesia jugak.. Diorang pun ramai yg miskin jugak.. Kenapa anak2 org Melayu yg kaya bleh dapat loan / biasiswa dll? Kenapa kita tak boleh tengok sapa yg meskin dapat bantuan, tak kira bangsa? Bila kita manjakan sangat bangsa sendiri, kita kurang/takde daya saing.. timbullah masalah pelik2..

2. Tanah Melayu hak Melayu
Saya nak tanya sket, selama 50 tahun memerintah kat Penang, sapa yg jual tanah kat bangsa lain kalau tak pemimpin2 UMNO sendiri?? Skrg bila DAP dah pegang, ckp la Melayu tersepit la, teranaya lah.. amenda tah lagi.. Selama Gerakan+UMNO = BN memerintah Penang, walaupun ada satu ketika tu jumlah kerusi yg dimenangi UMNO lebih banyak dari kerusi Gerakan, ada UMNO berani letak Melayu jadi Chief Minister Penang?? Tak berani... Sendiri mau ingat la..

So bila orang kita sendiri yg racist, jgn la marah bila bangsa lain pun ikut sama.. Bila syarikat2 milikan bangsa lain tulis 'Chinese are preferred' jgn la sedih sebab kita yg start budaya tu.. Kita yg sisihkan diorang, kononnya 'memperjuangkan hak2 Melayu' tapi sbnrnya memperjuangkan hak2 keluarga / kroni sendiri. Yg tersepitnya sapa?? Orang2 Melayu yg miskin macam saya lah.. Bangsa lain pun tak suka, bangsa sendiri, hmm kalau takde connection, kalau tak kenal mana2 ketua cawangan UMNO atau kalau ada connection ngan parti pembangkang.. jgn harap nak tolong..

Cukup2 la tu dengan agenda 'Memperjuangkan Hak Melayu' tu.. itu agenda British dulu sebenarnya, to devide and conquer Tanah Melayu.. untuk mengambil hati golongan2 elit Melayu, to prolong diorang punya tempoh menjajah Tanah Melayu waktu tu, sebab waktu tu pembangkang memang kuat dan bersatu tak kira kaum.. Lepas tu penjarakan org2 parti haluan kiri ni dibawah akta komunis.. Lepas tu.. hmm pegi baca balik buku sejarah..

10:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu
Yang melihat pada benih2 kehancuran Kaumku sendiri,
Meratapi setiap persengketaan antara kaumku sendiri.

Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang Melihat pada ketidaksuburan perpaduan,
Menangisi setiap pertelingkahan yang terjadi sesama kaumku sendiri.

Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang Meniti hari2 kebinasaan kaumku,
Menyesali segala yang terjadi, Kerana Kaumku kini tidak sehaluan.

Aku sedih,
Terlalu sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang sengsara kerana karenah kaumku sendiri,
Melihat segala keretakan dan persengketaan,
Melihat kelantangan suara dari kaumku sendiri,
Yang berpuak, Yang sering menyalahkan satu sama lain....

Sungguh sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Inginkan kesejahteraan dan kebahagian,
Yang inginkan senyuman di bibir setiap kaumku dan saudaraku yang lain......
Kerana senyuman itu adalah perpaduan, Persatuan yang Jitu dari sebuah Bangsa Melayu!!!!!!

4:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Salam Tun,

Maksud Tun tu Melayu tu apa.

Yang saya tahu Melayu yang Tun Perjuangkan itu ialah Melayu suku sakat Tun Dan Melayu suku sakat pemimpin UMNO aje. Itulah makna melayu yang Tun perjuangkan selama 22 tahun memerintah malaysia tak gitu. Tun dah mabuk ni saya tahu. Tunggulah Tun soalan mungkar nankir nanti di kuburan Tun yang bakal dikencing oleh anak cucu Kaum Melayu di Malaysia yang bergelar Bangsa Malaysia. InsyaAllah jika Allah izinkan kami kencingnya nanti di Pusara negara kelak.

Tun pun bukan melayu kan. eheheh.. Melayu berdarah keling... paria kot. sebab tulah tun benci kami berketurunan melayu sejati.. sebab cemburukan kami berketurunan melayu sejati. Allah Hu.

2:16 AM  
Anonymous Darah Majmuk said...

wow..terkejut besar baca semua komen2 kat site ni. terlalu banyak perasaan benci.

kepada saudara2 Melayu: ader sesetengah benda yg diutarakan disini, ada benarnya..selain dari dok gaduh sesama sendiri, takder aper yg kita buat yg mampu meletakkan Melayu di hadapan bangsa2 lain..Kita mudah lupa..benar..dan sekarang kita dapat lihat betapa 'kurang ajar' nya beberapa orang Melayu terhadap seorang pemimpin yg telah berkorban hampir seumur hidupnya utk menaikkan nama Malaysia. Selagi mana kita tidak mahu belajar dari sejarah, selagi mana kita terus dengan sifat bongkak, tamak dan kurang ajar..sampai bila pun kita takkan dapat membuktikan potensi sebenar bangsa Melayu. Isu ketuanan? Rapuh sangatkah institusi raja di Malaysia ini yg mampu menggugat ketuanan Melayu? Jangan difikirkan sangat tentang ancaman2 bukan melayu pada kaum Melayu, tiada apa yg mereka mampu lakukan,sejarah telah membuktikan apa yg terjadi bila Melayu dicabar..tapi bimbang lah dengan sikap kaum Melayu sendiri. Kerana sejarah juga sudah membuktikan hanya orang Melayu yang mampu menjatuhkan kaum Melayu!

kepada yg bukan Melayu : Jangan sesekali cuba mencabar tahap kesabaran orang Melayu. Sejarah telah membuktikan, berkali2 dicabar, hanya Melayu yg terus berkuasa di tanah ini. Saya bukan menafikan hak anda sebagai warganegara, tapi sebaliknya saya amat menyokong kehadiran kaum2 lain ke negara ini. Malaysia tidak akan menjadi se'gah' ini jika bukan kerana kehadiran nenek moyang saudara2 sekelian. Dalam bidang ekonomi, kaum cina sememangnya lebih bagus. Begitu juga kaum India. Semua kaum ada kelebihan masing2, yg menyebabkan negara KITA menjadi sebuah negara yg unik. Akan tetapi, janganlah hal ini dijadikan alasan utk saudara2 mengutuk dan mencabar kaum Melayu. Kerana berkali2 kita melihat hanya kaum Melayu yg akan mempertahankan tanah ini ke titisan darah yg terakhir. Seperti yg beberapa rakan saudara ada mengatakan, apa pun berlaku, anda boleh pergi balik ke China, India , US, UK, Singapura dan sebagainya. Tapi tidak ramai Melayu yg pergi ke sana kan? ini adalah kata2 rakan anda sendiri. Mengapa? Kerana kami, kaum Melayu hanya akan berbangga dengan tanah ini. Kami hidup kerana tanah ini. Kami mati kerana tanah ini. Kami mmg mempunyai masalah dalam pelbagai bidang. Tapi bila datang bab mengenai mempertahankan tanah ini, tidak ada sebarang keraguan dalam hati kami utk terus tinggal dan mempertahankan tanah ini. Kerana, hanya tanah ini yg ada buat kami. Hanya tanah ini yg kami pertahankan.

hanya pandangan peribadi....

3:33 PM  
Blogger myrayza said...

Apa lah nak disusahkan yang senang? Kita orang Malaysia. Dah, habis cerita. Nokhtah. Baca buku perlembagaan Malaysia. Toksah nak komen banyak2.

12:20 PM  
Anonymous Rashid said...

Apakah Inti yang diperjuangkan oleh UMNO kini untuk membela Melayu dan Islam? Kalau dulu ya mungkin tetapi UMNO kini sudah berubah dek masa dan kesenangan. Aspirasi perjuangan dahulu sekadar menjadi penghias majlis namun inti dalamnya ialah perjuangan diri peribadi.
UMNO telah diberi ruang oleh rakyat Melayu tetapi UMNO susah berubah, maka sikap UMNO itu telah membangunkan Melayu. Kini UMNO sudah hilang relevannya kepada orang Melayu. Susah sebenarnya untuk berubah, itu satu hakikat. Harus, setelah UMNO ranap, akan tumbuh suatu aspirasi baru, satu keikhlasan jitu yang tumbuh dari perjuangan dari bawah. Ini adalah suatu proses atau evolusi sebuah pergerakan. Kalau tak boleh belajar secara senang, then, learn the hard way.

12:42 AM  
Blogger JomoSama `2 Are Run said...

what's the story here...
Duhhh....racist, not my cup of tea... all the chinese,indian and the malays here, in this blog...kesian kamu!! why don't you people come over to Sabah or Sarawak,see how they lives in harmonies, with more than 30 ethnics..i tell you,compare to you at Semenanjung, got only 3 kaum pun susah mahu aturkah??? Phuiii..apalah bodoh sangat kamu ni...

3:12 PM  
Blogger NazRism said...

Salam ...
Untuk org2 politik :
1.Perjuangan mesti ikhlas
2.Adil utk semua kaum
3.Kepentingan rakyat diutamakan
Sbg permulaan utk memantapkan integriti kaum di Malaysia ....
UJUDKAN 1 jenis sekolah shj iaitu SEKOLAH KEBANGSAAN utk semua ... tak perlu ada sekolah melayu @ cina @ india@lain2. Bahasa Melayu sbg bahasa penyatuannya. Barulah yg lain2 akan dpt bersatu.
APA PENDAPAT ANDA ?

2:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Saya beri satu simple solution dalam isu yang semakin hari semakin hangat diperdebatkan. Bangsa Melayu telah kehilangan hak di tanah air sendiri sedikit demi sedikit. Mana perginya hak-hak itu?? So...bangsa-bangsa bukan Melayu di M'sia ini perlu peka (bukan pekak) dan faham kedudukan ini...bangsa Melayu telah memberi hak mutlak Melayu (yang hilang itu) kepada anda yang bukan Melayu. Ini adalah pengorbanan suci dan jujur dari bangsa Melayu yang nyata satu bangsa yang sanggup berkongsi. Apa yang bangsa lain dari Melayu hilang haknya ?? Bangsa? Bahasa? Ugama? Perniagaan? Sekolah? anak-bini? Adakah semuanya ini hilang dari anda wahai bangsa bukan Melayu???? Yang bangsa Melayu marah sangat ialah "beri betis nak peha". tak cukup-cukup. Sampaikan yang dalam mulut bangsa Melayu pun nak dikebas!!! Sekarang ini nak kuasa pulak !!! Namun yang bukan Melayu ini 'baling batu sembunyi tangan'. Berselindung dibelakang Melayu-Melayu yang "buta hati" dan yang "mudah lupa" ini. "Kerana seekor nyamuk habis dibakar kelambunya". Melayu-Melayu yang "buta hati" inilah yang membela bukan Melayu yang "baling batu sembunyi tangan" ini. Melayu-Melayu yang "buta hati" ini hanya ingin memenuhi "nafsu serakah" untuk "membalas dendam" terhadap bangsa-bangsa Melayu yang telah menjatuhkan mereka ini dalam kancah politik. Namun tidak siapa maupun media arus perdana atau media pro-partisan pergi menyelidik pada masyarakat Permatang Pauh, siapa Anwar Ibrahim sebenarnya. Kalau BERANI mulakan penyelidikan SEGERA. For everybody's information, adakah Amerika (kiblat orang yang taksub kat Rambo) menggunakan istilah Bangsa Amerika untuk msayarakat nya?? Yang kita semua maklum mereka hanya menggunakan istilah American kitapun guna Malaysian - so whatt?? Black American, Chinese American, Jews American, and so forth...what's the different btw American & Malaysian on this issue?? so, jangan pulak jadi Malaysian yang "buta istilah bahasa Melayu pulak"!!!! Siapa saya? Bekas Ketua Pemuda Cawangan dalam Bahagian Permatang Pauh semasa Era Anwar Ibrahim.........

11:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

many of the non-malays in this blog have shown their true colours, that they are not sincere with the relationship with the malays. perhaps that these people-especially the chinese has forgotten that the root cause of all the migration to Sundaland.

It is possible that we all can live together in a happy condition? I believe so - Just look at Malacca Sultanate period which the Chinese, Indians, Arabians can live and trade happily. Why?

Malays embrace Islam during this period - relationship with China improves (China even prefers Malacca than Siam (majority Chinese mind you))

A lot of officers of China is Chinese muslim, arabians and including the ever famous Admiral Cheng He. toleration is at the highest point. And still, Malacca economy and political system is still controlled by Malays.

Why the relationship deterioriate?
muslims controls China's economy through seatrade and land (silk road) which leads to mass execution of muslims community at China at that time.

The moral of the story- economy controls the mood of the community - unless the biggest race/religion controls the biggest chunk of the economy - there will always be unstability and justified unsatisfaction.

Please consider this - especially the Chinese - just think for a minute that you are a citizen of China with 80% of people is Chinese, what would you think if another race controls your economy and trying hard to suppress the aborigines to get the fair share of economy?

This is what going to happen to Malaysia also. We as Malays have the right over the economy of the state. WE DESERVE MORE!

Anwar Ibrahim just making a populist move to influence the non malays. Fortunately for him, sooooo many Malays have fallen - due to UMNO stupidity and massive corruption.

As for the Chinese also, we know that you are connected and attached more to your traditional triad gangs - more that political party. All these Gerakan, MCA, DAP is bullshit. These triad gangs who determine your vote.

Shame to all of Malays - you stabbing without knowing a dam* thing.

6:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bro, sy ingat kalau cina dan india nak sama rata sy boleh setuju TAPI dengan syarat :-
1.Tutup semua sekolah jenis kebangsaan T dan Cina.
2. Tidak boleh mengamalkan adat budaya secara terbuka. Kena pakai budaya malaysia ( melayu ).
3. Tidak boleh bercakap dalam bahasa mereka. Hanya Bahasa Malaysia dibenarkan.


Zahid Ibrahim

10:52 PM  
Anonymous hazwan said...

apa ada dgn bangsa?nabi muhammad SAW orang arab takda pun dia mengata kat salman al-farisi sedangkan dia orng parsi.orang yahudi yang kutuk dia pun semabe je dia layan baik2.takde masalah pun kita ni bangsa apa.patutnya kita sebagai melayu kena bersyukur sebab kita ni orang islam.kalau dah namanya islam mana ada beza melayu ke,cina ke,india ke.bukan masalahpun.apa2pun kita sebagai umat islam patut mendalami intipati islam itu sendiri insya allah kita sebagai orang melayu islam dapat menerima apa yang berlaku di sekeliling kita sekarang ini...

9:23 PM  
Blogger hafszach said...

Sebab tu aku suruh ko belajar tentang sirah Rasulullah...
belajar tentang sirah para sahabat dan para khalifah islam..
Berbanyak2lah belajar tentang sejarah islam serta para tabiin dan para pejuang agama..
Bukannya rugi apa2 pun..

Ko tahu tak semasa awal penubuhan kerajaan islam madinah..
semasa itu bukan islam adalah majoriti.. umat islam yang berhijrah dari mekah dan penduduk madinah yg islam hanya sekitar 30%.. dari jumlah keseluruhan penduduk madinah ketika itu.
Tatapi Rasulullah berjaya menyatukan mereka semua dibawah naungan Al-Quran.. tak de masalah pun..
So tak de alasan yang mengatakan bahawa negara islam tidak boleh ditubuhkan kerana kita masyarakat majmuk..

Yahudi yg mempunyai majoriti lebih dari masyarakat islam pada ketika itu pun tunduk dgn islam..
tapi kat malaysia ni org islam sendiri tak mahu tunduk dgn islam..

Ketika Rasulullah memerintah madinah dulu ada ke Rasulullah meminggirkan masyarakat bukan islam terutama sekali kaum yahudi..?? sedangkan majoriti masyarakat madinah adalah bukan islam..

Rasulullah sendiri tidak pernah membenci bukan islam walaupun ianya kaum yahudi sendiri..
ko rasa ko lebih hebat dari Rasulullah sehingga ko diberikan Allah hak untuk membenci bukan islam..??

Ko tolak ke hadith Rasulullah yang menglaknat sesiapa sahaja yang memperjuangkan bangsa ( Assobyiah )..
Nabi tak mengaku umat ko tahu tak..
kat dunia ni bolehlah ko mendabik dada dan berbangga dgn bangsa melayu ko tu..
kat akhirat nanti kita memerlukan syafaat dari Rasulullah untuk masuk ke syurga Allah..

Kalau nabi sendiri dah tak mengaku umat jadi ko nak minta syafaat dengan sape lagi..??
Ko ingat Hang Tuah ke yang akan bagi syafaat kat ko..??
Ko tahu tak semasa kita sudah hampir menemui ajal.. kita akan diajar mengucapkan kalimah syahadah..
tak tahulah pulak aku kalau mak bapak ko ajar bila nak mati nanti org2 melayu kena mengucapkan kata2 keramat" tak akan melayu hilang di dunia "


Sedarlah sikit para wali serta alim ulamak pun mengharapkan syafaat Rasulullah ko tahu tak .

1:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sila tuan selidiki dan kaji tentang Dasar R.I.M.U.P[Rancangan Intgrasi Murid Utk Perpaduan]yg mrupakan salah satu komponen dlm PiPP Kem.Pelajaran.Bukan kah sama kontrasnya..

11:52 PM  
Anonymous farid said...

Bangsa Malaysia diperkenalkan oleh Dr Mahathir. Kami belajar sejarah, ada dalam buku sejarah tingkatan 5.

9:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

KONTRAK SOSIAL.........

5:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

bangsa cina pernah digelar THE SICK MAN OF ASIA...

ditakluk negara kecil jepun...

peristiwa NANKING adalah saksi kelemahan bangsa cina...

tapi ada anjakan paradigma berlaku kepada bangsa cina selepas melalui pengalaman2 itu...

macam mana dengan bangsa yang suatu masa dahulu merupakan satu bangsa yang diredhai allah?

membina empayar dengan kekuatan ISLAM...

kehilangan semuanya apabila meninggalkan ISLAM...

PENJAJAH hanya membaham apa yang terhidang...

8:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

menghairankan satu bangsa yang mempunyai tamadun ribuan tahun tidak faham definasi ketuanan...

belum ada satu negara yang di tadbir oleh kaum orang asli tempatan... contoh : amerika, australia...

orang asli masih mengamalkan tradisi hidup secara tradisional mereka dan amat sukar diubah walaupun telah banyak usaha2 yang dijalankan...

semenanjung tanah melayu ditadbir secara bertamadun oleh bangsa yang hari ini dikenali melayu... dari mana datangnya bangsa itu samaada india, yunan atau afrika... yang pastinya hubungan rumpun sedarahnya hanya tinggal di wilayah nusantara melayu ini sahaja... tidak ada seorang melayu pun yang akan balik afrika, india atau yunan untuk berhari raya...

seperti bangsa cina yang pastinya bukan peribumi negara cina... pastinya ada berkait darah dengan india, asia timur atau eropah... tak mungkin bangsa cina tiba-tiba terpancul dari bontot babi dan menguasai tanah besar cina...

empayar melayu adalah perpaduan pelbagai kaum termasuk cina dan india yang berkongsi kebudayaan... sebab itu kita mempunyai persamaan dalam bahasa, pakaian , makanan (masakan) dan dll...

penjajah yang bijaksana akan senantiasa melemahkan tanah jajahannya... mereka membawa kuli2 dari india dan cina yang cukup berbeza peradabannya dengan kaum india dan cina yang membentuk bangsa melayu... dibawah pemerintahan penjajah, eleman satu melayu itu dipecahkan kepada seperti keadaan sekarang... melayu, cina, india dan lain2 kaum... indo melayu jadi melayu... melayu india aka india peranakan jadi india... melayu cina aka cina peranakan jadi cina... teknik pecah dan perintah tidak lengkap tanpa adu domba untuk menyuburkan syak wasangka di antara kaum...

akhir kata...
WE ARE WHAT WE EAT...
makan babi jadi babi...

5:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

empayar melayu sudah berkubur dan daripadanya lahirlah malaysia... semua ini adalah kerana sifat makhluk yang tidak kekal...

nabi adam pun kita tak tahu apa jenis bangsanya... keturunannya pula tidak membentuk hanya satu bangsa... oleh itu membentuk bangsa malaysia bukan satu kelemahan, malah ianya adalah satu cabaran... yang mana kejayaan membentuk bangsa malaysia adalah satu kehebatan... kaum mana yang paling banyak menyumbang adalah kaum yang terbaik...

melayu, cina, india malah apa suku kaum pun... mampukah anda semua buktikan kaum andalah yang terbaik...?

kita akan lihat nanti...

http://prihatin.net.my/

5:32 PM  
Blogger wakmeli said...

anwar lebih berbahaya kepada pemimpin2 bn yg rakus dan tdk amanah menjaga harta rakyat. anwar bukanlah ancaman negara. sapa2 yg mengenali anwar terutamanya orang2 amno lebih tau peribadi beliau. anwar adalah ancaman kepada amno tu sendiri...fikir2 kan lah..

8:49 AM  
Anonymous Mat Lendir, Jelebu N9 said...

Zaman Rasulullah pun banyak puak-puaknya. Setiap puak saling berperang. Tetapi dek kepintaran Rasulullah dan keindahan Islam mereka dapat disatukan malah kini menjadi agama yang agung di dunia.

Soalnya, mengapa tidak diikuti kepimpinan Rasulullah? Kenapa Islam tidak dijadikan teras pemerintahan?

Apa juga masalah, kembalilah pada Islam. Tak kira kita Parti A atau Parti B.

Satu lagi, jangan kata lain, buat pula lain. Saya bagi contoh:

i.I kata U mansuhkan DEB, tapi sebenarnya I yang mansuhkan 30% milikan orang kita.
ii. I kata U tak sayangkan bangsa Melayu, tapi I sendiri yang jahanamkan bahasa Melayu.
iii. I kata U tak adil tapi sebenarnya I lagi tak adil pada bangsa I sendiri. Semua I makan sendiri.
iv. I tuduh U pentingkan bangsa lain, tapi sebenarnya I lebih pentingkan keluarga dan kroni I dari bangsa lain berbanding umat marhaen I sendiri.
v. I tuduh U bergabung dengan parti bangsa lain, tapi sebenarnya I pun tak boleh hidup kalau tak ada parti bangsa lain.
vi. I tuduh U rasuah, tapi sebenarnya I pun rasuah. Malah rasuah I lebih bersaiz mega.
vii. I tuduh U mencemarkan raja/ sultan, tapi sebenarnya I lah yang menyebabkan kuasa sultan hampir pupus menerusi perlembagaan.

Begitulah, semua ahli politik pun cakap tak serupa bising. kerana duit dan pangkat serta kuasa mereka sanggup bergelumang dosa dan bersifat munafik. "Kuman seberang laut nampak, Gajah depan mata tak nampak".

T.K

3:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

tak guna jadi bangsa yg bangsat
Hikmah Allah menjadikan bangsa2 yg pelbagai kt muka bumi ni utk saling toleransi
jadi melayu pn tka guna. Cuma klu melayu tu sndiri lahir sbg orang cina r india...mesti nk prtahankan bangsa sndiri gak, ye tak. Nasib ko je sbb lahir sbg bangsa melayu...yg bangsat. Tu la akibatnya terlalu fanatik pada politik
hey, commont la...klu taknak jadi bangsa yg bangsat...berpegang teguh la pada Quran n sunnah. Tunjukkan pada bangsa laen betapa toleransinya kita
wassalam
anak muda Generasi Y

12:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Melayu dulu....kera di hutan disusukan. Anak di rumah mati kelaparan
Melayu era kini....kera di hutan disusukan. Anak kat umah wat ske ati,tengok cd lucah kt umah, wat adegan lucah kt umah, sumbang muhrim kat umah, sorok dadah kt umah...fuhh (nasib baek jadi melayu dulu, anak mati kelaparan, tk smpat mmbesar ngan kemaksiatan)
ayakkkkkkk...dushh...dusshhhh

12:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nama saya Aiman. Umur saya tujuh tahun. Bapak saya bernama Abdullah. Emak cakap, bapak dah takde sejak saya kecik lagi.
Saya belajar di Kuala Lumpur. Emak saya kuat bekerja untuk menyara kehidupan kami. Emak saya kerja di Cow Kit. Emak saya bekerja selepas maghrib hingga dinihari. Kata emak, kehidupan kami sungguh susah.
Jadi saya berazam hendak belajar bersungguh-sungguh. Oleh itu saya belajar menyanyi. Saya ingin masuk akademi. Akademi AF. Masuk situ senang. Free. jadi artis, jadi glamer, jadi kaya-raya. Masuk universiti biasa susah. Nak kena bayar lagi. Keluar esok pun dah tentu takde kerja punyer. Tu la, nak pandai pun kene bayar. Saya dengan emak mana la ada duit. Emak cakap itu la kesan DEB yang diperkenalkan, sampai orang melayu golongan macam kami pun mendapat tempias seksanya. Tapi kan, saya tak faham apa mak saya cakap. Sekian, terima kasih

12:56 PM  
Blogger hafszach said...

AKU ADA BERBUAL DGN SORANG BROTHER UMNO MASA EXPO 1 MALAYSIA 1 PORTDIKSON KAT DATARAN TELOK KEMANG HARI TU..

BILA AKU TANYA ABG PERCAYA DGN AL-QURAN..?? DIA JAWAB YERR.. SEPENUH HATI..
ABG YAKIN DGN KERASULAN NABI MUHAMAD.. JAWABNYERR YERR..
ABG YAKIN DGN HADITH RASULULLAH.. JUGA JAWAPANNYA YERR..

ABG MENDIRIKAN SOLAT 5 WAKTU..?? YERR..
ABG BERPUASA DI BULAN RAMADHAN..?? YERR JUGA JAWAPANNYA
DAH MENUNAIKAN HAJI..??
JAWAPANNYERR AL-HAMDULILLAH..SUDAH 2 KALI..
BUAT PUASA SUNAT..?? DIA JAWAB SELALU..

BENARKAN ABG BETUL2 YAKIN SERTA BERIMAN DGN AL-QURAN..
DIA MULA NAK MARAH..

DIA MULA MENINGGIKAN SUARA.. " KO INGAT AKU NI KAPIR KERR.."

AKU TANYA LAGI " KALAU ADA ORG2 KAFIR MEMPERSENDA2KAN AYAT2 AL-QURAN DAN HADITH RASULULLAH MCM MANA..?? "
DIA KATA AKU AKAN BUNUH KAFFIR TU..!!

DIA JAWAB DGN BERSEMANGAT "AKU SANGGUP MATI KERANA MEMPERTAHANKAN KESUCIAN AL-QURAN SERTA AGAMA ALLAH "

WAH HEBAT DAN BERSEMANGAT BENAR ABG NI.. JAWAB AKU..

AKU KATA LAGI " SEGALA2NYA TELAH MENCUKUPI UTK ABANG DIPANGGIL SEORANG ISLAM YG SEJATI "
DIA TERSENYUM BANGGA, DAN TERUS MENJAWAB " TU LAH ENGKAU LAIN KALI JANGAN NAK MEMPERMAIN2KAN KEIMANAN SESEORANG ISLAM TU PERNGAI KAU NI MACAM PUAK2 PAS PULAK AKU TENGOK TANYA SOALAN2 MCM NI..AKU MARAH KAT KAU BUKANNYA APA SOALAN KAU SEOLAH2 CUBA NAK MENAFIKAN YG AKU NI SEORANG ISLAM.."

LEPAS TU AKU CAKAP DGN DIA " MINTA MAAF BANG SAYA NAK TANYA SATU SOALAN JER LAGI BOLEH..? "
DIA JAWAB " TANYALAH AKU TAK KESAH DAN TAK AKAN MARAH LAGI ASALKAN JGN KO PERSOALKAN KEIMANAN AKU TERHADAP AGAMA ISLAM YG PALING AKU CINTAI INI.. ISLAM NI DAH JADI DARAH DAGING AKU KO TAHU TAK..DEMI ALLAH AKU SANGGUP CERAIKAN ISTERI AKU KALAU ISTERI AKU MENGINA ISLAM " JAWAB DIA SAMBIL TERSENGEH2

SO AKU PUN TANYA DIA KAT DIA
" KALAU BEGINILAH KEKUATAN SERTA KEYAKINAN ABG KAT ISLAM APA KATA KALAU KITA LAKSANAKAN HUKUM HUDUD "

TERKEJUT DIA TERUS MERAH PADAM MUKA DIA " KO NI NAK BAGI SEMUA BANGSA MELAYU MATI KERR..??. CUBA KO PIKIR BAIK2 KALAU LAKSANAKAN HUDUD SEMUA ORG ISLAM AKAN KENA POTONG TANGAN, KENA SEBAT DAN KENA REJAM. LAGI PUN MCM MANA NAK ATASI KES ORG ISLAM DGN BUKAN ISLAM KALAU NAK LAKSANAKAN HUDUD..?? APA PUNYA BANGGANG KO NI.. KO DENGAR SINI BAIK2 AKU BAGI CONTOH KALAU LELAKI HINDU BERZINA DGN PEREMPUAN ISLAM... KITA BAWAK PERGI MAKAMAH SYARIAH YG LAKSANAKAN HUDUD.. MAKA LELAKI HINDU TU TERLEPAS MACAM TU JERR TAPI PEREMPUAN MELAYU TU YG KENA HUKUM HUDUD.. MANA ADIL MACAM TU..BUKANKAH ISLAM ITU AGAMA KEADILAN "

AKU JAWAB " MMG BENAR LELAKI HINDU ITU BEBAS TETAPI PEREMPUAN ISLAM TU KENA HUDUD, JADI APA MASALAHNYERR.. KALAU BERLAKU JE KES MACAM TU ( PEREMPUAN ISLAM KENA HUKUM HUDUD SBB BERZINA ) SUDAH TENTU SEMUA WANITA ISLAM TAK AKAN BERANI BERZINA DGN DGN MANA2 LELAKI SEKALI PUN, BUKANKAH IANYA AKAN MENYELAMATKAN WANITA ISLAM DARI PADA DIANGKUT OLEH BUKAN MUKHRIM KE SANA KE MARI..??"

DIA MULA TERDIAM.. DAN AKU TERUS PANCUNG LAGI..

" ABG KATA ABG YAKIN DGN AL-QURAN DAN HADITH NABI SAYA YAKIN SEMUA KATA2 ABG SBB ABG SANGGUP MATI KERANA AGAMA ISLAM.." SAYA PEGANG APA YG ABG CAKAP TADI..

" TAPI KENAPA BILA SAYA TANYA TENTANG HUDUD ABG MENETANG..?? SEBENARNYA BAGI SAYA INILAH MASALAH ORG2 MELAYU DALAM UMNO MEREKA SEMUANYERR BERIMAN DGN AL-QURAN TETAPI MASIH TIDAK PERCAYA DGN KEADILAN ISLAM.. ESOK ABG PI JUMPA MANA2 ALIM ULAMAK UMNO CUBA TANYA KAT DIORANG APAKAH HUKUMNYA SESEORANG MUSLIM ITU YAKIN 100% DGN AGAMA ISLAM DAN AL-QURAN TETAPI TIDAK YAKIN PULAK DGN KEADILAN ISLAM.. BAGAI MANA AKIDAH SEORANG MUSLIM YANG TAK YAKIN DGN KEADILAN AGAMA ALLAH INI..APAKAH MEREKA SEMUA ITU MASIH DIKIRA SEBAGAI SEORANG ISLAM ATAU TELAH TERBATAL SYAHADAH MEREKA DAN MENJADI MURTAD "

TERUS ABG TU KATA KAT AKU " PANAS BETUL PORTDIKSON NI YERR.. OK LAH BRO WA NAK PERGI BELI AIR BATU DULU NAK MINUM PERIT SANGAT RASA TEKAK NI BERDIRI TENGAH2 PANAS MACAM NI "

INILAH SECEBIS KESAH BENAR AKU DI TELOK KEMANG PADA 1-2 MEI 2010 HARI TU..

10:39 PM  
Blogger hafszach said...

This comment has been removed by the author.

10:41 PM  
Blogger hafszach said...

SEJARAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI...

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..


Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..?? dibawah naungan British bukan..?? menjadi anak emas Britishkan..!!


Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..?? siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british... ??


Golongan yg menjadi Baruah British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..


Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..


Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. huhu.. kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang... .


Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut serta merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..
" Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu "

Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah yang nyata..

Ketika British memperkenalkan konsep " Jus Soli " iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNo masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

Tunggulah di makamah Allah dipadang Mahsyar nanti dan saksikan lah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Malaysia ini.

Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis " Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

* Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.

Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??

10:42 PM  
Blogger Anuar said...

mahathir adalah bapa IBLIS MANUSIA

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

oklah tu, dapat gak bapa iblis manusia diizinkan Allah menjadi Perdana Menteri.
Jangan emosional sangat

2:23 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home