Wednesday, December 16, 2009

CATATAN ANUAR MOHD NOR - Hilang UMNO, Melayu bagaimana?

www.umno-reform.com terbentuk pada akhir tahun 2000. Tuntutan dan desakan perubahan dalam UMNO dibuat setelah berhempas pulas menyertai gerakan reformasi 1998. www.malaysiakini.com pernah menerbitkan ulasan mengenai penerbitan umno-reform dengan penulisan Abu Munzir seorang pensyarah dan seorang ahli reformis – NGO Badaruddin Ismail seawal tahun 2001. Artikel mereka boleh di rujuk dalam arkib www.malaysiakini.comklik sini. Ini di ulangi kerana gesaan perubahan UMNO wujud sejak tahun 2000 dalam laman web www.umno-reform.com dan sayalah orang yang bertanggungjawab membentuk dan menjalankan editorial laman itu kerana saya yakin perubahan perlu memandangkan pengalaman saya dalam era reformasi dan politik Parti Keadilan Nasional (sekarang Parti Keadilan Rakyat).

Tuntutan saya agar UMNO berubah adalah kerana perkembangan parti lain khususnya DAP dalam peranan yang dimainkan bersama-sama PKN (sekarang PKR) yang turut membabitkan PAS dan PRM. Apa yang jelas nampak adalah usaha mereka yang lebih kepada perjuangan politik – beralaskan demokrasi tetapi berusaha untuk menaturalisasikan minda Melayu – untuk terus mencairkan semangat Melayu – bagi memudahkan idealisme baru atas nama bangsa Malaysia berkembang. Membicarakan tentang demokrasi bagi mereka adalah menuntut hak yang sama – beralaskan kesamarataan dan tidak berdasarkan keadilan yang sepatutnya. Suara menuntut hak kesamarataan antara bangsa bagi mereka perlu dan cara mereka adalah untuk mencemuh kepimpinan Melayu – menggunakan alasan kemanusiaan – hak bersuara dan ini disulami dengan rintihan perkauman yang dikatakan di diskriminasi dalam negara ini sebagai cara utama. Semua alasan demokrasi digunakan untuk mencapai matlamat – menghapuskan istilah hak keistimewaan dan apa yang di sebut ketuanan Melayu - tanpa menuntut secara langsung tetapi mahu mencapai matlamat “me-Malaysia-kan” Malaysia dituntut atas alasan demokrasi. Perjuangan Melayu di jijikkan – namun perjuangan bangsa mereka di buat juga konon atas alasan demokrasi. Ketuanan Melayu adalah istilah jijik sedangkan pemegangan mereka atas ekonomi yang menjadikan mereka tuan – dihalalkan dengan alasan kesamarataan hak – berdasarkan pegangan demokrasi.

Ramai terpesong – sehingga hari ini PAS turut mencerca lagu WARISAN, Parti Keadilan Rakyat dengan ketuanan rakyat – tanpa mengira kaum dan media utama mereka dalam Internet yang memainkan isu emosional perkauman – kesempitan kaum Cina untuk mendapatkan pendidikan – ruangan perniagaan dan melaungkan ketidakadilan DEB dan hak keistimewaan Melayu. Ada pula hujah dangkal dalam www.themalaysianinsider.com klik sini yang menyamakan Zionisme dengan ketuanan Melayu – dengan hujah lemah atas alasan penindasan kaum. Usaha mereka terus menerus – memainkan alasan demokrasi – memainkan alasan patriotisme mereka, memainkan emosi serta mencemuh kepimpinan Melayu sebagai usaha untuk meracuni fikiran dan minda Melayu – agar meninggalkan pegangan bangsa lantas mahu “me-Malaysia-kan” Melayu. Mengelirukan isu perkauman inilah yang akan memberi ruang kepada nilai baru yang hanya menguntungkan mereka dan adalah malang perkara ini disambut oleh kepentingan memperoleh kuasa – segelintir pemimpin Melayu yang tahu – dominasi undi hari ini adalah pada bangsa lain kerana Melayu sendiri sudah terpengaruh dalam perjuangan bangsa Malaysia yang hanya menguntungkan kaum tertentu dan bukan kaum Melayu- lantas mahu meragut kuasa untuk agenda tersendiri. Ada pula Profesor yang buta realiti – menyebut – hak telah terpelihara dalam perlembagaan dan kita tidak perlu risau kerana ia terjamin, seolah-olah Perlembagaan itu seperti udara dan air – satu kejadian semula jadi cipta ALLAH yang tidak mungkin dapat di pinda.

Malang sekali tidak ada sesiapa yang berani mencabar kehadiran kaum lain yang ada – kuat pegangan ekonomi – sudah menjadi penentu undi – berani menuntut hak yang ada pada Melayu. Kita segan mahu mengatakan bahawa toleransi Melayu juga mempunyai had – mempunyai batas dan sampai satu ketika kesabaran juga mampu tergugat. Kita juga segan mahu memperbetulkan fakta bahawa kehadiran mereka adalah atas rundingan dengan hak keistimewaan masih pada bumiputera – khususnya Melayu. Hari ini mereka bebas dan tidak ada tindakan diskriminasi yang dilakukan ke atas mereka. Sebenarnya keharmonian akan terjamin sekiranya kaum lain tidak menyuarakan tuntutan baru – menggunakan isu kaum semata-mata untuk keuntungan politik. Namun kebijakan mereka adalah atas kealpaan kita. Kaum lain sebenarnya tidak panas membicarakan perkara ini. Kaum lain sesuai dan sekiranya kita lihat mereka sudah mencapai darjat ekonomi yang lebih baik dari kita. Hanya segelintir kepimpinan Melayu – segelintir kepimpinan Cina dan kaum lain bergabung untuk terus menghambat isu ini agar – semangat politik kaum lain terbentuk lantas berpengaruh untuk mencairkan pegangan politik Melayu. Ini merisaukan Melayu dan mereka yang prihatin terhadap bangsa Melayu.

Kita perlu tekankan bahawa tidak ada fahaman berbentuk rasialisme yang diamalkan oleh UMNO yang menjadi parti berasaskan Melayu. Tidak ada diskriminasi malah penuh peluang untuk terus hidup dengan sempurna di negara ini, namun virus-virus yang disebarkan adalah penuh dengan matlamat – caranya tidak penting. Adalah amat penting untuk kita bertegas dalam beberapa perkara yang menyentuh kepentingan Melayu. Adalah juga penting bahawa kaum lain – generasi baru di maklumkan mengenai perkara sebenar – faham kedudukan agar mereka tidak tersimpang sehingga menyulitkan keadaan dan perhubungan yang ada di negara kita ini.

Atas kesedaran yang ada 10 tahun sudah – mengenai reformasi dalam UMNO – lantas menubuhkan laman web www.umno-reform.com , saya juga mahu menegaskan bahawa Melayu juga akan hilang di dunia – sekiranya perkembangan – perkembangan yang ada tidak di pantau dengan segera – malah UMNO juga akan tercair tersimpang dari wadah perjuangan Melayu menjadi satu lipatan sejarah untuk di kenang.


104 Comments:

Blogger Semerah Padi said...

Sdr,

Hilang UMNO, Melayu Bagaimana?

Siapakah yang menerajui UMNO sekarang ini? Bolehkah beliau di harapkan?

100 hari memegang jawatan, dasar liberalisasi dilancarkan olehnya. Apa kesan dasar ini terhadap org Melayu?

Kenapa Presiden UMNO saya rasakan lebih kecinaan? Kenapa beliau tidak berapa senang dengan laungan Sekolah Satu Aliran (Kebangsaan). Kenapa beliau mempertahankan sekolah jenis kebangsaan? (china)?

Kenapa beliau membelakangi Bahasa Kebangsaan dan menyaran rakyat Malaysia mempelajari bahasa Mandarin?

Artikel ini menarik perhatian saya:-

http://tamdalyell.blogspot.com/2009/12/foot-that-kicks-up-dust.html

(Baca juga komen pembaca)

Banyak isu yg begitu panas dimainkan oleh DAP, Gerakan, MCA, PAS, PKR.... Semuanya hanya isu yang diapi-apikan, direkacipta demi merampas tampuk kuasa:-

http://jebatmustdie.wordpress.com/2009/12/16/2626/

Salam Perjuangan.

"Demi Nusa & Bangsa"

6:11 PM  
Blogger Kenn said...

Dear Sir,

"RACISM

"Saya berharap semua ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita. Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa. Ingat, gerakan kita adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu. Ayuh, bangsa Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu. Jangan kita terhutang budi dengan Melayu...."

~ LIM GUAN ENG"

12:24 AM  
Anonymous Antu Seruan Nusantara said...

Saudara-saudara ku!

Marilah kita jadikan ini sebagai bibit bibit penyatuan semula orang orang Melayu.

Saudara-saudara kita yang tidak berparti, atau berparti bebas, yang dalam UMNO, yang dalam PAS dan yang dalam PKR.. di mana jua.. marilah kita bersama-sama membimbing saudara-saudara Melayu yang terkeliru sehingga telah menjadi ahli DAP, saudara-saudara kita yang telah termakan pujuk rayu tipu helah Malaysian Malaysia, yang berselindung di sebalik meritokrasi dan berbagai helah itu..

Ingatlah, secara politiknya kita hanya ada UMNO dan PAS yang tidak bertegur sapa..

Secara politiknya puak-puak pelampau mereka sudah diam-diam bekerjasama. Mereka ada DAP, Gerakan, MCA, Gabungan 7 persatuan yang amat kiasu..

BANGKITLAH MELAYU.. bersama-sama keturunan cina, india dan lain-lain yang cintakan negara ini.. Bangkitlah.. kita lenyapkan golongan ultra kiasu yang sedang merancang untuk menerajui negara ini..

1:36 PM  
Blogger Anak Omak said...

Selamat Hari Jadi
Haram jadah betul si Khairy.
Dulu jual negeri
Terdedah sekongkol dgn Anwar BABI

Tak yah Setiakawan nak nafi
Utusan dah lapor maklumat SB
GAP bukti RPK dilindung Kali
Ajen Singapura dan pelindung Khairy

Sesiapa yang bersama dengan Khairy adalah pembelot agama, bangsa, dan tanahair!!!!!!

11:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi there!
I would like to burn a theme at this forum. There is such a thing, called HYIP, or High Yield Investment Program. It reminds of ponzy-like structure, but in rare cases one may happen to meet a company that really pays up to 2% daily not on invested money, but from real profits.

For several years , I make money with the help of these programs.
I don't have problems with money now, but there are heights that must be conquered . I make 2G daily, and my first investment was 500 dollars only.
Right now, I'm very close at catching at last a guaranteed variant to make a sharp rise . Visit my blog to get additional info.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

10:33 AM  
Anonymous オテモヤン said...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

4:17 PM  
Blogger Bingai @ Bangang said...

Blog anda telah tersenarai di e-Direktori Bloggers Malaysia

Anda dipelawa menggunakan logo e-Direktori di blog anda.

10:29 PM  
Anonymous 日本ダービー said...

第77回 日本ダービー 2010 予想、オッズ、厳選買い目は?人気が平然と馬券に絡む理由とは!?見事に展開を読んで結果を的中させる

4:10 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲータウンでいろんな異性と交流を深めあいませんか。異性に対して経験がない方でも簡単にお楽しみいただける、シンプルかつ効率的に優れているサイトとなっています

4:46 PM  
Anonymous ツイッター said...

全世界で大ブームを巻き起こしているツイッター!!それを利用して今まで経験したことがないような恋を経験してみませんか

5:22 PM  
Anonymous モテる度チェッカー said...

モテる度チェッカーが今回リニューアルしました!!今迄と違い診断内容にモテない人と診断された方を救済する、速攻効果が出るモテる為のアドバイスが付きます、またモテる診断された人には、より一層のモテ・テクニックを手に入れませんか

5:14 PM  
Anonymous 安田記念 said...

第60回 安田記念 2010 予想 オッズ 出走馬 枠順で万馬券をズバリ的中!絶対なるデータが確実に当てるための秘訣

4:20 PM  
Anonymous ツイッター said...

今話題のツイッターで理想の関係を築きませんか。ツイッターで自分の出来事をリアルタイムで表現して相手にその想いを伝えましょう

5:07 PM  
Anonymous 安田記念 said...

第60回 安田記念 2010 予想 オッズから展開と結果をズバリ当てる!出走馬、枠順など全てを考慮にいれた緻密なデータをもとに検証

4:40 PM  
Anonymous 友達 said...

気楽に遊べる人募集です♪まずはお友達からヨロシクね!! freedum@docomo.ne.jp

5:39 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチで素敵な愛を掴みませんか?愛に対する理想や想いを現実にしていきましょう

4:48 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲータウンでは今までとは一味違う出逢いを体験する事ができるのです。これまで良い出逢いがなかった人にはもってこいの無料登録型の掲示板です

5:16 PM  
Anonymous ゲーマーチェッカー said...

ゲーマー達のステイタス、ゲーマーチェッカーであなたのゲーマー度数を測定!!測定結果を元に自分と同レベルのオンライン対戦も出来ます。ゲームが得意な人もそうでない人もどちらも楽しめますよ

5:29 PM  
Anonymous セフレ said...

セフレ掲示板で大人の恋愛をしてみませんか?割り切ったセフレと快楽のみを求めた恋愛をしてくださいませ

5:07 PM  
Anonymous スタービーチ said...

日本最大級のであいコミュニティ「スタービーチ」で恋人を探しませんか。素敵なであいを経験して理想の人と楽しい思い出を作りましょう

4:52 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチが完全リニューアルして復活しました!!あの伝説級のであい系サイトが満を持して再降臨。煌めくような今この瞬間にあなたの胸にもときめきをお届けします

7:08 PM  
Anonymous スタービーチ said...

であい系の元祖はやっぱりスタービーチ!初めてであい系にチャレンジする娘も多いここならゲット率は最強

6:00 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲータウンでであいを楽しみませんか。気軽に誰でも楽しめるであいサイトとなっています。こんな事をしてみたいなど希望の事が実現できる、そんなであいコミュニティサイトです

5:27 PM  
Anonymous gree said...

greeで楽しめちゃうであい掲示板実現!ここで楽しみませんか?いろんなであいをここで見ていきましょう

5:24 PM  
Anonymous Hチェッカー said...

簡単な設問に答えるだけで、自分の隠されたH度数がわかっちゃうHチェッカー!まさかの結果が待ってるかも。気になる人に上手く使えば、即美味しい展開に持ち込めるかも

4:48 PM  
Anonymous ツイッター said...

誰もが知ってるツイッターがあなたにであいを!?ツイッター利用者増加=であえる確立急増中!!相性ぴったりの方とお付き合いしてみてはいかがでしょうか

6:04 PM  
Anonymous 不倫 said...

あなたの人生が大きく変わります!薔薇色の不倫であなたの望む不倫体験ができる!割り切り~契約型など、あなたの理想を現実に変える!当サイト独自システムだから誰にもばれずに、安心してご利用頂けます

6:31 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲータウンに出会い専用BBSが完成!!誰もが望んでいたこのBBSで出会いをみつけてみませんか?素敵な出会いからちょっとエッチな出会いまで幅広い出会いを提供しています

7:04 PM  
Anonymous 宝塚記念 said...

第51回 宝塚記念 2010 予想データを完全攻略!出走馬 枠順などからはじきだすデータは文句なし!これで平成22年の宝塚記念はもらったも同然!波乱の展開もあり

7:21 PM  
Anonymous スタビ said...

スタビでの出合いは最高の思い出になる事は間違いありません。運命の人に出逢うまで完全サポートいたしますのでどなたでも気軽に利用する事ができます

7:35 PM  
Anonymous SM度チェッカー said...

お酒の席には必須のSM度チェッカー、実は真面目な娘程、間逆なドS女王様、遊んでそうな娘はドMな奴隷願望が有るとか。お手軽SM度診断結果を元に隠れた性癖を暴いて楽しもう

6:40 PM  
Blogger hafszach said...

SEJARAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI...

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..


Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..?? dibawah naungan British bukan..?? menjadi anak emas Britishkan..!!


Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..?? siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british... ??


Golongan yg menjadi Baruah British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..


Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..


Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. huhu.. kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang... .


Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut serta merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..
" Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu "

Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah yang nyata..

Ketika British memperkenalkan konsep " Jus Soli " iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNo masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

Tunggulah di makamah Allah dipadang Mahsyar nanti dan saksikan lah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Malaysia ini.

Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis " Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

* Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.

Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??

10:45 PM  
Anonymous 宝塚記念 2010 said...

宝塚記念 2010 予想データから完全攻略!出走馬 枠順などからはじきだすデータは最強!これで平成22年の宝塚記念はもらったも同然!波乱の展開もあり

5:39 PM  
Anonymous ツイッター said...

ツイッターから始まる人間関係!今話題のツイッターなら新しい出逢いがすぐに見つかります

7:01 PM  
Anonymous メル友 said...

全国からメル友募集中の女の子達が、あなたとのであいを待ってるよ!無料エントリーで自由な恋愛を楽しんじゃお

5:26 PM  
Anonymous 出会い said...

出会い系サイトで逆援助生活をしよう!エッチなセレブ女性たちが集まっています

5:32 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲーを使ってご近所さんと知り合えちゃう!新感覚のコミュニティサービスを利用してみよう

5:40 PM  
Anonymous 玉の輿度チェッカー said...

今の時代簡単に金持ちになる方法は中々無いけど、可能性は誰しも秘めてます!!そう一番手っ取り早いのは玉の輿です。この玉の輿度チェッカーをキッカケに金持ちになった方が、意外と多いのです。是非あなたも一段高みを目指しませんか

4:47 PM  
Anonymous 出会い said...

一流セレブたちが出会いを求めて集まっています。彼女たちからの逆援助でリッチな生活を楽しみましょう

4:09 PM  
Anonymous 流出画像 said...

芸能人のプライベートな流出画像など、色々なヤバい写真も見れる。無料登録で思う存分楽しんで下さい

6:58 PM  
Anonymous 出会い系 said...

セレブの為の出会い系、セレブの雫では女性会員数も増え、男性会員様が不足するという状態となっております。そこで先着順に、男性会員様を募集しております

4:50 PM  
Anonymous スタービーチ said...

日本で一番会員数が多いのはやっぱりスタービーチ!若い娘から熟女まで好みのご近所さんがすぐに見つかる☆無料期間中に試してみませんか

4:53 PM  
Anonymous 出会い said...

お金持ちの女性と出会い、彼女たちとHするだけで謝礼がもらえるサイトをご存じですか?高収入の女性ほど、お金を使っていろいろな男性と遊んでいます

6:19 PM  
Anonymous モバゲー said...

流行のモバゲーで友達たくさん!運命の出会いがあるかも!?まだ初めていない人も無料ゲームで遊ぼう

6:07 PM  
Anonymous Hチェッカー said...

みんなでワイワイやるならHチェッカー!!これ一つ有れば偶然を装いつつ、気になる人の隠れエッチ度も分ちゃいます。お近づきアドバイスも付いてるから、これを機会に親密になろう

6:32 PM  
Anonymous モニター said...

副業 在宅 でも出来る モニターアルバイト 募集!数ある副業の中、馬券モニター程稼げる副業はない!初心者の方でも簡単にできるのが最大の特権です

5:51 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチで幸せ掴みませんか?楽しめる出.会.いをしたいならここしかない!今までとは一味もふた味も違う出.会.いを体験していきましょう

6:18 PM  
Anonymous 逆援助 said...

女の子に逆援助してほしい、女の子と真剣にお付き合いしたい、複数プレイをやってみたい、童貞・処女を卒業したいのなら新感覚コミュニティ・ラブフリーでメル友を探そう

5:09 PM  
Anonymous モバゲー said...

大人気モバゲーが遂に出合いの場所に!モバゲーだから気軽に出会える!出合いに縁がなかった方も是非ご利用くださいませ

6:20 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチは誰にでも出逢いという奇跡をもたらしてくれる。スタビで理想の関係作りしてみませんか

5:31 PM  
Anonymous 井の中のカ○ズ君 said...

流行りの検索ワードの番組、井の中のカ○ズ君で紹介された在宅ホスト倶楽部っていうワードで簡単にお金稼ぎました。携帯からgoogle検索にアクセスして在宅ホスト倶楽部って検索してみてください☆男性の方なら家でいるだけで1日2万円ぐらい稼げちゃうから本当に楽ちんだよ。誰か一緒にこの仕事で盛り上がろう

5:30 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲーでは友達から恋愛まで、様々な出 会いを探せる無料のコミュニティサイトです。常時サポートスタッフが掲示板をチェック、サクラや業者を排除しておりますので安心してご利用いただけます

4:42 PM  
Anonymous スタービーチ said...

日本最大級の出会いコミュニティ「スタービーチ」で探しませんか。素敵な出会いを経験して理想の人と楽しい思い出を作りましょう

6:48 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチなら好みの女性がきっと見つかる!会員数ナンバーワンのスタビでご近所さんを探そう

7:40 PM  
Anonymous スタービーチ said...

日本最大級の出会いコミュニティ「スタービーチ」で探しませんか。素敵な出会いを経験して理想の人と楽しい思い出を作りましょう

6:32 PM  
Anonymous モバゲー said...

出会い専門のモバゲーSNSが誕生!メル友、恋人、セフレetc…貴方の理想に合った関係になれちゃいます。素敵な人と過ごしたいならココで見つけてみませんか

6:20 PM  
Anonymous 玉の輿度チェッカー said...

世の中手っ取り早く、簡単に金持ちに為ったもん勝ち!!そのためのツールが玉の輿度チェッカーです。心理カウンセラーを雇い、一人一人どうすれば人に好かれるか、最終的に結婚へのプロセスに持っていくかのアドバイスを期間限定で無料サービス中です。上手く玉の輿に乗っければ儲けもんです、一度試してみよう

6:50 PM  
Anonymous モバゲー said...

ゲームよりも出会い目的でモバゲーが大人気です。無料期間中に遊んでみませんか

6:52 PM  
Anonymous セフレ said...

セフレ倶楽部は 童貞、 逆援、 人妻の 3つのジャンルで構成されており、セレブ女性とセックスするだけで、男性会員へ高額な報酬が支払われるシステムになっております。一定の数の男性会員が集まれば、会員の募集を一度締め切らせて頂きますのでお早めにどうぞ

6:47 PM  
Anonymous スタービーチ said...

最近スタービーチが女の子のコミュニティーサイトで話題中みたい!!夏休み目前ってのもあり登録比率に女性の数が半端ね~、やっぱり夏に一人は辛すぎや~とか思ってたら、暇な娘多すぎ・彼女簡単に出来ちゃった

6:07 PM  
Anonymous スタービーチ said...

出 会いを探しているのなら会員数ナンバーワンのスタービーチ!開放的な夏休みはここで新しい出 会いを見つけよう!

5:45 PM  
Anonymous mコミュ said...

mコミュは無料登録で友達を沢山作る事のできる掲示板サイトです。使った事のない人でも簡単に使う事ができるのでお気軽にお立ち寄りください

5:26 PM  
Anonymous モテる度チェッカー said...

夏休み目前になり、一人で大事な休みを過ごすのは誰でもイヤと違う?そんな時にモテる度チェッカーで簡単診断、この夏アナタも彼氏・彼女と過ごすための貴重なアドバイスが手に入りますよ、もうアドバイスに対しての感謝のメールが毎日!!アナタもこの夏を乗り遅れるな

5:42 PM  
Anonymous グリー said...

グリー発信!!出会い専門SNS誕生、今話題のgreeから出会いをGETしよう。greeにしかできない事が盛りだくさん!!気軽にメールするだけで出会えるサイト・・・貴方の理想の異性と出会いませんか

7:09 PM  
Anonymous gree said...

話題のgreeで新しい出会いを見つけよう!夏休みに入ってヒマしてる女の子が急増中!無料期間中にご近所の女の子をGETしちゃおう

7:34 PM  
Anonymous セフレ said...

セフレを探しているならここ!割りきった体の関係を探している女性と出会いのチャンス!セックス目的なので会ってすぐにヤれちゃいます

4:51 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲー専門の出会い掲示板が誕生!出会いを求めている方にはオススメのサイトです。幸せな時間を過ごしたい方、淋しい思いをしたくない方はぜひご覧ください

6:35 PM  
Anonymous 逆援助 said...

逆援助でお金持ちになる事が可能なこの時代。セックスのテクニックさえあれば簡単に大金をゲットする事ができます

6:25 PM  
Anonymous スタビ said...

スタビでできる新しい恋・・・素敵な出合いをするならスタビから始めてみませんか?女性に面識のない方でもサポート機能があるから安心してご利用できます。是非一度利用してみて下さい

7:52 PM  
Anonymous SM度チェッカー said...

気になる人の性癖を知ることは、その人に近づく良いキッカケや話題作りに成ります。そんな時にSM度チェッカーを使ってみて下さい。話が合い一気に仲良くなり、どのまま・・・な関係にその日の内に為れるよ。なんと言っても今は夏休みですからね

8:03 PM  
Anonymous スタービーチ said...

夏休みに伴い新しくリニューアルのスタービーチです。最近は似たサイトの乱立でイメージ悪化の一途を辿ってましたからここで一新、元スタビ社員による心機一転。これを機会に楽しい夏休みライフを送って下さい

6:00 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲー出会い掲示板は色々な種類の出会いを扱っております。登録無料で新しい恋の始まる事は確実です

5:48 PM  
Anonymous ツイッター said...

今話題沸騰中!?新感覚出会いをツイッターで体験しませんか?リアルタイムで相手が何をしてるか分かるから、理想の人かどうかが簡単に分かる。貴方の理想の人をGETしませんか

6:37 PM  
Anonymous mコミュ said...

素敵な出 会 いで愛を育む♪理想の人と楽しめる関係を築きませんか?mコミュでしか味わえない幸せを掴みましょう

4:45 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチで会える!?理想の異性をGETしよう☆素敵な出会いばかりだから求めている関係も作りやすい!!貴方が求めているのはどういった恋ですか?

4:49 PM  
Anonymous 名言チェッカー said...

他の人が言ってる名言や格言って良い事言ってるな~とか思ってる方、名言チェッカーで今日から自分に相応しい言葉を見つけませんか!!これでどんな人にも一目置かれる存在に為れますよ

4:32 PM  
Anonymous mixi said...

mixiをも凌駕する出会い率!!出会いをするならここしかない♪mixiより出会えてしまうこのサイト。一度ハマれば辞めれません。スタービーチで素敵な出会いをしちゃいましょう

4:23 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲーで出会いをすれば楽しい事は間違いありません。暑いからこそ出会いを楽しむべきなのです。登録無料で簡単に利用可能!

5:02 PM  
Anonymous モバゲータウン said...

モバゲータウンでは恋愛から出合いまでのキッカケをつかめる無料のコミュニティサイトです。常時サポートスタッフが掲示板をチェック、サクラや業者を排除しておりますので安心してご利用いただけます

6:00 PM  
Anonymous グリー said...

グリーで提供しているのは他社にはできない出 会 い。質の悪い出 会 いよりも質の良いものを提供しております。体験してもらえれば違いは一目瞭然

5:46 PM  
Anonymous スタビ said...

スタビが今一番アツイのはご存じでしょうか?夏休みで出会いを探している娘とすぐに会えちゃうんです。登録無料でここまで出会える所は他には存在しません。今登録して良いパートナーに巡り合おう

5:16 PM  
Anonymous スタービーチ said...

出会いのシーズン、夏到来!スタービーチでご近所さんと知り合っちゃおう!ひと夏の体験も女の子は求めている

4:52 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲーでついに出会いができる!?楽しめる出会い、求めていた出会いはココから始まる。素敵な出会いでまずは関係づくりwしていきましょう

4:36 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチで始まる素敵な出 合いをしていきませんか。楽しめる出 合いを経験するにはココから始まる!!最高の出 合いがあなたを待っている

4:42 PM  
Anonymous スタビ said...

スタビで出会いができる!!いつでもどこでも出会いが可能なスタービーチで最高の出会いをしてみませんか

5:35 PM  
Anonymous mコミュ said...

簡単な出逢いはココでできる☆素敵な出逢いをmコミュで体験していきませんか?楽しめる出逢いを経験するならここしかない!!まずはお試しを

4:44 PM  
Anonymous ツイッター said...

新時代突入!ツイッターで始まる出逢い…ここでしかできない出逢いが新しい風を巻き起こす!!素敵な巡りあわせを体験していこう!

4:19 PM  
Anonymous SMチェッカー said...

あなたの秘められたSM度がわかるSMチェッカー!簡単な質問に答えるだけで自分の隠された部分が分かります!みんなで試してみよう

4:28 PM  
Anonymous モバゲー said...

今やモバゲーは押しも押されもせぬ人気SNS!当然出 会いを求めてる人も多い!そこで男女が出 逢えるコミュニティーが誕生!ここなら友達、恋人が簡単にできちゃいますよ

4:31 PM  
Anonymous モバゲー said...

もう夏休みも終わりに近づき、この夏最後の思い出を作りたいと焦ってる方が、モバゲーのコミュニティーに書かれてましたよ!!折角なんで夏の思い出作りに協力して自分も美味しい思いをしてみるのはどうですか?大手スポンサーサイトが付いてるので全部タダですよ

3:25 PM  
Anonymous グリー said...

最近はどこのSNSサイトも規制ばっかりで、ちょっと出 合いに関して書き込みするとアク禁食らうけど、夏休み終盤に差し掛かり色々なサイトを調べた結果、グリーだけはどうも規制が緩んでるみたいです。今がチャンスの時期ですよ

4:07 PM  
Anonymous ツイッター said...

ツイッターで出 合 いを求めるのです。気の合う異性と交流して楽しいひと時をお過ごしください。登録無料で使えるので気軽さは100点満点!

4:10 PM  
Anonymous mコミュ said...

mコミュでならご近所さんと出会える確率99%!友達や恋人を探してる人はここで見つけてみませんか

4:04 PM  
Anonymous スタービーチ said...

スタービーチで自分好みのパートナーを見つけよう!会員数が多い当サイトだから出来る、新しい出会いから夏の思い出を作ろう

4:50 PM  
Anonymous モテる度チェッカー said...

夏休みももう終わりに近づきこのまま一人は寂しいのちがう?そこでモテる度チェッカーを使い自分がなぜモテないか診断してもらいましょう。10~20代の女性アドバイザーが多数在籍してるので、アドバイスを参考に夏終盤を楽しもう

4:37 PM  
Anonymous グリー said...

グリーで皆様の理想の出 会いをサポートしております。今までの出 会い系の出 会いとは比べ物にはなりません。一度試してみてください

5:30 PM  
Anonymous ツイッター said...

世界中でブームのツイッターで出会いのチャンス!毎日どこかでオフ会が行われています。参加人数が多いのですぐに気の合う恋人が見つかっちゃいます

4:30 PM  
Anonymous 家出少女 said...

家出少女神待ち掲示板で救いの手を差し伸べてあげませんか?ご近所にも困っている家出少女がたくさんいるはず!!

5:54 PM  
Anonymous 天皇賞 秋 2010 said...

第142回 天皇賞 秋 2010 今年の波乱を大予想!出走馬の厳選された情報だけを公開…気になるアノ馬の仕上がり具合とは?さらにオッズやデータを分析し、必勝買い目を導き出す!結果につなげるのはあなた次第!

4:44 PM  
Anonymous モバゲー said...

モバゲーで楽しめるであいがココにある!素敵なであいからちょっとHなであいまで…幅広いであいを提供しております。今までには経験したことが無かったであいを体験していきましょう

2:22 PM  
Anonymous マイルチャンピオンシップ said...

マイルチャンピオンシップ予想 オッズに隠された秘密…現場スタッフによるデータ収集、さらに登録馬の血統に関しても徹底して分析済み!出走馬の調整、展開を完全に読む!関係者裏情報を独占公開!

2:17 PM  
Anonymous 阪神ジュベナイルフィリーズ 2010 said...

阪神ジュベナイルフィリーズ 2010 枠順から勝ち馬予想!オッズから分かる隠れた注目馬・・・過去の結果やデータから分かる誰もが驚く枠馬を大公開

5:36 PM  
Anonymous Hチェッカー said...

自分のエロさってどのぐらいなんだろう?と思ったらHチェッカー!年始の期間限定で特別に診断結果に合わせて、異性を紹介するおまけつき!自分と同じぐらいHな異性と知り合えるのですぐに仲良くなれる!

8:29 PM  
Anonymous 逆援助バイト said...

逆援するなら絶対このサイトで間違いないよ!!!すげえ美人が凄い金額でお前の事買ってくれるぜ

8:54 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home