Saturday, November 03, 2007

Khairy di lindungi?




Satu kenyataan yang agak mengejutkan dari Khairy Jamaluddin :

Memang, katanya sebagai anak menantu kepada Perdana Menteri beliau mendapat "perlindungan". Memang ini secara tidak langsung menunjukkan bahawa beliau ada “kelebihan”. Beliau juga berkata dengan kedudukan itu, tidak ramai yang akan mencabarnya. Lebih lagi beliau mahu gunakan “perlindungan itu untuk memperbaiki UMNO”. Besar kenyataan beliau cuma yang mahu ditanya memperbaiki dan mengubah UMNO mengikut selera siapa? Mengikut cara dia atau cara ahli UMNO secara menyeluruh?
Kita bincangkan ?

67 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ini hanya membenarkan andaian org bahawa ada kuasa tersembunyi KJ. KJ ada kuasa lebih kerana Pak Lah adalah bapa mertuanya.

Ini kalau bukan kronisma apa bendanya. Syorkan kita tolak KJ jauh-jauh dari terus ada kuasa dengan tolak bagi tersungkur pak lah

9:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ada kata KJ ini adalah membela melayu dan agak keras dengan bangsa lain. Bagi kami pirraaah. KJ adalah dalang belakang Singapura.

KJ ini akan jadi setan besar bila genggam kuasa.

9:45 PM  
Blogger Kamalkamal said...

Memang KJ berkuasa. KJ boleh melakukan apa saja sekarang ini. Malah ramai puak-puak Pemuda UMNO kini menjadi talibarut KJ. Mereka sanggup lakukan apa saja, tentunya dengan habuan yang setimpal. Nama KJ di jaja di seluruh pelusuk Malaysia. Penaja utama TV3, UM dan BH.

KJ ada kekebalan berbekalkan sijil nikah dengan Nori...apa nak diherankan. Mungkin bila PM dah bersara atau terpaksa dibersarakan...mungkin ada insan yang akan datang menyepak punggungnya!!!!

1:23 PM  
Blogger azlanlin said...

POLITIK : satu polemik yang sukar dijangkakan. Apa yang dirancang hari ini, belum tentu 'jadi' pada esoknya. Malah, apa yang tidak dirancang, silap2 'jadi' di luar jangkaan.

KJ : mempunyai karisma teresendiri yang agak 'bersuara lantang' dengan 'platform' yang beliau miliki. Kekuatan seperti itulah yang digeruni oleh pihak yang tidak menyokong ke arah beliau.

SELERA: setiap insan memiliki selera yang berbagai. Ada yang sama dan ada yang berbeza. Oleh itu, yang berselera sama, akan dikatakan 'geng' dan sebaliknya jika berbeza. Walaupun dalam selera yang sama, perisanya tetap juga berbeza.

PANDANGAN: setiap orang mempunyai pegangan dan prinsip yang tersendiri. Tiada yang betul dan tiada yang salah. Yang ada, hanyalah visi dan matlamat yang satu demi PERJUANGAN SEBUAH BANGSA!

wallahualam

2:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Let me tell u people this, KJ will become our Prime Minister one day. I believed path has been created 4 him to be become our future Prime Minister, hail Khairy Jamaluddin

11:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dia nak tukar Malaysia jadi lebih parah ke, guna "protection" dia tu?

12:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kejatuhan Kerajaan Melayu Melaka kepada tangan Portugis 1411 dulupun sebab berlakunya Nepotisme. Dan sejarah itu berulang lagi sekarang. Tak akan jadi pelik jika Malaysia juga turut runtuh.

Wassalam

12:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Khairy Jamaluddin sekarang sudah bongkak dengan kenyataan bahawa beliau ada protection.

Memang betul beliau ada protection dan ini sudah diketahui oleh semua orang.

Namun tiada usaha untuk diambil tindakan oleh UMNO bagi menyingkir bentuk bentuk kronisma yang ada malah membentuk pakatan dan menjulang kronisma adalah budaya yang berkembang dalam UMNO.

Maka UMNO kini akan terus hidup atas dasar itu selagi rakyatterus diam maka rakyatlah yang akan menggadai negara ini. JAngan salah org lain kecuali diri sendiri.

3:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bapak mertua saya Perdana Menteri Malaysia. U all faham ke tak faham ni? Pergi sekolah ke tidak? Sebab bapak mertua saya Perdana Menteri Malaysia lah yang saya berani buat macam-macam. Siapa berani tegur saya?

Apa-apa hal bapak mertua saya kan ada (",)

2:48 PM  
Blogger KZ Ahmad said...

Salam,

Hendak berjuang, tapi nama pun tiada, tak tahulah apa nak dipanggil kamu 'anonymous' ni. Tapi tidak mengapalah kerana ia juga identiti yang mesti dihormati.

Sekurang-kurangnya Pak Lah mengaku melindungi KJ. Dan KJ pun mengaku dilindungi Pak Lah.

Bukan senang nak cari pemimpin yang mengaku macam ni.... yang mengkafirkan orang, yang lebih warak pun sampai sekarang terdiam sendiri.

Yang lain-lain no komen sebab dulu zaman TUN 23 tahun ada kelemahanya dan ia banyak terdedah di zaman 4 tahun Pak Lah. Suasana kelam kabut macam kambing lepas kandang. Walaubagaimanapun ini perlu dilakukan dan lama kelamaan self conduct rakyat akan tercapai dan ketika itu kematangan akan muncul dan barulah demokrasi yang lebih mantap dapat dilaksanakan. Ini memakan proses yang lama.

Mengenai KJ, memang jelas kedudukannya sebagai menantu PM melayakkan dia terus jadi Naib KP UMNO Malaysia secara tiba-tiba. Tapi dalam politik juga perlu ada sandaran.

Dalam pemuda dia bawa satu budaya kuat dan aggresif bekerja dan tidak lembik macam Hishamuddin dan exco yang sedia ada sekarang ini. Dia menampakkan diri dia yang sebenar berbanding yang lain-lain menampakkan alim kucing.

Lagi satu wawasan dia hendak menaikan generasi baru menggantikan generasi politician tua ganyut adalah dialu-alukan. Generasi baru pula bukan bererti pemuda sahaja. Ini juga langkah yang baik kerana kalau menteri, MP, adun, sudah 60 tahun tu, lebih baik pencenlah.

Kalau hendak cerita jahat, macam-macam boleh pusing. Al Qardawi pun jadi bahan ketawa di blog tiur tengah oleh kumpulan yang tidak setuju dengan dia.

Kalau hendak cerita baik, dangdut pun ok, namakan dangdut itu dangdut islam.

3:51 PM  
Anonymous Sim said...

ikon UMNO baru adalah Khairy Jamaluddin

Anak muda ini memulakan karier politik beliau dalam masa yang muda. Beliau ada potensi tetapi saya hairan kenapa kita menolak kehadirannya. Beliau mempunyai krisma dan bagi saya layak untuk dibentuk dan di acu untuk menjadi kepimpinan negara dimasa hadapan.

Sebenarnya beliau berpeluang meneliti politik Malaysia dan kelak bila menjadi Perdana Menteri saya percaya Malaysia akan lebih makmur lagi

12:04 AM  
Anonymous umnoisdead said...

kepada kz ahmad dan sim

khairi jamaluddin ni belum rasa lg sepang terajang politik yg sebenar... yang kau nk mengampu sgt kj tu sah2lah ko dpt upah mengampu tu

cuba tgk la suasana politik negara maju di amerika dan united kingdom ataupun jepun... selalu bertukar parti politik dan pemerintahan... aman aje

kt malaysia umno dah terpaksa memperkudakan SPR, polis, bpr, court... semata-mata nk mempertahankan kuasa

umno ni dah sakit la brader... dh sampai masa di delete dan empty trash...

kepada
kepada kz ahmad dan sim sekali lg diingatkan
tgk la dan baca la pasal politik antarabangsa... jgn duduk bawah tempurung umno

4:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Silap Pak Lah lepas KJ ada jawatan dalam politik. Tak mcm zaman Tun, anak-anak sedara-mara dia tak bagi campur direct.

Apakah kita perlu UMNO baru? Atau kita mahukan tradisi UMNO yang sama macam zaman Tun?

KJ ada sifat kepimpinan, tapi sayang sijil nikah yang lebih nampak di mata. KJ perlu diberi sedikit masa. Terlalu awal untuk dia menerajui pucuk kepimpinan. Kita perlukan mereka yang lebih lama dan ada kredibiliti. Moga-moga Pak Lah nampak Hishammudin.

10:33 AM  
Blogger KZ Ahmad said...

Salam umnoisdead,

kemarahan mengatasi kenyataan; intelektual pemuda melayu baik dalam UMNO, PKR mahupun PAS adalah mengecewakan.

Kita cerita UMNO sahaja di sini.

Dalam UMNO, kita sudah ada satu titik tolak yang baik. Selepas ini akan bangkit lagi ramai pemimpin muda generasi baru berfikiran baru untuk mengatasi KJ.

Bukankah KJ itu petanda baik? Satu fenomena baru? Tidak perlu keangkasa dan mengangkasakan generasi Melayu. Di Rembau juga penuh dengan fenomena kalau kita melihat KJ dari segenap aspek semampu kita.

Saudara saya pun hendak jadi ketua pemuda dan sudah tentu saya kata you got to beat KJ in every aspects dude...bench mark is very high... kalau sudah tidak boleh, paling tidak pun you kena berani tampar dia. Itu kes last, fenomena yang you kena cipta.

Bukankah KJ itu satu anjakan politikal dan cabaran kepada pemuda Melayu?

Barangkali kamu lihat dari sudut marah semata-mata, tetapi saya lihat dari sudut berbeza. Ada bench mark untuk angkatan Melayu muda. Yang tua, menunggu masa sudah berterabur bench marknya.

Begitu juga Pak Lah, barangkali kamu banyak sangat baca blog sakat Pak Lah. Memang kerja blogger ramai yang begitu, kalau tidak, orang tidak masuk blog mereka dan tidak hit. Namun itu hak kamu untuk membacanya. Tapi saya lihat zaman Pak Lah kita semua dapat bersuara. Macam-macam pertubuhan dan blog lahir. Kalau hendak dinilai perkembangan ini, ia adalah sihat dan fenomena ini berlaku pun selepas 2003. Sebelum itu dizaman TUN M, orang pun tak kenal blog. Bukankah itu juga petanda baik kepada kita semua? Bukankah ini petanda bahawa demokrasi mula kembali.

Hendak siarkan gambar Pak Lah tidur pun ok. Kritik dia tidak pandai ekonomi pun dia ok sahaja. Bukankah itu juga tanda Pak Lah membakar diri sendiri demi mencipta bangsa Melayu yang bangkit bersuara mempertahankan haknya sendiri. Era Pak Lah adalah aset penting kepada rakyat Melayu dalam kebangkitan membicarakan hak.

Lagi satu, saya tidak perlu upah dari sesiapa sebab saya ada ilmu untuk digunakan. Saya sekadar meminati laman UMNO-Reform.

Lagi satu kalau melihat semua perkara dengan marah, maka hancurlah diri. Cuba tenang dan berfikir, Insya Allah banyak perkara yang boleh di lihat. Paling tidak pun untuk kebaikan diri sendiri dan iktibar untuk keluarga; beribadat dengan tenang.

Lagi satu dalam politik, senang KJ itu belum tentu senang terus dan selama-lamanya. Jadi janganlah risau pasal KJ. Masa akan menentukan kekuatan dia sampai mana.

Lagi satu, bab menyarankan saya untuk melihat senario politikal antarabangsa dan jangan duduk bawah tempurung UMNO; seperti Jepun yang asyik bertukar perdana menteri dan sentiasa maju; saya terima saranan itu, tetapi saya sarankan juga kamu buat eksperimen iaitu buang jenama bumiputera dan kita sama-sama dengan bangsa lain membuka Malaysia kepada demokrasi sebenar; ala Jepun, ala Amerika, ala India dan lain-lain; kamu pilih. Insya Allah persoalan kemajuan dari perspektif kam akan terjawap. Hah! untuk fikirkan perkara ini pun kena ada elemen fikir sains politikal. Hah! Sekali lagi! kena ada anjakan pula cara berfikir. Bukankah saya sudah kata, KJ itu adalah fenomena untuk anak-anak muda bangkit menyaingi kekuatan dia.

Ambil Iktibar!

Salam ceria untuk umnoisdead.

3:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Salam perjuangan,

Semua yg aktif dalam politik tahu benda nie... perlindungan dan kekebalan khairy memang kami sedia maklum. Jangan lah ada nit nak lawan khairy... macam durian dengan timun kita langgar kita teruk dia langgar lagilah kita teruk...

Koporat pun sedar Khairy ada kelebihan... tender peeehhh... nak senang dapat kene team dgn khairy, kalau kroni atau team yg ada khairy dah minta alamat macam 100% la kita tak dapat...

Tender kerajaan pun lebih kurang la... ada yg dah final stage tiba2 revoke sbb team khairy masuk... n terus kurnia pada team khairy...

entahlah... saya sayangkan UMNO... tapi kini segalanya tidak seperti dulu... duit... kedudukan.. wanita... yg dikejar dan di impikan oleh pemimpin UMNO... bukan lagi tanggungjawab dan perjuangan tulen demi anak bangsa Melayu... Join UMNO sbb nak dpt duit, kedudukan kontrak kerajaan...

Terus terang saya benci... benci UMNO sekarang... setelah termenung kebencian ini timbul kerana betapa kasih dan sayang serta dekatnya jiwa ini pada UMNO kerana tidak mahu UMNO tergadai dan hanyut mengabaikan berjuangan tulen dan suci yg telah terbentuk sejak dulu lagi demi Islam, Melayu dan Malaysia...

5:03 PM  
Anonymous Dr. Stein said...

UMNO boleh blah...

kalau anak jantan kotakan tuntutan BERSIH...masa tu korang nak ckp mcm2 dipersilakan...

nak tau langit tu tinggi ke rendah tggu PRU akan dtg...sediakan gelangang yg telus kalau berani..bagi pembangkang akses media tempatan kalau berani...

gerenti UMNO tak berani...

sbb UMNO bacul...melayu dlm pembangkang je yg masih bermaruah.

5:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kalau apa2 terjadi kepada negara dan orang2 melayu kita cari KJ dan kuncu2nya dahulu...ingat tak kitol dizaman kerajaan melaka dahulu?

8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

propaganda pasal KJ merata2 dalam net.
smua dok ckp pasal kutuk aja, namun tak terkecuali ada yg bg positif respons.
tapi tkdak sapa pun yg dok sebut sapa yg mereka kata lebih layak.
aku dh tntu takkan berganjak dr umno. kalu perlu reform, untuk kebaikan umno bersama, aku pinta pemuda smua kurangkan ckp pasal KJ, tapi bykkan ckp pasal masa depan umno.. kalo KJ tu ada prob, sapa yg lebih layak? kenapa?
aku rasa mcm kena slap betul perhimpunan tempoh hari.. dalam masa yg sama.. kat tmpat sendri tgh dok gaduh psal kj.. pilihanraya dh dekat nieeeee..

1:30 PM  
Blogger Kamalkamal said...

Mengimbas PAU 2007 yang lalu nampak ketara Pak Lah lebih selesa mengenai usul yang diutarakan menantunya.

Kalau dalam satu kampung, bila sibapa jadi Ketua Cawangan, jarang anaknya jadi Ketua Pemuda...kalau ada ada mungkin perangai mereka seperti Datuk Z. Rebut jawatan untuk kejar pangkat, wang & istana.

Antara Presiden UMNO dan Naib Ketua Pemuda...mungkin mereka ada agenda yang tersembunyi...maklumlah anak menantu...

4:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

takdak artikel bru ka..

4:31 AM  
Blogger JAMALUDDIN@PGRM said...

WHO SAID UMNO BLEH BLAH?WA INGAT LU NIE DOCTOR STEIN YG X BOLEH BELAH.KAU BERCAKAP GUNA FAKTA BEB LAIN KALI.BERSIH?

INI BERSIH SUARA PEMBANGKANG BUKAN SUARA MAJORITI RAKYAT.BERSIH DIWUJUDKAN ATAS DASAR DENDAM ANWAR IBRAHIM.YANG BENGANG DIPENJARAKAN.
KALAU GOV BN TAK ADIL.MACAM MANE DI PANTAI TIMUR BOLEH TERTEGAKNYA NEGERI PEMBANGKANG.

KAU ORANG DALAM BERSIH NAK APA LAGI?KAU NAK ANWAR IBRAHIM JADI PM?GUA RASA KALU PEMBANGKANG MENANG.PM ADALAH LIM KIT SIANG.BARU KAU ORANG TAU NANTI LANGIT TINGGI RENDAH.

JANGAN CAKAP BANYAK....PEMBANGKANG.KITA PEMUDA BN SEDIA TUNGGU LU ORANG PADA ELECTION BULAN MARCH 2008.

6:07 AM  
Blogger JAMALUDDIN@PGRM said...

DEAR FELLOW MALAY.ALTHOUGH OUR UMNO HAD MANY CORRUPTION AND MISSED USE OF POWER.WE MUST NOT FORGET.THAT THIS PARTY HAD MADE US AN INDEPENDENCE NATION.

FOR ALL MALAY AND BUMIPUTRA IN BERSIH ,DO YOU REALIZE THAT ALL OF U WILL OPEN A PATH FOR THE FIRST CHINESE PM IN MALAYSIA.IT WOULD BE LIM KIT SIANG.

DONT BE A FOOL.ONCE OPPOSITION PARTY WIN THIS COMING ELECTION.ALL CHINESE PARTY IN BN COMPONENT WILL JOIN DAP AS AN ALLIED.THEIR VOICE IN PARLIMENT WILL BE THE MAJORITY THAN ALL BUMIPUTRA.

DO YOU WANT THIS COUNTRY TO BE REPUBLIC?THE SAME FAITH LIKE SINGAPORE AND INDONESIA.ON THAT TIME YOU WILL REALIZE WHAT K.J SAID WHEN DEFENDING MALAYSIA IN AL JAZEERA TALK SHOW ARE TRUTH.

PLZ DEAR FELLOW MALAY.DONT GIVE PATH TO A NEW REPULIC TO BE BORN.FOREIGN ALLWAYS INTERVINE AND UNDERESTIMATE OUR NATION POLITIC SCENARIO.BECAUSE THEY KNOW ONCE THE CAN THROW UMNO AND RAJA BERPELEMBAGAAN OUT OF ORDER.ANOTHER ISLAMIC COUNTRY WILL COLLAPSED AND A REPUBLIC WILL BORN TO MAKE A PATH TO THE FOREIGN POWER TO TAKE CONTROL OF OUR NATURAL RESOURCES AND ECONOMY.I CANT SEE CLEARLY WHAT IS OPPOSITION PARTY DESTINY IN BUILDING THIS COUNTRY.BECAUSE PAS,KEADILAN,& DAP HAD DIFFERENT AGENDA.BARISAN ALTERNATIF CANNOT BEAT BARISAN NASIONAL IN TERMS OF UNITY AND TRUSTY AMONG RACES IN MALAYSIA.

TO OPPOSITION PARTY.DONT BE SO CONFIDENT TO WIN THIS COMING ELECTION.BECAUSE WE AT "PEMUDA BARISAN NASIONAL" ALLWAYS GIVE THE BEST TO GAIN A VOTE TO OUR GOVERNMENT.WE WILL LED BY K.J TO DEFEAT YOU AND MAKE YOU A MEMORABLE LOSE THIS COMING MARCH 2008 ELECTION.

DONT BE FOOL BY ANWAR IBRAHIM ANGER TO UMNO.DONT LET YOURSELF BEING USED BY THIS MANIAC MAN.BECAUSE WE WILL LOST OUR PRIDE AS A PEACEFULL MULTIRACIAL COUNTRY IF YOU GAVE THIS MAN OVER RUN THE GOVERNMENT.ANWAR IBRAHIM ARE LUNATIC.

6:47 AM  
Blogger ning said...

bersih tidak ditubuhkan kerana dendam anwar tetapi ianya diputuskan dalam satu mesyuarat yang melibatkan semua parti dan beberapa NGO yang melihat kepincangan dan penipuan yang ketara dalam PRU 2004.BN menang besar yang sepatut menunjukan sokongan besar rakyat tetapi statistik serta kejadian yang banyak dilaporkan semasa PRU tersebut menunjukan dibanyak tempat
khususnya di terengganu tidak menunjukan sokongan tersebut.kejadian di terengganu di mana hampir hampir berlaku rusuhan selepasa PRU (atau mungkin demostrasi bersih 2004)bilamana ratusan bas keluar masuk Terengganu dengan alasan membawa peserta Khidmat negara jauh dari munasabah.serta banyak lagi bukti penipuan yang ditemui.itulah sebabnya bersih di tubuhkan tidak ada kena mengena dengan anwar.sama ada anwar dibebas atau tidak bersih tetap wujud.seterusnya bersih membawa 4 tuntutan yang ditujukan kepada SPR dan bukannya kepada kerajaan atau umno.pendeknya bersiah membawa mesej pilihanraya yang adil kepada semua parti.olih itu tidak timbul persoalan jika umno terus menang kerana itu pilihan rakyat majoriti sesuai dengan sistem demokrasi yang kita amalkan.tapi persoalannya kenapa umno nampak begitu takut dengan tuntutan ini walhal ianya di tujukan kepada SPR satu badan bebas tubuhkan atas kebenaran perlembagaan dan kenapa ada ahli ahli umno tidak waras dalam menilai sesuatu? dakwaan bersih ditubuhkan kerana dendan anwar adalah satu andaian dan tidak wajar dilakukan olih orang terpelajar dalam umno .begitu juga menteri menteri umno sudah hilang kualiti bilamana mengeluarkan hujjah yang merapu seperti pondan dayus dan demostrasi bukan budaya kita sedangkan baru saja pemuda umno membuat demostrasi di kedutaan burma.dan khusus untuk kj,istilah beruk yang digunakan tidak sedikitpun menggambarkan dia seorang lulusan oxford.banyak kejadian yang melibatkan kj yang tidak memperlihatkan personality yang baik malah budaya samseng yang ditunjukan di pilihanraya kecil kuala brang dan ijok jelas menafikan sifat kepimpinan yang dikatakan dimilikinya.begitu juga kes yang melibatkan dia dengan artis yang bernama maya karim. olih itu pada saya kj bukanlah cabaran kepada kepimpinan malayu baru tetapi sebailknya ianya sekadar meneruskan budaya umno. kalau di zaman tun mahadir nama MIRZAN begitu berpengaruh maka sekarang ini kj muncul untuk meneruskan budaya kroni yang ada dalam umno cuma kali ia lebih menonjol tidak di zaman mahadir.jangan lupa kamarudin abdullah yang telah menjadi jutawan.
kj bukanlah model pemimpin yang kita semua cari.malah sebaliknya perlindungan yang dia dapat dari pak lah menceritakan dengan sendiri risiko yang dihadapinya jatuh pak lah jatuhlah kj. olih itu fikir fikirkan lah dengan waras.jangan buat andaian semata.orang seperti kj bakal memusnahkan umno

10:12 AM  
Blogger ning said...

laung dalam perhimpunan bersih berbunyi
"hidup hidup pilihanraya hidup hidup hidup demokrasi daulat tuanku"
tak dengarpun republik? dari mana datang idea republik ni? tidak ada asas langsung
atau ini merupakan percubaan mengalih tumpuan kepada tuntutan bersih?
usah membuat andaian tanpa justifikasi dan usah bersuluh dalam terang

10:42 AM  
Blogger JAMALUDDIN@PGRM said...

kepada sudara ning said. Hal republik bukan lah sengaja diada-adakan. Kami di BN tahu akan agenda rahsia ini. Ini adalah agenda pempangkan.

Dimanakah pemimpin bersih sewaktu kekebalan raja-raja di tarik balik sewaktu zaman pemerintahan TUN DR M. Sehinggakan media-media utama tempatan memalukan raja-raja dengan sindiran-sindiran pedas. Adakah mereka berkumpul di sekitar Masjid2 dan jalanraya Kuala Lumpur seperti 10hb lalu? Kenapa tidak dibela institusi beraja kita sewaktu itu?
Dimanakah ANWAR IBRAHIM,LIM KIT SIANG,USTZ HADI KETIKA ITU? Adakah mereka di dalam sekolah tadika dan menyusu waktu itu? Kenapa mereka tidak bela raja-raja kita?

Why should they seek the MONARCHY's assisstance now. Bukan kah itu hipokrit dan memalukan dan menunjukan kepentingan diri sendiri. Yang setahu saya hanya Tengku Razaleigh dan rakan2 beliau yang menyuarakan bantahan mereka atas tindakan menarik balik kekebalan RAJA2.

5:13 PM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Kepada para pembangkang jangan MELUKUT DI TEPI GANTANG.Buktikan kemampuan anda pada pilihanraya akan datang.

Kami PEMUDA BN SEDIA GEMPUR ,BARISAN ALTERNATIF anda.

Hidup raja-raja.....hidup melayu bersatu......hidup tanah airku........

5:31 PM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Sekiranya anda seorang PM.Adakah anda akan mewujudkan generasi pelapis yang akan memerintah negara?

Begitulah tindakan Pak Lah.Dia mahu generasi pelapis yang boleh mentadbir negara pada masa hadapan.Pelapis tersebut tak lain tak bukan KJ dan konco-konconya.

Sekiranya ada yang tidak bersetuju dipersilakan memberi tentangan secara liberal mengikut jalan yang betul iaitu pilihanraya.

Jangan kutuk-kutuk kj sahaja walhal
kalau anda memerintah MALAYSIA pada
masa akan datang perkara yang lebih teruk lagi mungkin anda lakukan.Kerana manusia selalu salah guna kuasa jika tidak berpendidikan tinggi.Apatah lagi dengan pengaruh wang ringgit yang memang menjadi asam garam politik.Paku dulang Paku serpih mengata orang awak yang lebih.....

8:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

semua bolih nilai sendiri soalan soalan begitu bolih jawab sendiri.tetapi masih belum bolih dijadikan bukti pembangkang nak bawa malaysia kepada republik.kalau dibawa bukti seperti pakatan dan pelan rancangan pembangkang yang membawa ke arah itu mungkin bolih di pertimbangan.satu lagi kalau benar malaysia negara islam kenapa gejala murtad tidak ditangan?
sdr jamaludin mengatakan kalau saya memerintah keadaan lebih teruk lagi kalau tidak Berpendidikan tinggi.sdr ingat semua orang macam sdr atau tidak berpendidikan tinggi macam sdr atau kj. kerana itu sdr membuat andaian sedemikian.lebih teruk bermakna lebih teruk dari sekarang di mana harga minyak naik harga barang naik dan kerja tidak ada business kelam kabut dan projek mega di bolot olih kj dan patrik lim dan kuncu kuncunya(termasuk sdr mungkin) ,kes rimba raya dan kg berembang,roboh masjid di bujal kemaman dan roboh rumah rakyat jadi kalau saya memerintah keaadaan lebih teruk dari ini? kalau begitulah mungkin akan berlaku revolusi seperti revolusi perancis.sebenarnya berpendidikan tinggi bukan ukuran tetapi akhlak dan sentiasa ingat kan mati yang lebih penting.lagipun untuk maklumat sdr jamaludin saya sendiri lulusan universiti malaya dan ramai lagi mereka yang bersama BA mempunyai kelulusan yang baik serta menginsafi mati.adakah sdr juga antara orang yang mengingat mati?
saya nak tanya sdr jamaludin kalau betul pembangkang hanyalah melukut ditepi gantang kenapa tuntutan bersih tidak ditunaikan?permintaan mereka mudah saja semudah abc.
sdr meminta pembangkang lawan secara liberal yakni melalui pilihanraya tetapi setakat ini saya belum memdengar saudara atau mana mana orang umno menafikan berlakunya penipuan pilihanraya yang lalu. memang pembangkang nak lawan dalam pilihanraya tetapi mereka nak pastikan pilihanraya yang bersih dan adil. kalau bn menang dalam pilihan raya yang bersih dan adil kita tak der masalah menerimanya.tetapi persoalan asal masih belum dijawab kenapa tuntutan bersih tidak dilayan sedangkan sdr mengatakan mereka bukan suara majoriti?
gempur pemuda umno gempur menipu? ingatlah sdr sumpah pemuda pas dan keadilan yang mengatakan bahawa sekiranya ada bukti penipuan pilihanraya akan datang mereka akan turun dijalan raya.bagaimana pemuda umno?apakah mereka akan turut serta kejalanraya atau berselindung disebalik polis seperti ditunjukkan pada 10 nov yang lalu?
saya ingin mendengar sdr menafikan ada penipuan di pilihanraya yang lalu sebab saya ada soalan untuk sdr.

11:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

menarik dan tertarik.
sdr jamaluddin menulis
"Dimanakah pemimpin bersih sewaktu kekebalan raja-raja di tarik balik sewaktu zaman pemerintahan TUN DR M. Sehinggakan media-media utama tempatan memalukan raja-raja dengan sindiran-sindiran pedas. Adakah mereka berkumpul di sekitar Masjid2 dan jalanraya Kuala Lumpur seperti 10hb lalu? Kenapa tidak dibela institusi beraja kita sewaktu itu?
Dimanakah ANWAR IBRAHIM,LIM KIT SIANG,USTZ HADI KETIKA ITU? Adakah mereka di dalam sekolah tadika dan menyusu waktu itu? Kenapa mereka tidak bela raja-raja kita?"

pertamanya biar saya jawab dulu soalan sdr jamluddin pasal di mana anwar lim kit siang dan ust hadi pada masa mahadir tarik balik kekebalan raja raja dulu.hal ni dah lama berlalu masa tu anwar masih dalam kerajaan dan ust hadi serta lim kit siang adalah anggonta pembangkang.mereka bukan di tadika serta pada masa tu paklah pun dalam kerajaan.seingat saya usul tu diterima sebulat suara termasuk olih tengku razaliegh jadi tak timbul soal tengku razaleigh menentang usul itu(rekod dalam sejarah dimana usul diluluskan sebulat suara).seterusnya suka saya sebut bahawa situasi di masa itu berbeza .masa berubah jadi manusia juga berubah. kalau dulu mereka menyokong usul tersebut disebabkan raja yang berperangai buruk tetapi hari ini kita punyai raja yang berjiwa rakyat maka tidak salah kita kembali merujuk kepada raja.itu bukan hipokrit.lagipun apa paklah buat masa tu?dia merupakan salah seorang yang menyokong.jadi hujjah ini tidak bolih dijadikan sandaran yang pembangkang nak jadikan malaysia ni republik.tidak berasas sama sekali.kalau betul maka paklah juga nak bawa malaysia ke republik sebab dia salah seorang yang menyokong usul tersebut.olih itu saya ada sebab nak percaya bahawa tuduhan ini hanya pembohongan BN serta mencari dalih agar rakyat tidak menyokong BA.
saya dah jawab soalan sdr jamaludin.maka izinkan pula saya bertanya kalau benar BN sekarang menyokong raja kenapa tidak dikembalikan kekebalan raja raja .BN bolih berbuat demikian dengan majoriti yang mereka ada tapi kenapa tidak?kenapa selepas 10 nov baru di ungkitkan perkara ni walhal mereka bolih berbuat demikian lama dulu?ini lebih releven sebab keadaan semasa sedangkan persoalan sdr jamaludin tu isu lapuk.kalau dalam pilihanraya dulu dikatakan pembangkang ketiadaan isu dan gambar lebam anwar itu dikatakan isu lapuk bagaimana pulak yang ini?
hal kekebalan raja lebih lapuk dari isu lebam anwar.dan jangan lupa tengku razaliegh juga menyokong perhimpunan bersih

sdr jamaluddin menulis lagi
"Sekiranya ada yang tidak bersetuju dipersilakan memberi tentangan secara liberal mengikut jalan yang betul iaitu pilihanraya".

komen saya, memang kita BA nak memberi tentangan dalam pilihanrya tetapi pilihanraya yang bersih dan adil.tak jadi masalah sebab itu bersih mengemukakan 4 tuntutan itu.tunaikan tuntutan itu dan kita jumpa di pilihanraya.


lagi dari dsr jamaluddin
"Kepada para pembangkang jangan MELUKUT DI TEPI GANTANG.Buktikan kemampuan anda pada pilihanraya akan datang."
tunaikan tuntutan bersih lepas tu kita lihat siapa melukut di tepi gantang.dan kita akan buktikan kemampuan kita secara tidak menipu.
kalau BN anak jantan ayuh tunaikan tuntutan bersih dan jangan berlindung dibelakang POLIS dan media arus perdana.
"Kami PEMUDA BN SEDIA GEMPUR ,BARISAN ALTERNATIF anda."

yer silakan kami BA sudah bersedia.tapi ingatlah kami akan masuk pilihanaraya nanti ikut rentak anda we will play youy game
so u tell which way u prefer.

sdr jamaluddin seterusnya menulis
"Jangan kutuk-kutuk kj sahaja walhal
kalau anda memerintah MALAYSIA pada
masa akan datang perkara yang lebih teruk lagi mungkin anda lakukan.Kerana manusia selalu salah guna kuasa jika tidak berpendidikan tinggi.Apatah lagi dengan pengaruh wang ringgit yang memang menjadi asam garam politik.Paku dulang Paku serpih mengata orang awak yang lebih....."

ini lagi best.......

saya percaya ungkapan "ANDA"yang sdr jamaluddin maksudkan tu ialah barisan kepimpinan BA yang terdiri dari tok guru nik aziz,tok guru
hj hadi dan anwar ibrahim serta barisan kepimpinan yang ada bersama mereka. tok guru nik aziz telah membuktikan sikap rendah dirinya dimana dia ada 2 batang pen satu untuk urusan kerajaan dan satu untuk urusan peribadi .begitu juga tok guru hj hadi yang pernah 4 tahun menjadi mb terengganu sambil anwar pula bekas tpm yang hari ini masih menerima jemputan untuk memberi ucaptama di beberapa persidangan antarabangsa.sambil bersama mereka termasuk profesor harun din dr badrul amin ust tuan ibrahim wan mutalib dan ramai lagi tokoh pemimpin BA yang dianggap olih sdr jamaluddin tidak berpendidikan tinggi seperti kj (dan dirinya)dan diandaikan olih sdr jamaluddin akan membawa malaysia lebih teruk lagi dari sekarang.kalau sekarang harga minyak naik harga barang naik ,rakyat dibelenggu dengan pelbagai masalah dan kesempitan kes rimba raya kg berembang di mana rakyat di biarkan tinggal dalam khemah dan tanpa pembelaan sambil wakil rakyat membina istana sehingga bilik tidurnya saja sama besar denga rumah kos rendah bangunan kerajaan satu demi satu runtuh kes rasuah menjadi jadi maka kata sdr jamaluddin kalau BA memerentah kemungkinan keadaan lebih teruk lagi,bagaimana agaknya kalau keaadaan lebih teruk dari sekarang? sebab kata dsr jamaluddin kalau
tak berpendidikan tinggi ditambah dengan pengaruh wang ringgit yang menjadi asam garam sekarang ini.pada saya dsr jamaluddin cuma membuka pekung di dada dan mengandaikan semua orang macam dia dan kj.bayangkan kalau anwar atau tok guru menjadi pm apakah mungkin keaadaan lebih teruk dari sekarang?
apakah mereka ini bersama bariasan kepimpinan yang ada tidak berpendidikan tinggi seperti kj?
bagaimana pula akhlak mereka?
masing masing bolih jawab sendiri.

sah dan nyata umno mencari alasan untuk mengalihkan pandangan rakyat dari tuntutan bersih dan nampak pada saya BN merancang agenda penipuan dalam pilihanraya akan datang.mereka nampak jelas akan terus menggunakan polis SPR dan media untuk tujuan itu.suka saya ingatkan sdr jamaluddin akan sumpah pemuda pas dan keadilan dimana mereka akan turun kejalanraya sekirannya terbukti ada penipuan dipilihanraya akan datang.sdr seharusnya belajar dari sejarah filipina dan indonesia .seandainya ini berlaku saya dapat bayangkan satu demostrasi yang besar(mereka telah buktikan 10 nov lalu) akan berlaku dan sekiranya polis terus digunakan untuk menghalang demostrasi ini ada kemungkinan trajedi seperti di batu buruk akan berulang.kalau ini berlaku barangkali kj dan paklah serta orang orang yang bersengkol dengan nya(termasuk sdr jamaluddin mungkin) tidak bolih dimaafkan seperti rakyat filipina tidak bolih memaafkan presiden marcos.setakat mana umno nak guna kekuatan polis yang dibayar gaji olih rakyat?ingatlah suara kebangkitan rakyat tidak bolih dibendung olih kj yang biadap itu dan tahukan sdr jamaluddin siapakah yang turun pada 10nov dulu?mereka ialah orang orang yang merasakan kesempitan yang dizalim yang simpati dengan mereka yang dizalimi dan yang melihat kerakusan pemimpin BN membolot harta kekayaan negara.olih itu ada sebab untuk percaya masih ramai lagi diluar sana yang tidak hadir pada 10 nov dan barangkali kalau demostrasi ini berulang lebih ramai akan muncul.pada ketika itu apa polis bolih buat?mereka mungkin bolih menggunakan kekerasan tapi setakat mana?ingatlah kalau keganasan berulang seperti saya sebut tadi kj dan paklah serta orang yang bersengkongkol dengannya tidak bolih dimaafkan.
fikir kan lah sebelum terlambat.kepada mana mana ahli umno yang menarik diri sekarang insyaallah kami di BA sedia menerimanya tetapi seandainya selepas pilihanraya saya tak berani nak beri jaminan lagi.begitu juga anggota polis inilah masanya untuk berubah.

11:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

munasabah dan masuk akal.
semuga Allah lindungi bumi bertuah ini dari trajedi.semuga apa yang disangka itu tidak berlaku.semuga apa yang berlaku di filipina dan indonesia tidak berlaku di negara kita.BN tolong batalkan sebarang percubaaan untuk menipu dalm pilihanraya nanti.pegawai SPR tolong jangan bersubahat seperti pilihanraya yang lalu.polis tolong jangan tindas rakyat yang bayar gaji kalian.berubahlah sementara masa masih ada.ingatlah antara ikrar pemuda umno dan sumpah pemuda pas dan keadilan mana lebih serious? jangan ambil mudah.
sesungguhnya hidup ini singkat. sebarang perbuatan akan dipertanggungjawabkan kalau tidak masa hidup lepas mati,ingatkan mati bebanyak.
Ya Allah selamatkan negara kami.
tunjukan yang benar itu benar untuk kami ikuti dan tunjukan yang salah itu salah untuk kami jauhi.
amin

6:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

saya mengikut forum ini dengan penuh minat dan saya dapati sdr jamaluddin cuba mengalihkan perhatian kita semua dari tuntutan bersih dengan pelbagai andaian yang dibuatnya.apa yang dikata olih sdr jamaluddin itu sebenarnya perkara yang belum berlaku sedangkan kita menyatakan apa yang sedang berlaku.seolahnya sdr jamaluddin cuba mengatakan orang lain tak layak memerintah dengan berbagai andaian walaupun apa yang sebenarnya berlaku tidak menyokong andaiannya itu. dia cuba menakut nakutkan rakyat agar tidak melakukan perubahan.tak ubah macam cerita hindustan.walaubagaimanapun saya tidak hairan kerana inilah taktik umno yang telah digunakan sekian lama "out of date" dan hari ini semua nampak apa sebenarnya terjadi tinggal lagi mahu menolaknya atau tidak. itu sahaja.bak kata ust halim derani kalau bab pembohongan umno ni,semua bolih rasa kalau nak rasa dengan hidungpun bolih dengan telingapun bolih.selama 20 tahun ust halim dalam umno dan pegang berbagai bagai jawatan di peringkat penerangan umno,bukan dia tak sedar pembohongan ini cuma dalam sedar itu masih digula gulakan.jadi kita faham yang masih tinggal dalam umno tu masih lena dengan gula gula umno.
apa gula gulanya?yang ni kita tanya kj.
sebut pasal kj saya tertarik dengan komen seorang penulis yang menyebut kj ni adalah fenomena.saya setuju.memamg dia fenomena.kerana belum ada sebelum ini seorang yang naik secara mendadak pada usianya.dan belum ada seorang pemimpin yang biadap sepertinya.kj mencacat sejarah sebagai pemimpin yang biadap itu.bilamana dia mengaku dia muncul dengan perlindungan bapak mentuanya,juga satu fenomena.lebih hebat dari itu keupayaannya mengarahkan beberapa mb juga fenomena.bayangkanlah berbekal jawatan naib ketua pemuda umno dia begitu berkuasa sehingga idris jusoh adnan yaakob dan ali abu hassan begitu patuh dengannya. bila dia mengarahkan idris jusoh memberi kontrak kepada patrick lim idris tidak membantah bila dia mengarahkan adnan yaakob mengeluarkan kenyataan "beruk yang yang goyang pokok" adnan ikut.hebat dan ini adalah satu fenomena.
pun begitu kj sedang membina rangkaian "MUSUH"yang bakal menghumbankannya.diluar umno musuhnya semakin membesar apatah lagi bila dia menggelarkan orang yang hadir pada 10nov dulu sebagai beruk maka lagi besarlah kelompok musuhnya sehingga ada yang mengistilahkan kj sebagai "KERA JANTAN". sementara didalam umno pula di sebalik "GULA-GULA" yang dihulurkan kepada kuncu kuncunya (termasuk sdr jamaluddin) kj juga mungkin membuat musuh dalam diam.suasana sepi dalam umno cukup membahayakan.ada beberapa nama yang sehingga hari ini diam membisu tetapi mungkin merancang sesuatu untuk menjatuhkannya.mukhris mahadir yang bapanya pernah dipanggil beruk adalah antaranya.begitu juga ahli umno yang senior yang terasa tersingkir mungkin bakal menjadi penyebab kj tersungkur.

11:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

semasa tun mahadir dulu,umno bergolak sebanyak 2 kali.kali pertama bilamanamusa hitam letak jawatan sebagai tpm dan tengku razaleigh membentuk team b(termasuk dalam team ni ialah paklah)
kali ke 2 bila anwar di singkirkan.

dari sejarah ini kita nampak ada orang orang umno yang berani mencabar tun mahadir tetapi di mana orang orang umno yang berani sekarang?

seolah tiada langsung.sesiapa bebas berbuat apa saja tak ada yang tegur.bila rimba raya di runtuhkan orang umno pun tak kisah
bila kg berembang dirobohkan orang umno tak kisah. biarkan rakyat duduk dalam khemah.
kenapa begitu? jawabnya sebab orang orang berani telah di singkirkan dari umno atau telah dijinakkan oleh tun mahadir dulu.
zahid hamidi yang memulakan penentangan terhadap kroni kini membisu seribu bahasa walaupun kronisma semakin menjadi jadi dengan kj menentukan semuanya.tengku razaleigh dan rasi yatim yang pernah membakar jambatan juga sudah patah kuku begitu juga roslan kassim dan beberapa orang yang pernah menjadi berani dulu.
akhirnya yang tinggal dalam umno sekarang ni ialah lembu kenyang ahli ahli agama pula macam burung ketitir yang menunggu tuannya beri makan.sebab itu bila imamnya tepuk bahu perempuan mereka duduk diam bila isteri pembantunya dipeluk olih aktor hindustan mereka diam sebab tuan mereka tidak suruh mereka berkata kata.tetapi bila tuan dia suruh cakap melacur itu haurs dalam darurat dia cakap bila imam dia suruh cakap hukum hudud itu tidak baik dia pun cakap lepas cakap beri makan kenyang lepas tu tidur.
hari ini kj bebas buat apa saja tak der lagi orang umno tegur atau lawan dia
orang umno hari ini tak ubah seperti kata nazri dan azlina (tak payah cakap)
orang umno tak ubah macam kata kj
(tak payah cakap )
itulah umno hari ini dan dah tak jadi dulu kini dan selamanya serta
tidak lagi cemerlang terbilang dan terbilang

3:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

KES RIMBA RAYA DAN KG BEREMBANG
TIADA LAGI TRADISI MEMBELA RAKYAT TETAPI DIGANTI DENGAN TRADISI MENGUTUK RAKYAT

11:39 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Konco-konco KJ?apakah anda semua cemburu,kerana kami ada meniaga dan projek sedangkan anda hampeh?

Kadang2 bukan semua projek boleh bagi pada bumiputra.Tengok MRR2 ape jadi?retak sana sini.Bangunan Parlimen dulu bocor2.Ini semua projek2 yang diberikan kepad Bumiputra.

Ada juga projek2 yang diberikan kepada bumiputra berjaya maju.Contohnya PETALING STREA DEVELOPMENT PROJEK.Tempat ini dikawal selia oleh syarikat anak melayu kita.

Dulu Mega TV ,MRCB 013 syarikat telekomunikasi,Semua dibawah selia anwar ibrahim dan konco2 nya.Semua telungkup.Ape cerita?

Kita tengok WPI di JB.Kalu tak maju anda semua boleh sambung kutuk-kutuk KJ.Kalu maju dan menguntugkan anak2 melayu johor?HAIL KHAIRY JAMALUDDIN.

2:37 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

This Coming Election we will know who rule MALAYSIA.BN?BA?

Kepada para pemuda BA.Kalu dah tau game kami silalah ikut rentak itu,Semoga rentak itu melalaikan anda.

"PEMUDA BN SEDIA GEMPUR"

2:43 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Pengurusan Petaling streat adalah syarikat nak melayu kita.Jadi cina2 disitu semua bayar ufti pada kita.....Banyak lagi bukti kejayaan Syarikat Melayu.

PEMKOP akan mengedarkan daging sejuk beku dengan harga berpatutan ke seluruh negara dengan "PASAR MOBILE".

Kalau anda kata konco2 KJ kenyang makan GULA_GULA UMNO....abih konco2 anwar ibrahim dulu laparlah?Agaknya sebab laparlah semua PAID UP CAPITAL dia orang sebat sampai bankrupt MEGA TV denagn MRCB 013.

Lain kali kalau nak berjuang gunalah nama.Jangan asyik anonnymus aje.....berapa banyak anonymus lahhhh

Kalau semua projek dapat pada melayu aje baik BN tak payah ada MCA,PGRM,PPP,dan macam-macam lagi komponennya.Dia orang pun IC biru.Nak hidup jugak.

Kalau saudara KEMARAU projek sampai naik cemburu dengan kami.Anggaplah ia belum rezeki.SEMOGA SATU HARI REZEKI ITU BERGOLEK KE RIBA ANDA.

Rezeki ALLAH banyak diatas muka bumi.Tetapi perlu dicari dan berusaha untuk mendapatkannya.Kalau kami Kenyang dengan GULA_GULA KJ.ANda suruhlah ANWAR IBRAHIM bikin COKLAT BAR yang sedap untuk KONCO_KONCO nya.CARA?!!!!

2:56 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Atok aku polis balai ampang dulu.dah 6 tahun pencen.

KG Berembang bawah flyover tepi divider?Dia kata banyak minah INDON,banyak jual dadah banayk masalah sosial,Bohsia2 dengan bohjan2

Mungkin itu lah pembalasan tuhan untuk umat nya yang membuat mungkar.Sampai Kampung kena jentolak.

Bukan tak ada projek perumahan rakyat ,banyak kan?.Dia orang dapatlah rumah2 baru nanti.Ape nak gadoh?????

3:03 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Berapa banyak anonymous takda telur.....nak bantai aku sorang.

Wei pakailah nama....ape pasal? takut orang kutuk nama kau dalam blog ker?

Takut orang kutuk kau KONCO2 ANWAR IBRAHIM?

TUkarlah nama kau orang beb....meluatlah gua tengok....guna nama pena sendiri......malaun....hawau...kapor barus....macam2 nama yang sesuai untuk kau orang aku dah cadangkan :)

3:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

masih tak jawab soklan kenapa tuntutan bersih tak ditunaikan dan masih belum ada pengakuan atau penafian tentang penipuan pilihanraya.sekarang bolihlah sembang lebih lebih sebab polis ada kat belakang ,esok bila tak der polis pemuda umno lari lintang pukang.tak usah alih pandangan.kj tetap kj,bila paklah tumbang dia pun ko.

9:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

sebelum dapat rumah baru kena tinggal dulu dalam khemah.ibarat seorang bapa yang suruh anak anaknya tinggal dalam khemah dengan alasan hukuman kepada kesalahan yang mereka buat.itulah kg berembang. sebab maksiat yang berlaku penduduknya kena hukum.bagaimana pula maksiat di tempat lain dan bagaaimana kes seorang dato yang ditangkap di tempat maksiat? mungkin nanti pulau duyungpun kena roboh sebab idris jusoh duk buat maksiat kat sana .adui hidup semakin aneh dan membosankankan.

9:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

kg berembang sarang maksiat.hujjah yang dangkal untuk dijadikan alasan untuk merobohkannya.ada tak ayah anda bagi tahu kenapa maksiat di kg berembang berlarutan sejak sekian lama? ada tak ayah anda bagitahu sebab kenapa kg berembang jadi macam tu dan tak siapa ambil peduli sehinggalah kj dan gengnya nampak ada potensi yang menguntungkan ialah kerana "RASUAH" yang diambil olih polis dan anggota penguatkuasa?
janggal sekali untuk mempercayai hujjah macam tu apatah lagi ada cawangan UMNO di sana.lagipun banyak lagi sarang maksiat(termasuk kes dato yang ditangkap disarang pelacur). kenapa tempat tempat ini dibiarkan? lorong hj taib tercemar untuk sekian lama. kenapa tidak ada tindakan. bukan sahaja polis yang tahu tetapi seluruh rakyat malaysia tahu pasal lorong hj taib ini. barangkali ianya akan diroboh bila kj ada rancangan disitu sementara tu biarlah maksiat bermaharajalela.begitu juga kenapa ada masjid dan surau serta kuil hindu yang dirobohkan kalau benar benar nak benteras maksiat?
sudahlah kawan, kalau nak berhujjah biarlah matang tak usah melalut dengan satu isu ke satu isu yang dah lapuk. MEGA TV MRCB semuanya dah lapuk .isu sebenar dilupakan. begitu juga pasal projek yang diberi kepada bumiputra cakap bebetul bukan bumiputra tetapi umnoputra dan sebut juga pasal komisyen yang perlu diberi kepada kaki lobi dan bahagian/cawangan UMNO dan entah apa apa lagi.projek yang diberi kepada patrik lim tu bukan sebab kerana dia mampu tetapi sebab HABUAN yang diterima olih kj dan paklah.semua orang tahu pasal rumah di australia dan boot mewahnya. jadi jangan salahkan bumiputra kalau ada yang gagal tu sebab yang gagal tu bukan bumiputra tetapi umnoputra.diluar umno ramai lagi bumiputra yang berjaya. antaranya bolih dilihat semasa perhimpunan 10 nov dulu.mereka lah yang menyumbang ribuan ringgit dari hasil kontrak dan perniagaan yang halal. dan kalau sesiapa rajin membuat pemantauan ramai lagi diluar sana bumiputra yang berjaya dan meninfadkan sebahagian kepada jihad fisabilllah.antara contohnya seorang dermawan mendermakan
RM300k kepada sekolah ALAMIN untuk bangunan dan kemudahan sekolahnya.
begitu juga semasa mereka merobohkan masjid di bujal kemaman pada peringkat pertamanya datang seorang hamba allah dari kl menyumbangkan RM25k untuk pembinaan semula masjid tersebut (tetapi malangnya dirobohkan buat kali kedua olih UMNO ).
jadi apa tunggu lagi. ahli ahli umno yang tinggal tak usah tunggu nasi menjadi bubur nanti anda semua akan menjadi orang yang rugi.
masa untuk berubah

12:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

kj baru saja membuktikan dia seorang yang bebal dan layak masuk malaysia book of records.kalau tun mahadir dulu di kenali kako kelentong no 1 kj pula dikenali kaki bebal no 1. baru saje dia buat kenyataan di tanah merah kelantan yang pas ikut telunjuk dsai dan mengaitkan ngo article 11 dalam perhimpunan bersih dulu.sah dan nyata dia tahu tahu pasal bersih dan perancangan yang membawa kepada perhimpunan tersebut.sebelum tiu dia melalak di kedutaan burma mengutuk penggunaan peluru hidup keatas penunjuk perasaan pro demokrasi sedangkan dia pejam mata pasal rakyat kene tembak di batu buruk semasa ceramah bersih yang tidak diberi permit.dia seolah tidak tahu atau tidak diberitahu atau sah bebal.

10:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

This Coming Election we will know who rule MALAYSIA.BN?BA?

Kepada para pemuda BA.Kalu dah tau game kami silalah ikut rentak itu,Semoga rentak itu melalaikan anda.

"PEMUDA BN SEDIA GEMPUR"

OK.KITA JUMPA DI PILIHANRAYA ATAU MUNGKIN JUGA DI JALANRAYA
MASA TU KITA TENGOK PEMUDA BN BERSEDIA UNTUK GEMBUR ATAU BERSEDIA BERLINDUNG DI BELAKANG POLIS

10:58 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

kita tengok berapa kuat lu orang semua B.A.
gua takut lu punya tangan tak bleh tahan gua punya samurai.
Polis?kalau diaorang takda pon gua tak kesah.
lu orang kucing kurap.....ketidakpuashati lu orang drpd zaman mahathir lagi.....ini menunjukan lu orang tak bersyukur tinggal di malaysia bumi bertuah....sengaja nak piket@demonstrasi sana sini utk buat huru hara...ini ker yg lu orang panggil demokrasi ala bapak sedara lu anuar ibrahim a/l nala karupan?
kau orang nie duduk indon bagus.baru tau langit tinggi rendah.Pegilah kerja jgn nak piket aje.....asyik piket aje anak bini korang makan ape?pasir?
bapak sedara korang(Anuar) dah join hindraf.jadi korang semua tak layak pakai bin/bte.semua kena tukar a/l @ a/p.
kalu MRCB dgn MEGA TV cerita lapuk.abih kenapa kau ungkit2 pasal MUSA HITAM kena pecat dgn TUN DR M.Seingat gua hal itu berlaku tahun 1986.lagilah cerita lapuk.kau orang bual macam keling laaaa pariah......
lain kali berjuang guna nama jgn anonymus....macam tak da telur?

K.J=Khairy Jamaluddin
R.J= Rustam Jamaluddin

11 hb nie korang nak buat kacau lagi kan......tunggu samurai gua datang potong lu orang.kalu berani mehlah riot kat jb hometown aku.nanti kepala korang pon gua BEDIL.....Haram Jadah melayu dah boleh sekutu dgn HINDRAF.....

1:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

lu cakap macam kj maa.
lu suka pusing pusing
lu cakap macam budak budak
gua takut nanti lu lari lintang pukang
gua sudah tengok manyak olang umno macam tu maa
. angkat bangkul pun tak larat maa
apa macam nak lawan kita olang maa
lagi satu maa apa pasal tu sebut pasal anwar manyak kali maa
kita olang tak sebut pun pasal anwar lu takut ka
ayoo
talak reti bahasa lu maa
lain kita tanya lain lu jawab maa
banyak pusing pusing
lu capak lagi bosar maa
tak dak polis pun tak kisah
piraahh
10 nov dulu mana lu sembunyi
kalu lu olang berani
kenapa tak dak muncul halang kita olang
kita cakap pasal sejarah umno pasal dulu ada orangberani tapi sekalang takdak mukan mahu bangkit isu lapuk pasal lu mahu ungkit pasal mega tv mrcb tu olang anwar .tak dak kena mengena maa
lu pegi baca semua dan jawab soklan soklan mukan main pusing pusing
apalah lu
lu cakap melayu pun tak dak reti apa macam nak berjuang melayu.pasal nama lu macam tak dak belajar maa. apa nak kila dengan nama yang penting pointnya benar mukan pusing pusing tapi bohong.
macam kata syadina ali krm. jangan lihta sapa berkata dengar apa yang dikata

6:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

11 hb nie korang nak buat kacau lagi kan......tunggu samurai gua datang potong lu orang.kalu berani mehlah riot kat jb hometown aku.nanti kepala korang pon gua BEDIL.....Haram Jadah melayu dah boleh sekutu dgn HINDRAF.....

wah wah ceh kali pertama aku dengar orng umno berani macam ni
samurai mana ada sekarang ni
nak bedil bedillah
lagipun semua orang mati
ko bedil kopun mati jugak
aku takut sembang jer lebih
weh

6:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

oh ko orang jb rupanya. nak tanya sikit bolih?
masa banjir besar tahun lepas ko duduk mana?

6:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

bapak sedara korang(Anuar) dah join hindraf.jadi korang semua tak layak pakai bin/bte.semua kena tukar a/l @ a/p.

lu sudah pandai buat fatwa maa
pasal tak leh sekutu
habih tu umno dgn mic apa macam?

6:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

bapak sedara korang(Anuar) dah join hindraf.jadi korang semua tak layak pakai bin/bte.semua kena tukar a/l @ a/p.

lu sudah pandai buat fatwa maa
pasal tak leh sekutu
habih tu umno dgn mic apa macam?

6:54 PM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Firstly gua nak berdekah pecah perut.....tengok lu tulis intimidate mcm orng jb.tak jadi langsung beb...mcm cina bukit adalah cara lu tulis......bahalol....lu nie mane mari?LU kelantan ker?patut laaa mcm cina bukit maaaaaaaa.

itu banjir dekat kota tinggi lain daerah lah.....gua kt jb.JOHOR BAHRU.Tempat tertubuhnya UMNO di dalam ISTANA BESAR MAHARAJA ABU BAKAR dpn pantai lido......lu nie dah tongong jangan di nampak2kn.....ape tak belajar GEOGRAFI tempatan ker masa sekolah dulu.....KG MElayu Majidee rumah gua.PARLIMEN JOHOR BAHRU under Dato Sharil.Itu kota tinggi bawah Said Hamid Albar Menteri luar....punyalah jauh daripada JOHOR BAHRU.......ape ke pentol sangat lu nieee beb?

Ape lu ingat orang UMNO takda telor....tak berani lawan?pegilah mampos lu beb.....lu orang jugak macam gua....bukan nya tuhan.....tuhan aje kita x boleh lawan....

yang lu nie sekor baruah B.A .......dah macam syiah pulak?dah berhadis guna SYADINA ALI KWJ.Wei sini MALAYSIA guna sunnah wal jamaah laaaa beb....gua ingat lu nie dah sesat......pegi duduk IRAN sana lah beb.....ramai geng lu kat saana...

ITU Sammy VULU MIC.....takda suruh FOLLOWER dia cabut hak orang MELAYU.....yang lu orang nie pulak sokong HINDRAF.Dia orang nak CABUT HAK ISTIMEWA MELAYU.....lu orang nie memang CIBIA KIA......HARAM JADAH macam HINDRAF jugak.....LU tau tak ini Malaysia Banyak PARTI mana ada kerajaan boleh tegak dengan satu PARTI mcm USA.Gua pon paham lu orang nak pegang GOVERNMENT tak boleh solo2 mesti ada backup keling dgn cina jugak.Tapi keling HARAM JADAH yg lu orang PARTNERSHIP nak cabut Hak2 Istimewa Orang Melayu.....lu melayu ker keling?Tongong...

Keling dalam BN boleh ikut kata UMNO....keling HINDRAF nak bikin 13mei lagi sekali....lu nie MELAYU yg bahalol....tolol.Tak dapat bezakan mana kawan dan lawan.

Wei JOHOR DARUL TAKZIM kubu kuat UMNO....kalu SELURUH Malaysia semua jadi negeri pembangkang pon waima sekalipon.....GUa gerenti ini JOHOR lu orang tak dapat tembus beb....INI NEGERI KERAMAT UMNO....meh datang JOHOR BAHRU buat kacau.....Gua TUNGGU macam THE 300 SPARTAN.....sini FRU semua tegap tak boroi macam kat kl.....KITA ORANG ada askar sultan JMF.SAtu batalion boleh clearkan lu orang yang buat BERSIH punya perhimponan.Dengan sekali libas aje beb....LU keling2 HINDRAF kalu nak rasa parang terbang..... BUDAK KIAI SALLEH gua boleh import daripada BATU PAHAT.....gua gerenti KELING2 yang PARTNERSHIP dengan semua anonymous haram jadah takkan dapat keluar hidup2....lu orang gua susun dekat MORTUARY hospital SULTANAH AMINAH....kalau dah mati berlambak2 sangat sampai menyemak atas jalanraya kita orang buang lu orang depan selat tebrau aje.....biar hanyut mayat lu samapi singapore..

Gua bukan buat fatwa....tapi lu yang memfatwakan diri lu orang jadi bahalol.....sebab boleh PARTNERSHIP
dengan keling HINDRAF haram jadah...

BODOH punya B.A 10 november itu hari GUA dekat PWTC settle kemas PERGONG 2007.DEKAT HQ gua laaa beb....lu try laaaa buat hal kat HQ UMNO kita orang......KJ akan MENGEMUDI pemuda BARISAN NASIONAL gempur lu habis2 beb.....gua tunggu sama lu....HISYAMUDIN pulak akan mendahulai PEMUDA UMNO tikam HINDRAF dengan keris dia.....itu jam lu orang mesti mampos beb.

Apasal menteri besar PAHANG tunjuk BuTOH mak kau kat lu orang tempoh hari,lu orang tak lanyak dia?Lu BERSIH pon cakap lebih laaaa beb..ape lu kate tadi?SEMBANG AJE LEBIH KAN?

BN=BARISAN NASIONAL
BA=BARISAN ANONYMOUS

3:39 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Sebelah PARLIMEN JOHOR BAHRU jirannya PARLIMEN PULAI bawah YB Tok NUR JAZLAN b TAN SRI MOHAMAD RAHMAT.bapak dia dulu menteri penerangan.Kat sini banjir jugak sebab banyak lagi setinggan pesisir pantai.....

Tapi setinggan2 kat jb semua terbela beb....naib ketua bahagian PULAI TEngku PUTRA HARON AMINURASYID banyak turun padang tanya masalah2 melayu di setinggan2 di Parlimen PUlai.Kiranya kalau rumah diaorang diambil MBJB pon dia orang ada dapat pampasan sikit lahhh....

Yang mana terlibat banjir semua dapat duit bantuan.....tak putus2 makanan datang daripda UMNO bahagian PULAI,,,banjir kat PULAI tak lah seteruk kota tinggi sampai bandar tenggelam....yang lu tengok terok sangat dalam media masa dan cetak hanyalah bandar2 kecil dalam JOHOR.Kira pekan koboi aje yang terjejas beb.Kita masih boleh kawal
JOHOR BAHRU dan PULAI.Yang mana parlimen2 inilah nadi penggerak dan pemacu ekonomi negeri JOHOR DARUL TAKZIM.


UMNO bahagian PULAI di masa bawah kemudi TAN SRI MOHAMED RAHMAT juga dah berjasa dapatkan title tanah hakmilik 99 tahun kepada tanah2 setinggan kampong pasir,pengkalan marin,dan pengkalan rinting.

Macam nie punya kuat kerja oleh YB2 BN ,lu orang jangan mimpi negeri JOHOR lu boleh tawan.....kirim salam sama anuar ibrahim leader lu orang....kata sama dia lu boleh jalan beb.....

Sekarang kita UMNO bahagian PUlai sedang berusaha mendapatkan taraf yang sama kepada setinggan sekitar kempas dan PERMAI.

LU dalam BARISAN ANONYMOUS boleh mimpi di siang hari ajelah beb....kita BN akan terus kerja dan kerja untuk kesejahteraan RAKYAT JOHOR.

Khairy Jamaluddin jadi bikin WPI sebagai pusat ekonomi.Bukan hanya pelabur singapura yang selama ini lu orang buat isu dapat melabur kat WILAYAH PEMBANGUNAN ISKANDAR,Tetapi seluruh dunia yang layak akan ada peluang disana.

Wei SULTAN JOHOR dah kasi pekenan itu PROJEK.Lu ingat senang2 baginda sultan nak setuju kalau dia tahu KJ nak jahanamkan WPI.Dahlah nama wilayah tersebut nama BAGINDA sultan.Lagipun Baginda memang ada sejarah pertelingkahan dengan kerajaan dulu pasal isu kekebalan raja2.Bukan senang BN nak yakinkan BAGINDA SULTAN ISKANDAR.Yang sebenarnya lu orang BA cemburu dengan KJ dan kemakmuran dan keamanan JOHOR.Sebab itu lu orang macam anjing menyalak bukit....bukit tak runtuh.....tapi lu orang yang lebih2 menyalak macam anjing laaaa beb....apa lu ingat sultan JOHOR boleh rasuah2 untuk projek WPI?macam ahli politik lain.Dia punya kaya pon dah cukup tanggung anak cucu dia sampai kiamat laaa beb...

rezeki di bumi allah kita cari bukan asyik duduk menyalak aje sana sini.....macam BA.sana sini tak puas hati/......kononnya BERSIH untuk rakyat.......WPI pinggirkan rakyat.BERSIH dgn HINDRAF sama haram jadah dan musibat....lu melayu yang HAMPEH belaka...kerana lu bersekongkol dengan HINDRAF yang nak cabut hak2 istimewa orang melayu....lu melayu ker beb macam nie?

4:54 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

. (angkat bangkul pun tak larat maa
apa macam nak lawan kita olang maa
lagi satu maa apa pasal tu sebut pasal anwar manyak kali maa
kita olang tak sebut pun pasal anwar lu takut ka
ayoo)

(talak reti bahasa lu maa
lain kita tanya lain lu jawab maa
banyak pusing pusing
lu capak lagi bosar maa
tak dak polis pun tak kisah
piraahh)





Kalau tak reti nak bercakap atau menulis style JB.......lu orang bual aje style kelantan ker perak atau ape2 lagi dialek orang2 melayu MALAYSIA.

Jangan bercakap macam lim tat pelat2 cina BUKIT.Lu tau tak LIM KIT SIANG berbual melayu pon gagap2.Sebab itu nazri senang2 aje tibai dia kat PARLIMEN....nazri suryyup dia macam LIM KIT SIANG nie budak2 aje tau.....kerana kegagapan
dia berbahasa melayu memberi ruang kepada nazri tibai dia cukup2....lu pon boleh ikut macam dia....gagap2 pelat2 macam musibat.....

5:06 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

Kalau SAMY VULU macam HINDRAF.Baru lu boleh pertikaikan gagasan kerajaan BN.

Samy VULU dengar kata UMNO beb.....tak lah degil macam HINDRAF haram jadah yang selama nie lu orang bikin PARTNERSHIP ciom molot dengan diaorang.

Cubalah rampas kerajaan Pada PILIHANRAYA kali aini.Nescaya anda takkn berjaya.Kerana anda tiada wawasan yang kukuh dan terang untuk MENTADBIR MALAYSIA tercinta.FATWA oleh RJ riwayat oleh KJ......

ape macam?meluat tak lu orang dengan gua punya FATWA POLITIK.
Kalau meluat maknanya lu dah nak hampir ke gerbang kekalahan.Adios amigos we never lost our barios to you.NEVER NEVER and ever.JOHOR UMNO
territory for ever.HIDUP UMNO DAN BARISAN NASIONAL.

5:18 AM  
Blogger JAMALUDDIN@KgMelayu said...

SAMURAI memang dah takda waima di JEPUN sekalipon....

Tapi pedang samurai ada gua gantung kat rumah.....tunggu nak putuskan tangan sape2 yang nak buat kacau RIOT BERSIH kat JB.....wa tak cakap besar.....cuma gua pelawa aje lu datang JB....buat riot.....lu tau laaa nanti langit tinggi rendah....

Silakan kemukakn lu orang punya soalan2 bodoh.....lu orang ajak gua bual macam nie....lu orang pulak naik panas hati...sape yang cakap pusing2 bukan ker luorang yang kuat pusing sana sini lu nak buat modal isu2 nak tumbangkan BN aje kan.....tapi x kn berjaya.

anwar ibrahim sebagai perbandingan
dan penjodoh bilangan.sebab lu orang selalu sangat smash KJ,ini kan topik KJ dilindungi?Kita BN musti lindung dia lahhhh....bukannya gua selalu sembang nama anwar ibrahim menandakan kitaorang takut sama dia........dia manusia juga apa mau takut?ALLAH aje kita perlu takut...

Gua tak sangka dikalangan lu orang ada syiah......berhadis guna riwayat SAIDINA ALI KWJ.PAS boleh terima ker dgn SYIAH?

Cuba lu namakan pemimpin pas yang berhaluan SYIAH gua nak tahu juga perkembangan komponen Barisan ANONYMOUS lu orang...

5:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

cakap takut pada Allah.tapi buatnya lain.ada ker sebut pasal sy ali kata syiah.apa lu ni.faham agama ke dok?
dah tu tak leh lawan umno. semua kena jadi pak turut.
lu tahu tak, apa yang lu cakap tu namanya sombong dan takbur.kalau lu bijak sangat agama lu tak akan buat macam tu.lu ingat lu tak mat ka?
sebut pasal sy ali saja syiah.
lagi satu lu punya hujjah tak dak kelas langsung. ini kah orang yang nak jadi pemimpin negaga hancur maa.
pas tu nak tunggu kita buat riot kat jb baru nak keluar pedang samurai, piraaaah, pasal nak tunggu dijb. jauh sangat ker jb dgn kl? masa 10nov dan hindraf dulu lu duduk mana? masa banjir besar dulu lu duduk mana?

nanti kita orang buat lagi bukan satu tapi tak kurang 2 kali lagi atau mungkin banyak lagi sehingga kerajaan umno tumbang.apa lu mahu nanti kat jb? tak dak telur ka?

11:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

jauh sangat ker jb dengan kotan tinggi sehingga tak bolih pergi tengok sedara mangsa banjir.
aduhai inikah pejuang rakyat.
sembang jer lebih
seingat aka masa pilihanraya dulu satu taktik yang umno guna ialah saikologi war yakni kaedah membangkit kemarahan dengan provokasi dan bila orang respon denga cara marah maka mereka akan kata sudah marah. nampaknya jamaluddin masih guna taktik itu.
tetapi satu hal yang perlu disedari dia banyak buat ANDAIAN dan melalut sehingga hilang punca dan degil nak mampus.
kalau ikut kan malsa dah nak layan tetapi untuk kebaikan dan tatapan semua aku layan jugak.biar semua buat penilaian secara adil dan waras.biarkan sijamaluddin terjun dengan labu labunya.

dia cakap dia tak takut dengan anwar tetapi itulah hakikatnya.
kalau mic tu ikut telunjuk dan hindraf tidak kenapa mesti kita kita kutuk mereka?
lawan umno tidak bermakna tidak bersyukur dan bukan semua benda tu di tentukan olih umno. ternyata umno tak pandai hormat orang lain.
mesti kena ikut.kalau tak ikut tak bersyukur.
jamaludin cakap pasal syiah dan sunnah waljamaah dan capak pasal takut tuhan tetapi apa yang dibuat itu semua nya perkara yang sebaliknya. dia mendedahkan jahilannya tentang agaman bila dia tuduh syiah cuma kerana rujukan kepad ungkapan sy. ali. memang ornag umno ramai jahil agama termasuk jamaluddin ni.
tapi itulah, saikologi war yang digunakan .aku saje jer nak test dia respon macam tu. memang benarlah bila dia kata nak percah perut.
kelakar juga ek . stail dia orang well trained dan macam robocop
tapi yang paling kelakar bila dia kata nak tunggu riot kat jb baru nak keluarakan pdang samurai.jauh sangat ker jb dengan kl dan buat apa kita nak roit kat jb?
masa riot kat kl tak dak seorang pun orang umno yang ditolako kedepan ut ialah polis.bukankah pelik?
oklah kita test lagi sijamaluddin ni
sepanjang polimik ini bermacam macam tuduhan disecara berhemat lemparkan dan satu persatu dijawab dan kemudian soalan soalan tambanhan diajukan kepada jamaluddin tetapi banyak yang tidak dijawab.
olih itu berikut diulang beberapa soalan kepada jamaluddin:
-pasal kekebalan raja. kenapa paklah tidak mengubah perlembangan untuk mengembalikan kekebalan raja kalau benar dia mempertahankan institusi raja?
-penipuan pilihanraya.kita nak dengar penafian dari sdr jamaludin sebab selama ni belum ada penafian dibuat secara terbuka olih mana mana pemimpin umno jadi kata nak dengar dengan jelas dari sdr jamaluddin
-pasal kg berembang.pasal maksiat yang berlaku apakah benar dibiarkan sebab RASUAH sehingga kj dan kuncunya nampak potensi disitu.juga kenapa tempat maksiat lain tidak dirobohkan sama terutama lorong hj taib yang dah lama tercemar
-pasal umno putra. betul ker tidak setiap projek yang diberi kepada umnoputra tu kena bayar komisyen kepada kaki kaki lobi dan caw/bah. umno
-pasal patrict lim projek yang dia dapat keran HABUAN yang paklah dapat termasuk rumah di australia yang didaftarkan atas nama marry lim isteri patrict?

cukup setakat tu dulu dan harap jamaluddin secara gentlement dan berhemat menjawabnya

12:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

jamaludiin kata
"Keling dalam BN boleh ikut kata UMNO....keling HINDRAF nak bikin 13mei lagi sekali....lu nie MELAYU yg bahalol....tolol.Tak dapat bezakan mana kawan dan lawan."

2/3hari lepas aku nampak sekumpulan pemuda india(5/6/orang) sedang jual polish kereta di tempat letak kereta yang rata rata pemiliknya melayu.aku tak nampak apa apa keteganganpun malah ada pemilik kereta yang berbangsa melayu siap suruh pemuda india tersebut polish sabuah kereta dan membayar harga yang dikenakan.cukup selesaaku tengok pemuda pemuda india tersebut berjalan bebas tanpa gangguan walaupun di keliling mereka ribuan orang melayu malah mereka siap berjenaka lagi dengan pemuda pemuda melayu yang lalu lalang.

jadi aku tertanya tanya adakah betul dakwaan hindraf nak bikin semula 13 mei atau adakah benar hindraf nak cetuskan ketegangan kaum? malah aku sendiri 2/3/ hari ini minum petang dengan kawan berbangsa India dan cina sambil bergurau senda tanpa apa apa masaalah.
apa lah lu jamaluddin. kita tahu yang nak bangkitkan perasaan perkauman dengan berbagai cara termasuk menggunakan perkataan 'keling' 'pariah' sebenarnya orang macam lu orang umno. aku tak pernah dengarpun perkataan begini disebut olih orang selain umno.sebenarnya kita tahu benar siapa nak cetuskan perbalahan kaum ini.jamaluddin senada dengan nazri yang melaungkan perkataan racist dalam parlimen hisamuddin serta paklah dan yang lain lain sedangkan tak ada dengar orang lain melaungkan termasuk samy vellu dan kita rakyat terus hidup dalam keadaan biasa sebab kita tahu benar taktik umno.
untuk lebih adil, kita tidak bersetuju sepenuhnya dengan tindakan hindraf terutama penggunaan perkataan extrimist islamic dan beberapa tuntutan menggugur hak orang melayu juga saman mereka kepada britian.teguran telah dibuat dan mereka memahaminya tapi malangnya orang umno saja buat buat tak nampak sehingga ada yang kata musang berbulu ayam termasuk apa yang dikatakan jamaluddin sehingga sanggup membuat provokasi melibatkan hukum agama dan bila ditanya dia kata bukan dia yang keluar fatwa tetapi mereka yang bersengkokol dengan hindraf yang menfatwa kepada diri mereka sendiri.macam budak budak .seterusnya jamaluddin mempertahankan provokasinya dengan menyatakan sammy vellu dengar cakap umno tak macam hindraf. pelik tapi benar seolah hanya umno yang perlu didengari dan tak bolih ditentang.yang menentang semuanya tak betul umno saja betul.
kalau sesiapa dengar cakap cakap budak budaknya alamak sengsaralah rakyat.hari ini pun berbagai kesempitan terpaksa ditanggung rakyat sehingga harga roti canaipun naik sedang mereka dukcakap pasa wpi pasal pembangunan corridor dan entah apa apa lagi. kemudian pemimpin mereka semakin tidak berkualiti. gambaran tidak berkualiti pemimpin umno bolih dilihat dari gayabahasa dan cara provokasi jamaluddin disini.
kalau orang begini dibiarkan berleluasa bermakna seluruh rakyat malaysia BODOH atau membiarkan diri mereka di PERBODOHKAN olih mereka dan sudah tentu mereka yang akan ketawa berdekah dekah.
mereka konfiden untuk terus berkuasa sebab pilihanraya mereka kawal tetapi mereka lupa sejarah bahawa presiden marcos jatuh pada ketika dia memang besar pilihanraya
dan presiden suharto jatuh pada ketika statistik menunjukan dia menguasai majoriti undi rakyat.
olih itu marilah sama sama kita nilai apa yang dikatakan dan bakal diperkatakan olih jamaluddin dengan akal yang waras dan jangan tunggu sampai terkena batang hidung sendiri baru nak bangkit.

9:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

jamaluddin menulis lagi
"Gua tak sangka dikalangan lu orang ada syiah......berhadis guna riwayat SAIDINA ALI KWJ.PAS boleh terima ker dgn SYIAH?"
wahai ulamak yang bernama jamaluddin adakah kamu tahu makna sunnah waljamaah dan syiah?

adakah kamu sedarmakna kwj, yang kamu taip tu?

adakah kamu tahu berapa orang khulafak arrasyiden dal ahlisunnah waljamaah.
kalau inilah ulamak yang ada dalam umno alamak lingkup. panadai buat andaian tetapi tidak dengan pembuktian yang jelas.kalau duk buat andaian saja hancur
padanlah ada paklah kata kalau ada yang nak murtad biarkanlah sesudah dikonsult.jadi cukup setakat itu. tak yah ambil langkah langkah perlu termasuk hukum untukt betenras murtad ini.lagi satu jamluddin untuk maklumat kamu statistik menunjukan bilangan orang melayu islam yang ramai murtad datangnya dari johor.apa jadi pada umno nanti kalau ramai orang melayu murtad? atau umno bakal dianggotai olih golongan melayu murtad? kalau macam tu
kalau johor kubu kuat umno mana lagi islamic govt yang kamu war warkan?

9:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

. (angkat bangkul pun tak larat maa
apa macam nak lawan kita olang maa
lagi satu maa apa pasal tu sebut pasal anwar manyak kali maa
kita olang tak sebut pun pasal anwar lu takut ka
ayoo)

(talak reti bahasa lu maa
lain kita tanya lain lu jawab maa
banyak pusing pusing
lu capak lagi bosar maa
tak dak polis pun tak kisah
piraahh)

mungkin aku overlook.apa yang engkau tanya yang kata akau jawab lain tu. silakan tunjukan.sambil tu jangan lupa jawab soalan yang akau gariskan di atas tu

9:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

saya sebagai ahli UMNO yang setia sejak bertahun tahun pun amat kesal dengan senario politik sekarang...muka baru yang hadir seperti KJ banyak mengundang kebencian rakyat pada kerajaan..tetap perlu diingatkan jangan kerana penghulu habis satu kampung dibakar...kalau tak ada UMNO,Melayu tak terjamin(memang benar tapi pada waktu perjuangan dahulu)
tak pasal2 nama Reezal merican kroni PakLah pun naik jadi 'orang kuat kewangan'...(byk lagi nama baru yang naik,entah dtg dari celuk mana)
KJ jadi NK pemuda UMNO pun pasal Pak Lah yang syorkan pada pemuda...itu satu arahan dari pemimpin,maka pemuda pun terpaksalah pilih KJ....tak pilih nanti bontot pulak panas,projek tak masuk..
Kes jambatan bengkok pun tak jadi buat pasal KJ buat hal,,,janji macam2 dgn org singapore,,padahal org singapore tak mintak apa pun pada awalnya.
Nasihat saya kepada ahli UMNO,,walaupun kita berang dengan hamlau nie semua,,tetap setialah pada UMNO...kita bersatu menetang kemungkaran

10:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

nasihat saya kepada orang umno. keluarlah umno sebelum terlewat.

10:58 PM  
Anonymous Nama aku Anonimus!! said...

Bodoh Giler lah melayu dengan melayu bergaduh dalam blog ni..Malu gua tengok..Akses internet guna kat mana? Opis? Lagi lah bodoh! Buang duit syarikat? Kat rumah? Adoi, fikir politik sampai takde keje? Yapper daa..Mana lagi? Kat Cyber cafe..? MC ke ari ni?

Cubalah fikir macamana nak membangunkan ummah..Amerika dan Yahudi sekarang dok gelak2 tengok orang sebangsa atau seagama bergaduh..Yahudi dan Nasrani takkan senang tengok kita melainkan kalau kita ikut dia..Patutnya fikir macamana nak cari duit, nak memajukan ekonomi..Macamana nak memajukan diri..Macamana nak jadi kaya macam Tan Sri Syed Mokhtar..Ni asik gaduh pasal politik..Buang masa tulis blog..Yapper daa!! Politik biarlah orang politik yang tentukan..Kita pilih jelah kalau kita suka..Kalau tak suka takyah la pilih..Senang je hidup ni..Buat apa pening kepala..

Mungkin tulisan ni tak berpihak ke mana2 pihak, tapi sekadar ingatan jangan asik buang masa 24 jam asik tulis blog je..Sekarang adalah masa untuk bekerja..! Bukan hentam orang sana, orang sini..Manusia mana ada yang sempurna..Ada yang buat silap..

11:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Korang ni bodek kuat.Ko tau KJ tu bangang.Dia naik sbb Pak Lah je.Rasuah kuat.Nak dpt projek kena bagi 10-15% under table.Dia dah kena beli dgn gangster spore.Kalau dia naik.habis la Malaysia.Jadi mcm Bosnia la gamaknya.
Ciri2 seorg pemimpin dah out.Korang yg kaki bodek ni tak pergi sekolah ke.Tak blajar mgmt ke.Leader kena ada ciri yg diperlukan.Budak tu hingus memlelih lagi.Apayg dia tau.Lahir dari anak org kaya.Bapah mertua kaya.Itu la pasal.Pak Lah jatuh pun sbb dia.Ikut sgt teori KJ.Lingkup la Malaysia mcm ni.ramai lagi org mrelayu yg berkualiti. ada PHD yg terror2 tak terpilih.
Kita semua pastikan tolak BN-UMNO.Tangkap semua menteri2 yg terlibat dgn rasuah termasuk la KJ.
Pulangkan kembali duit negara dan rakyat.

9:54 PM  
Anonymous Dr. Feelgood said...

Saya tak nampak apa gempaknya KJ ini. Kalau dia lulusan luar negara, saya juga lulusan luar negara, malah saya pasti jika dibandingkan tahap kelulusan saya dengan KJ, jauh bezanya. Tetapi kalau saya mencurahkan idea yang bercanggah dengan idea KJ, saya pasti saudara JAMALUDDIN dan kuncu2 UMNO akan mencantas kepala saya terlebih dulu.

Itulah sebabnya saya (dan ramai lagi lulusan PhD Melayu di luar negara) agak keberatan untuk pulang berkhidmat di tanahair selagi orang seperti KJ, Pak Lah, Najib dan beberapa menteri kabinet berkuasa. Mereka ini bukanlah bijak mana, harapkan nasihat cendiakawan seperti kami. Cuma masalahnya, bila saja pendapat kami tidak sehaluan dengan agenda mengaut kekayaan dan kuasa mereka, kata-kata kami tidak diendahkan.

Apa saja yang dirahsiakan oleh pemimpin UMNO dan BN masakini, hanya mereka yang tahu. Tetapi pepatah Inggeris ada mengatakan - sometimes a secret could reveal itself in a very funny way.

Jadi apa pun yang KJ ingin lakukan, silakanlah. To be honest, kata-kata yang diluahkan KJ tidaklah sehebat mana. Tapi bak kata komuniti cedekiawan Melayu di luar negara, sekali sekala teringin juga melihat KJ menarikan rentak canggung yang dilagukan bapa mertuanya!

2:09 PM  
Anonymous Hassan Noah, PhD. said...

I agree with Dr. Feelgood. Saya juga lepasan universiti luar negara, dan saya juga keberatan untuk pulang kerana merasakan segala kebaikan yang saya curahkan hanya mengenyangkan pemimpin UMNO. Otak kami diperah untuk mendapatkan idea, tetapi kemudian hasil dari idea itu direntap oleh pemimpin politik dalam UMNO. Mereka kaya sekelip mata, sedangkan saya yang terpaksa menagih ilmu lebih 8 tahun sampai ke PhD ini belum tentu terjamin masa depan.

11:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

KJ dan DSAI ada banyak persamaan, punya cita-cita yang tinggi dengan perancangan yang rapi.Kalau KJ bertanding pd pilihanraya ke 12 ni, kerusi parlimen (Rembau), Pak Lah akan lantik dia jadi menteri di JPM, jaga hal ehwal EPU... Selebihnya... faham-faham ajelah. Kalau Pak Lah calonkan KJ.... maknanya Pak Lah pun ada agendanya... tunggu ajelah yek.

12:05 AM  
Blogger ahmaad albab said...

khairi
sape die ni
menteri ke
ahli parlimen ke..
aku amik kate2 tun mahathir
walupun die bkn sesiape
tpi die amat berkuase
susun atur negara di tgnnye
dgn kelemahan pok lah memimpin
memudahkan khairi meneruskan hasrat nye
kan baik kalau die perjuangkan bangsa
tp masalahnye
die perjuangkan hanya tuk dirinye
tak mustahil bile dah berkuasa
pok lah pun die tolak
tp org melayu kite bkn bodoh
diam tak bererti merelakan
tp lebih menakutkan kalau di simpan pengkianat yg sanggup jual negara ke singapore ni lama2
satu yg pasti
kite bley tahu yg die takder semangat jati bangsa
n kalau malaysia diserang pun
die org pertama akan blah keluar negara
so aku sepakat
kite tolak die
sekali ngan pok lah
coz terlalu lemah tuk memimpin

3:19 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home