Tuesday, February 20, 2007

60% bangsa Cina tolak Barisan Nasional


Mendebarkan, membimbangkan. Benarkah 60% bangsa Cina kini menolak Barisan Nasional. Ini bukan berdasarkan konklusi anggaran tetapi dikatakan adalah melalui culaan statistik. Sekiranya ini benar dan peratus sokongan kepada UMNO juga merosot maka mungkinkah pembangkang akan menunjukkan pretasi yang lebih baik atau dapat menafikan majoriti undi. Sekiranya 60% bangsa Cina menolak BN adakah mungkin bandar- bandar besar negara ini akan terlepas kepada Cina? Apakah nasib Barisan Nasional dan UMNO yang gagah memperjuangkan nasib Melayu? Adakah dengan penolakkan itu akan memberi lebih demokrasi kepada Malaysia atau terlaksana Malaysian Malaysia yang dimimpikan oleh DAP atau Democratic Action Party? Apa pula agenda Melayu waktu itu? Adakah agenda ini terlupus dan meminggirkan Melayu khususnya setelah kalah dalam persaingan ekonomi.Apakah implikasi terhadap pemalingan keturunan Cina terhadap Barisan Nasional?

27 Comments:

Anonymous wan razul said...

Rasanya tak ada apa2 yg perlu dirisaukan. Malah ini adalah berta baik bg pihak pembangkang. Dengan berita korupsi imam besar hadhari baru2 ni, rasanya bukan cina saja yg tolak BN. PKR mungkin kenduri besar pilihanraya besok ni....

3:46 AM  
Anonymous rahman said...

PKR kenduri besar tetapi bagi saya malangnya pada Melayu. Penolakan BN khususnya Umno akan menyulitkan agenda Melayu. Sungguhpun Umno kelihatan gagal membela org Melayu seperti yg digembar gemburkan tetapi hakikat kuasa masih ada tak dpt kita nafikan. Tapi kalau PKR atau DAP memerintah agenda utama adalah malaysian malaysia. bayangkan masa tanah melayu kita tak maju inikan pula zaman agenda malaysian malaysia yg mengenepikan melayu.

10:11 AM  
Anonymous din said...

Aku juga setuju dengan rahmat. melayu harus berhati - hati agar tidak terbawa - bawa dengan agenda cina. saya bukan anti cina tetapi saya mahukan nasib melayu terbela dan kontrak sosial yg ada tidak dihapuskan atas alasan keadilan.Ini tidak seharusnya berlaku. Yg menyedihkan ialah kita melayu terpengaruh dgn agenda demokrasi yang diperjuangkan oleh oleh cina yang hanya mahu liberalisasi yang mengecikkan taraf bumiputera.

korang dalam pembangkang harus hati-hati dengan kononnya perjuangan demokrasi yang sebenarnya hanya untuk menghancurkan atau meminimakan pegangan kuasa org - org melayu.

10:24 AM  
Anonymous sokon PAS said...

din dan rahman,

satu saluran yang ada ada lah PAS. Mrk tetap dengan agenda islam sedangkan PKR kini sudah bukan berpaksikan agenda Melayu. Sebenarnya PKR lebih mirip pada DAP sungguhpun pergolakan dalaman lebih bercorak umno.

Kini alternatif melayu hanya tinggal PAS sahaja.

10:27 AM  
Blogger islam said...

org melayu kena kembali kepada islam dan seterusnya memilih Parti Islam Semalaysia sebagai pendokong perjuangan melayu. Realitinya UMNO biaarpun dilihat sebagai parti yang menjaga hak org melayu tapi sebenarnya meminggirkan orang melayu dan hanya membuncitkan golongan2 bangsawan.
PAS yang daripada dulu istiqomah dengan perjuangannya walaupun melalui mehnah dan cabaran harus di beri peluang demi untuk menyuelamatkan survivor Islam, melayu dan seterusnya ummah.

1:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Inilah dia org - org China. Mereka menolak BN bila sebenar BN mahu melakukan keadilan. Mereka tertekan krn perniagaan mrk tergugat. Mrk kacang lupakan kulit.

Mrk hanya akan ada bila duit disitu....

7:05 AM  
Anonymous ghostrider said...

ahhhh pening2 buat apa....

Pas ke PKR ke itu je parti alternatif melayu yg ada utk menumbangkankan BN...jgn ragu2...lihat Pas Kelantan tu je dah cukup...mereka cukup berjaya mentadbir negeri mereka..lihat aje hutang mereka dgn kerajaan pusat sikit aje...walaupun kerajaan pusat anak tirikan budjet namun mereka tetap berdiri teguh...

kita takkan rugi kalau BN tak memerintah...apa yg bagusnya BN kpd rakyat pertengahan seperti kita...kecuali kroni2nya sahaja yg akan berkata bagus...

10:43 AM  
Anonymous Ferroldy said...

Lets look beyond race. Apakah agenda melayu tu? apapakah agenda cina? Kalau kita percaya kepada Perlembagaan Malaysia there's nothing to be concerned off.

3:43 PM  
Anonymous Bangsa Malaysia said...

Agenda Melayu lagi??
Dah pun dicapai..

Maybank milik siapa?
CIMB milik siapa?
PLUS milik siapa?
Sime Darby milik siapa?
Gutrie milik siapa?
MAS milik siapa?
POS milik siapa?
Telekom milik siapa?
Tenaga milik siapa?
Proton milik siapa?
DRB Hicom milik siapa?
Southern Bank milik siapa?
UEM World milik siapa?
FELDA milik siapa?
Beras Negara milik siapa?
Pucuk pimpinan negara milik siapa?
kesemua majlis perbandaran milik siapa?

Ada antaranya dulu milik orang Cina, sekarang ditelan oleh Melayu (Maybank dan Southern Bank, MBB, KwongYik,UEM...banyak lagi). Hanya Cina/India membisu, air mata mengalir siapa yang tahu?

DEB sudah pun dicapai...Agenda Melayu sudah pun dicapai!

Cuma majoriti Malayu dikaburkan mata oleh segolongan kecil "elit Malayu yang tamak $$$$$"

Jikalau kesemua korporat Melayu besar yang saya senaraikan tadi itu diagihkan dengan secara adilnya kepada Melayu yang lain....tidak usahlah orang Melayu berkhuatir lagi.

Bukan salah Cina dan India. Itu salah UMNO!!!!!! UMNO sapu habis harta negara...jadi,nak sokong UMNO lagi?

Dulu masa Semangat46/PAS kuat, Melayu marah Cina/India kerana sokong BN tidak sokong pembangkang.

Masa krisis Anwar, ramai Cina/India yang sokong pembangkang. Melayu membisu pulak tu.

Sekarang Cina sokong Pembangkang, takut pula Melayu tu dengan Agenda Melayu akan hapus?

Pemikiran politik melayu memang rumit dan sukar difahami.

Cina/India sokong BN dilabel salah. Tak sokong BN pun dilabel salah...

Mintak tunjuk ajar Melayu, apa yang harus Cina/India buat demi negara, periuk nasi keluarga dan demi anak-anak mereka?

Bukan Bumiputra tidak dibantu Kerajaan tahu?

4:10 PM  
Blogger semuts said...

This comment has been removed by the author.

4:25 PM  
Blogger semuts said...

PRU lalu, umno/bn percaya bahawa DAP atau parti pembangkang cina lain tak akan mampu untuk mengalahkan mereka, dengan itu, penjagaan rapi hanya ditumpukan kepada partiĀ² pembangkang melayu. Apabila keputusan keluar, memang benar mereka berjaya mengekang kemenangan parti pembangkang melayu tetapi dalam masa yang sama mereka telah kalah dengan pembangkang cina yang mereka pandang sinis terhadap kemampuan pembangkang cina. Belaian terhadap pembangkang melayu dengan dendangan penari-penari hantu sememangnya berjaya mengalahkan pembangkang melayu namun begitu apa yang ada pada melayu?

apa yang mereka dapat? jaga cina, cina dapat, jaga melayu, melayu bangsat dapat.

4:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dah toroi tu, janganlah ditoroikan lagi. Apa yang boleh dihebohkan kalau cina yang menguasai bandar-bandar di negara ini? Lu ingat cina tak takut peristiwa Mei 1969 berulang? Saya sebagai cina nie pun takut, datuk saya buta satu mata, ditusuk parang orang Melayu, nenek saya, makcik (umur 13 dan 15) dirogol mereka dan dihumbankan ke dalam lombong. Pernah sekali datuk saya (meninggal dunia 5 tahun lepas) menerima surat undangan temuramah wartawan, tapi datuk saya takut dan sedih, tidak ingin mengingatkan peristiwa/tragedi sedih. Saya teramat takut sekali, biarlah melayu yang memerintah, ape yang mereka mahukan kasi terus. Cina di sini hanya minoriti. Sedangkan cina yang kaya tu hanya opportunis. Saya cina nie sedang menunggu peluang berganding dengan umnoputra, tapi kalau pas memerintah, berubahlah pergantungan kepada pas. Demokrasi taklah demokrasi yang sepenuhnya. Apa yang boleh saya katakan ialah cina tidak berani atau secara terbuka mempersoalkan sebarang ketidakadilan yang mereka alami. Kalau dipersoalkan tu, masuk ISA. Bak kata pepatah, alah bisa tegal biasa, tertindas biarlah tertindas. Adakala, saya berasa bingung, bingung terhadap arah kita, sebagai rakyat. Peristiwa 1969 = Perang Saudara di Thai Selatan = Perisitiwa 1998 di Indonesia = di mana-mana sahaja. Ingat, bila Melayu naik berang, tak kira cina ke india ke, kena sembelih. Perlembagaan, undang-undang? Sembelih dulu, baru cakap undang. Apa yang cina boleh buat kalau tidak puas hati? Melayu akan kata: "Balik ke China lah" Pernah sekali saya terdengar Presiden China Hu Jintao mengatakan, "Saya mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada kesemua bangsa cina di negara cina dan yang tinggal di negara lain" Saya berasa terharu. Populasi Malaysia baru 26 juta, namun masih tidak dapat mengagihkan ekonomi dengan saksamanya dan akhirnya, cina yang dipersalahkan. Saya didaftarkan di sekolah rendah dan menengah kebangsaan Melayu agar dapat sampai ke menara gading tempatan. Pada zaman persekolahan, tak kurang saya menerima celaan dan hinaan pelajar melayu (sekolah berasrama di Shah Alam dekat Istana Kayangan). Apatah lagi, guru disiplin pun menghina negara moyang saya. Dia kata China negara lemah dan mundur kerana komunis dan tidak beragama. Tapi, apa sudah jadi dengan China sekarang? Mundur? Lemah? China sekarang kuasa besar!!! Kerajaan Malaysia pun kena tunduk!!! Najib beli senjata dengan China. Kalo semua cina di dunia ini melompat dari kerusi pada masa yang sama, seluruh Bumi akan bergegar!!! Dunia sekarang global. Rintangan globallah yang harus kita harungi. Saya bukan rasis tapi kalau melayu nak maju, berusahalah kuat. Usaha kuat + bantuan kerajaaan = sukses. Saya percaya kalau melayu semaikan semangat ini, insya allah rezeki akan dimilikinya dan kekayaan cina akan berkurangan. Dalam hidup saya, amatlah jarang saya menemui melayu yang kuat berjuang dalam karier mereka. Satu perkataan yang boleh saya ibaratkan "Syukur". Itulah yang diperdengarkan, "Bersyukurlah". Kikiskan perkataan 'syukur', berjuanglah untuk menaikkan taraf ekonomi dan sosial. Belajar dari cina. Peniaga cina memang pandai menggunakan taktik kotor ataupun 'backdoor' dalam perniagaan. Dalam dunia perniagaan, tiada yang dikatakan baik ataupun jahat. Hanya yang berjaya dan yang gagal. Orang kebanyakan hanya akan melihat ke arah orang berjaya dan bukan yang gagal dan itulah norma di dunia ini. Kalau mat rempit boleh dijadikan mat cemerlang, mengapa tidak Ah Long yang pakar dengan matematik dan hal ehwal kewangan? PM cina? Ketua Polis Cina? Menteri Pertahanan cina? Wakil sekolah kebangsaan bagi bola sepak cina? Naib Canselor cina? TIDAK SAMA SEKALI!!! Dan kamu orang akan melenting, "Hoi Cina Apek! Kalau tak puas hati, balik China!!!" Hishamuddin bawak keris, cina bawaklah 'Kwan Dao', pisau panjang guan gong. Cina langsung tidak memandang berat Agenda Cina, tapi Agenda Global!!! Tahniah Robert Kuok memindahkan kekayaannya ke negara lain. Naza, Proton Perodua kesemuanya imaginasi yang membutakan rakyat. Kenaikan tol hanya memperbodohkan kita!!! Letihnya saya. Itu sajalah.

10:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

rahman and din,

Its people like you that continue to provide the BN with the required votes and continue to rape the country.

What agenda Melayu are you talking about with BN? Are the Malays getting better economically after 50 years under BN?

The answer is yes to a minority group but what about the majority? Could the Malay's fortune be better?

Its time to throw away the dacing.

1:47 AM  
Anonymous rahman said...

Komen Anonymous 1.47am hanya komen politik.What they want is to throw the dacing and it will spell the end of Malay Agenda. Melayu harus berhati - hati kerana ini agenda kaum yang di tutup dengan kononnya mahu mencari keadilan dan demokrasi.

Awas Melayu

10:06 AM  
Anonymous Wan Razul said...

Apa yg dikata Anonymous 1.47am tu masyuk jugak, rahman. Duit yg diamanahkan tu masuk poket sapa lagi kalau tak Imam Besar Hadhari dgn "ulama-ulama" kat dlam majlis tertinggi kat PWTC tu....PKR je last hope kita...

11:35 AM  
Blogger Dr Butiq said...

Sekiranya BN kalah dan Umno musnah tiada lain yang perlu dipersalahkan kecuali pemimpim Umno.Rakyat telah benci dan meluat dengan gelagat pemimpim Umno.Jadi jikalau Umno mahu selamat kesemua pemimpin Umno yang ada sekarang di tukar atau dihanyut kan kemuara sungai kerana telah banyak membuat kerosakan terhadap bangsa agama dan negara.Kalau duit tak usah cakaplah tujuh keturunan pun tak kan habis untuk dimakan.kalau bercakap tak pernah jujur selalunya pembohong terutama sekali Presidentnya kedua menantunya ketiga konco konconya dan kesemuanya.Saya rasa Umno lama sudah tidak relevan lagi kerana gelagat pemimpin nya.

Hendak sokong Pas pula agenda utamanya bukan untuk memajukan negara tetapi bagaimana hendak menjaga aurat perempuan segala galanya tentang permasalahan perempuan lebih kurang sama lah macam kerajaan Taliban menindas kaum perempuan dan kaum perempuan adalah kelas kedua.

Hendak sokong PKR pimpinan Anuar ,ah lagi bahaya nanti negara kena jual kepada Amerika kerana Anuar anak emas Amerika,lagi teruk

Jadi masa pilihan raya nanti lebih baik lah duduk rumah saja kalau pergi mengundi pun kena lah pangkah supaya undi jadi rosak kecualilah kalau Semua Bloggers menubuhakan Parti Politik baru Pasti saya akan sokong dan pangkah Parti blogger kerana perjuangan para bloggers ada juga kebenaran nya.

10:22 AM  
Anonymous Bangsa Malaysia said...

Saudara/Saudari berbangsa Melayu sekalian,

Hadapilah realiti, di bawah pimpinan U*NO, Kaum Malayu telah dijual sepenuh-penuhnya oleh parti U*NO yang kononnya pembela Melayu.

Naza milik siapa?
IJM milik siapa?
APLI milik siapa?
Road Builder milik siapa?
Lebuhraya pantai timur milik siapa?
MTD milik siapa?
RHB milik siapa?
AFfin milik siapa?
EON milik siapa?
Bank Utama milik siapa?
MIMOS milik siapa?
Celcom milik siapa?
Perodua milik siapa?
Modenas milik siapa?
Petronas petrol king milik siapa?
Francais KFC Malaysia milik siapa?
Air minuman di Selangor dan seluruh negara milik siapa?
IndahWater milik siapa?
APM milik siapa?
MRCB milik siapa?
Projek Nusajaya milik siapa?
Jambatan pulau pinang pertama/kedua yang ada pungutan tol milik siapa?
TimedotCom pemilik lesen 3G milik siapa?

AP Kings siapa? (berapa sen yang rata-rata Melayu dapat untung dari lesen AP? Kononnya AP untuk bantu peniaga kereta Melayu, akhirnya majoriti lesen AP jatuh dalam tangan 4 orang Melayu u*no sahaja)

Cuba kirakan keuntungan besar firma-firma besar Melayu(=U*NO) yang saya senaraikan di atas

Melaungkanlah Agenda Melayu sekuat-kuatnya, realitinya, U*NO yang mengaut keuntungan besar daripada seluruh rakyat Malaysia tidak mengira bangsa.

Melayu yang paling rugi, kerana Melayu populasi terbesar di Malaysia, dan merekalah pengguna dan pembayar "yuran dan gaji" terbesar kepada pemimpin U*NO kerana menggunakan khidmat-khidmat firma-firma besar Melayu yang saya senaraikan itu.

Hakikat ini memang sukar ditelan saudara/saudari Melayu sendiri...pahit rasanya. U*NO parti pembela Melayu mengaut keuntungan terbesar daripada kaum Melayu sendiri. Kontradik bukan?

6:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pada saya, dengan tentu sekali MCA+Gerakan akan gagal dalam pilihanraya umum yang akan datang. Maka BN tidak akan menguasai Parlimen dengan majoriti 2/3. Lebih suara pembangkang dalam Parlimen.

Harap-harap dengan itu BN akan lebih prihatin dengan kehendak rakyat. Jangan kerajaan BN hanya tau Barang naik sahaja.

Benda seperti kenaikan toll, tutup sebelah mata, harga petrol naik, rasuah, penyalah-gunaan kuasa dsb. tidak mengenal bangsa dan agama.

3:41 PM  
Anonymous ZhengHe said...

Asalammualaikum
Cina bangsa ku Islam agama ku Melaysia negara ku.
(Jangan sentuh bangsa orang)
Mei 13 1969 macam semut gigit saja. Saya cabar melayu yang berani untuk ulangi Mei 13 dan kita tengok siapa yang akan sengsara.Orang melayu UMNO jangan cuba menakut nakutkan orang cina dengan Mei 13 di sini. Orang melayu zaman 1969 miskin dan tak berperlajaran jadi senang di tipu dan dirasuk oleh umno.Orang miskin memang tak takut mati. Tapi sekarang orang Melayu Umno sudah kaya raya dan takut mati, lain pula cina cina macam saya yang sudah tak takut mati kerana utang kelilingan pingan. Kalau kamu berani berdoa supaya Mei 13 berulang, kita tengok siapa yang akan sengsara. Jangan samakan Indonesia dengan malaysia. Indonesia menmang miskin dan tak takut mati dan cina sana hanya 5%. Di melaysia Melayu jati hanya 25% India mamak islam 15% Islam campuran yang di angap malayu 5% pendatang orang Indonesia yang di bagi IC yang sekarang benci pada orang melayu 10% oang india 15 % dan orang cina 30%. kalau berlaku perang pun belum tentu melayu akan menang. Dan jangan sekali kali ingat dunia akan biarkan askar melayu untuk buli orang cina sebab Amerika dan lain lain negara barat hanya tunggu saja kesilapan melaysia macammana Irag kena serang.Melaysia negara islam dan kaya minyak mancam Irag jadi kalau kerajaan salah sikit terhadap bangsa cina Amerika akan ambil kesempatan untuk hapuskan kerajaan Islam melaysia macam negara negara islam yang lain. Jadi AWAS cakap cakap kamu Melayu Umno, Jangan main API nanti bakar diri. Saya percaya hanya segelintir saja melayu yang masih nak api apikan perkuaman dan yang lain sudah tak percaya dan sokong pada propaganda UMNO tentang Mei 13 tapi kalau masih ada yang kurang ajar biar di sini saya cabar kamu untuk cuba sesuatu yang bodoh. Padah akan bangsa kamu macam irag kerana kebodohan kamu wahai insan tamak harta dan bodoh.
Saya tahu ini bukan orang cina yang tulis

Anonymous said...
(Dah toroi tu, janganlah ditoroikan lagi. Apa yang boleh dihebohkan kalau cina yang menguasai bandar-bandar di negara ini? Lu ingat cina tak takut peristiwa Mei 1969 berulang? Saya sebagai cina nie pun takut, datuk saya buta satu mata, ditusuk parang orang Melayu, nenek saya, makcik (umur 13 dan 15) dirogol mereka dan dihumbankan ke dalam lombong. Pernah sekali datuk saya (meninggal dunia 5 tahun lepas) menerima surat undangan temuramah wartawan, tapi datuk saya takut dan sedih, tidak ingin mengingatkan peristiwa/tragedi sedih.)

Tapi orang melayu umno yang kurang asam nanti Keluarga kamu yang kena rogol oleh askar amerika. Cina tak akan hilang di muka bumi kerana terlampau banyak.Mati 10 juta macam kena gigit semut tapi kalau malayu hilang 10 juta sudah tak ada malayu lagi di bumi ini. Minta ampun dan maaf kepada orang orang melayu umum yang tak berdosa kerana kasar disini. Saya hanya cakap benar dan meluah kan perasan saya terhadap manusia manusia yang tak berakal tentang hakikat sebenar dan akibat bongkak dan takbur, dan bukan tujuan saya pada orang melayu umum.Islam larang hina sesama umat dan manusia.
Walaikum salam.

2:19 AM  
Blogger Sagaladoola said...

Hai Anonymous,

Janganlah berlakon kau ni orang Cina.

Orang Cina tak guna perkataan "toroi" dalam penulisan mereka.

Jangan pula diapi-apikan peristiwa Mei 1969. Apakah kena mengena Mei 1969 dengan topik dalam blog ni: "60% bangsa Cina tolak Barisan Nasional"?

Adakah anda ingin kata mereka berkaitan? Ye ke? Mereka berkaitan ke? Mei 1969 terjadi kerana bangsa Cina tolak BN? Bukankah negara kita negara demokratik? Hahaha.

Saya sebagai orang Cina akan terus menyokong pihak bukan BN. Kalau Mei 1969, Mei 1969 lah, aku tak peduli...

Kalau tengok MCA dengan PAS, saya akan undi PAS juga.

2:47 PM  
Anonymous Anak Malaysia said...

Saya amat bersedih melihat segelintir di sini yang masih bersifat perkauman.. Haruslah kita menghormati bangsa kita dan juga bangsa yang lain. Saya amat kecewa melihat majoriti orang melayu yang masih berkecoh kecoh dalam mempertahankan bangsa melayu.. Sedarlah kengkawan, KITA DAH TERLALU KEBELAKANG JIKA DIBANDINGKAN DENGAN BANGSA CINA/INDIA YG LAIN DARI SEGI PEMIKIRAN/PELAJARAN/KESEDARAN DAN SEBAGAINYA!

Orang2 di negara luar berusaha dalam aspek memajukan diri sendiri, tetapi kita kat sini masih mengungkit cerita lapuk berpuluh puluh tahun lalu... kononnya mempertahankan maruah bangsa melayu dsb.. Memang majoriti duit dan kuasa ada pada orang melayu... Tapi soalannya bukan 15 juta rakyat melayu yang mendapat manfaat daripadanya, tetapi ahli ahli politik... mereka membolot harta negara dengan hanya dgn kata2 "BN akan membela nasib orang melayu", tetapi kesemua keuntungan negara dibolot oleh individu2 yg tamak... Petrol naik, tol naik, gaji tak naik. Siapa yang menderita? Melayu? Cina? India? Kalau kengkawan berfikir, melayu yang amat menderita sebab kita 15 juta lebih orang yang paling banyak membayarnya.. Mengapa UMNO yg kita sokong tak membantu dalam hal ini? Selain itu, servis perkhidmatan awam amat teruk, rasuah daripada tangga ke 37 tahun 2003 jatuh lagi ketangga 44 didunia, sejak 1980 hingga 2003, dianggarkan rasuah berjumlah 380 Billion ringgit iaitu 380,000 juta!!

Tidakkah ini menyedihkan... ?

Biar saya sampaikan apa yang perlu saya katakan, Janganlah asyik beranggapan bahawa kerajaan akan sentiasa membantu sebab inilah yang mendorong bangsa melayu menjadi sambil lewa, acuh tak acuh, pemalas, dan yang utamanya, tidak berfikir..

Berfikirlah secara adil sebelum membuat sesuatu...SEkian

11:44 PM  
Blogger abggian said...

korang orang melayu kena tahu semua orang cina berfahaman komunis mao zedong.tak kira orang cina negeri China ker taiwan ker hongkong ker thailand singapore indonesia filipina malaysia vietnam cambodia ker amerika britain australia ker dll mereka semua adalah KOMUNIS.orang cina di negeri china belajar komunis dari yahudi karl marx sementara orang cina kat singapore taiwan belajar komunis dari negara yahudi israel sekarang seperti lee kuan yew yang mendapatkan penasihat yahudi israel semasa nak menubuhkan pasukan tentera singapura yang seratus peratus dibawah didikan dan support dari yahudi israel.jadi org melayu mesti tahu yang cina semuanya komunis tak kira cina dulu cina sekarang cina 13 mei cina dalam perut cina cina dalam buaian atau cina akan datang.malam2 mak bapak die orang dalam diam-diam mengajar dan mengasuh anak-anak die orang dengan fahaman komunis mao zedong supaya semua orang cina seluruh dunia bersatu dengan tanah-leluhur negeri China juga menghasut anak-anak cina supaya benci dengan orang melayu supaya suatu hari berazam membalas dendam mencincang orang melayu akibat ramai orang cina babi ni mati ditembak askar dan polis melayu semasa zaman darurat komunis dulu, masa zaman vacumm setelah jepun blah dari tanah melayu, amukan orang melayu kat batu pahat,bota, sungai manik dan juga masa peristiwa 13 mei.semua tu kita yang menang die orang kalah. jadi die orang tak puas hati sampai bila-bila selagi tak dapat balas dendam bunuh sebanyak mungkin orang melayu dan ambik negeri melayu dari tangan orang melayu sebab itulah die org bekerja bersungguh2 untuk menguasai ekonomi malaysia dan belajar fahaman komunis dari buku2 yg diseludup dari negeri cina.ramai orang melayu yang tak tahu mao zedong ada rancangan 100 Tahun untuk tawan asia tenggara sejak tahun 60an lagi. dengan alasan mengembangkan ajaran dan revolusi komunis berjuta2 penduduk peribumi dibunuh komunis.lihatlah cukup di kemboja pemimpin komunis berbangsa cina pol pot mempergunakan orang peribumi kemboja untuk membunuh orang kemboja sendiri yang mana lebih 5 juta penduduk peribumi kemboja dibunuh atas hasutan orang cina komunis.cina komunis pun tumpang sekaki sama bunuh penduduk kemboja supaya orang cina dapat menakluki negeri itu.ramai cina kemboja dihantar ke negeri China untuk berlatih komunis dan dihantar balik untuk berjuang merampas negeri itu dari penduduk peribumi kemboja.dari 11 juta penduduk kemboja 5 juta habis kena dibunuh dengan cina komunis ini.nasib baik la putera norodom sihanouk dengan bantuan barat dapat menghapuskan komunis dan sekarang berjuta2 tengkorak org yg dibunuh oleh komunis jadi bahan pameran di kemboja yang dilihat dengan penuh bangga oleh kaum cina yg melawat ke situ.begitu juga vietnam.org peribumi vietnam penat2 mati 3 juta orang lawan amerika tetapi cina yg untung. lepas perang amerika cabut lari tapi orang cina yg menang di vietnam.mereka yg menubuhkan vietcong melalui ho chi minh seorang cina yg mendapat didikan komunis di peranchis, china serta taiwan. orang cina di vietnam jadi kepala2 komunis tapi yang berperang orang peribumi vietnam.cina tengok dan lihat dan buat2 berniaga kemudian gelak-ketawa tengok org peribumi vietnam berbunuhan sesama sendiri di samping berperang dengan amerika.negeri china supply senjata dengan vietcong utk lawan amerika tetapi lepas perang kaum cina yang jadi president menguasai politbiro parti komunis vietnam dan ekonomi vietnam.semua kontrak2 disapu oleh cina cam kat malaysia.skrg org cina boleh la bersuka ria di vietnam buat persta minum arak main judi meraikan kebodohan penduduk peribumi.penduduk peribumi mengendong baby mintak sedekah jual pensel alatulis tarik beca dekat pelancong asing sementara semua kedai2,hotel2,bar,disco,kelab malam,rumah2 pelacuran dikuasai oleh bangsa cina anak haram jadah ini. begitu juga di thailand, komunis thaksin cuba berpakat dengan cina singapura utk menguasai ekonomi thailand jual dan lelong habis harta benda orang siam cuba gulingkan raja siam utk tubuhkan republik thai laga2kan antara org melayu islam dan orang siam buddha sebab nak tutup kejahatan mereka.lepas tu bila org siam dah sedar dan melawan cina balik thaksin lepas cabut lari ke luar negeri bawa dengan harta benda yg die org rompak dan tak balik2 sampai skrg sebab pengecut. tengok berapa banyak sekarang peniaga2 cina kat selatan kena tembak cam ngan babi dan burung oleh pejuang2 melayu yg memang bencikan die orang sebab die org lah punca semua masalah.kat malaysia pun die org dah cuba melalui pkm yg diketuai oleh cin peng komunis tetapi tak berjaya sebab askar dan polis melayu yang kita bangga dapat bunuh mereka habis semua sampai ke akar umbi sampai ada yang lari balik ke negeri china sebab takut nak berhadapan dengan askar dan polis melayu.askar dan polis melayu kita yang gagah dan berani tembak cina cam tembak anjing ngan babi kat hutan jer sebab cina ni memang penakut dengan org melayu sebab org melayu beragama islam menjadi benteng dari dakyah komunis dan orang melayu belajar ilmu kebal sementara cina berkulit kuning sajer.lepas tu kerajaan melayu kita longgokan cina2 babi ni kat kg2 baru cina cam mat salleh longgokkan yahudi ke dalam ghetto2 kat europe sebab cina ni memang bangsa tak boleh percaya sebab die org semua memang nak sokong komunis pun sebab nak balas dendam dgn org melayu. korang cina memang bernasib baik Tunku dapat idea utk longgokan babi-babi pendatang haram kuli british ni ke 'ghetto2' melayu kalau tidak habis ditembak cam ngan anjing oleh askar melayu kita yang gagah berani itu. askar2 kita memang tak percaya langsung dengan die org nie.lepas dari cina2 itu dah tak berani dah melawan dah org melayu sampai sekarang sebab mereka dah serik dah kena banyak kali kena penangan orang melayu. cina jangan sekali2 cuba memberontak melawan orang melayu di malaysia ni nanti korang kena sembelih lagi macam nenek-moyang orang melayu sembelih nenek-moyang korang.nanti kite orang pulak akan sembelih ko.awas ko cina sampai masanya nanti melayu umno pas pkr akan halau korang semua keluar dari our fatherland and motherland.

6:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kpd abggian,
Lulah yang babi, lulah yang khinzir!!!! Lu babi krn babi tak makan babi!!! Itulah peribahasa datuk moyang saya kpd lu!!!! Cuba u makan babi, saya akan kata u bkn babi!!! Jaga-jaga, u masih bergantung kpd orang yahudi timur spt Jepun , Korea, Vietnam, Kemboja, Mongolia kesemuanya orang Cina!!! Satu lompatan oleh kesemua Cina, bumi bergegar!!! Cina komunis tidak terikat dgn agama. Oleh itu, tidak akan diperbodohkan oleh orang yang kononnya memperjuangkan agama. Kami bebas!!! Kami bangga dgn perjuangan kami!!! Melayu pun Cina jugak dtg dr Dataran Tinggi Yunan (kalao tak percaya, cuba pergi kat Yunan dan tengok moyang lu, muka hidung semuanya sama, bahasa pun hampir sama!!! Penduduk pribumi di sini ialah orang asli. Dgn air liur penduduk China boleh menenggelamkan kita semua nie. Jgn mencaci dan menghina.
Mesej ini hanya ditujukan kpd abggian yg tidak bertamadun ini. Jgn tersinggung pembaca lain yg terbaca.

1:11 PM  
Anonymous Din said...

Hello..
Ak dr Kelantan nk kongsi sket la suasana politik d sini..
Keadaan x nmpk b'pihak kpd UMNO utk kmbali menawan Klantan lbh2 lg dgn Annuar Musa sbg Pengerusi Badan Prhubungan..Keadaan b'tmbh buruk bla PAS melancarkn skim Takaful Kiifalah yg dberikan utk semua bangsa..Lain dr2, mrk jugak menggalakn pertanian & pnternakn spt Kambing Jamnapuri dan kayu Gaharu..byk lg la yg d buat utk menarik sokongan..
Apa yg aku tgk la..mrk buat utk membela bangsa,tp lebih pd mmbela org susah dan memerlukn pertologan..
Apa yg Annuar Musa buat..
Nothing..
Alik2 isu Loging yg rakyat Kelantan dh dberi penerangan sejelasnya..
Siap dgn gambar satelit Google Earth lg..
Lain dr itu, isu pembangunan yg semakin x relevan lg d Kelantan..
Benda ni pon Annuar dh nmpk..
Amat mustahil utk dia menawan Kelantan.
So, mayb dia akn tanding di DUN dan parlimen..Klu klh d DUN, dia masih ada parlimen utk jd menteri

9:59 PM  
Anonymous ModerateMalaysian said...

Kalau nak dikatakan semua orang Cina itu Komunis, saya tak bersetujulah. Sebab apa?? Kerana kebanyakan orang Cina beragama Buddha dan Taoism. Ada pula di negeri China beragama ISlam malah jumlahnya lebih daripada orang Islam di Malaysia. Sama seperti dikatakan semua orang Melayu itu Islam(Muslim) pun tak tepat. Sebab apa?? Sebab bukan semua benar benar menghayati ajaran agama Islam. Kalau seorang Melayu itu menerima rasuah, adakah dia masih mengamalkan ajaran Islam?? Sama sekiranya seorang Budhist itu kalau mencuri, dia masih buddhist?? We claim we are but do we really practise?? If we practise, do we really practise it in a right way?? Which is the right one?? For example, Islam yang dipegang PAS or UMNO?? Buddhist Thai, Tibet or Buddhism ala-Chinese?? Pada hemah saya hanya ada satu Islam.
Saya seorang Cina beragama Buddha dan mendapati agama-agama di Malaysia(termasuk Islam) menyeru umatnya berbuat baik dan menghindari kejahatan. Maka semua rakyat Malaysia seharusnya bertolak ansur dan bawa berbincang sekiranya ada berselisihan pendapat. Jangan pula nak mengugut peristiwa 13 Mei. Kelak kalau benar benar berlaku, siapa yang rugi?? Melayu? Cina? India? Atau hanya diri kita sendiri?? Renungilah...

12:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kamu semua jgn terbawa-bawa dengan emosi perkauman...tiad faedah untuk kebajikan dan keadilan semua kaum. Jangan dibangkitkan api permusuhan antara kaum2 yang ada di malaysia. Anggaplah satu keluarga dan jangan anggap seperti musuh mcm israel. DAP, PKR, PAS kena berlaku adil dan tidak terbawa-bawa emosi. SEKiranya terdapat isu-isu mengenai bangsa, janganlah berlebih-lebihan dan melenting tak bertempat..ingatlah masih ramai rakyat ynag teraniaya, yang miskin, yang perlukan pembelaan sewajarnya. Apa yang berlaku pada pilihanraya kali ini hanyalah protes agar kerajaan lebih bersikap adil kepad rakyat dan memulangkan kekayan kepad rakyat bukan hanya kepad keluarga dan rakan2 sahaja. Calon yang kalh, sudah terntu tidak menjaga kebajikan orang2 di bawh kawasannya. Jangan ikut emosi mengenai 1969..sejarah jangan dibiarkan berlulang..siapa yang ingin mati?? lebih baik bangunkan negar s\bersama2 daripada membiarkan negara MALysia lemah akibat perbalahn..FIkir-Fikirlah wahai MELayu, Cina dan INdia.. Semoga malysia kekal berastu hati selamanya di bawah pemerintah yang adil..

9:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

ala mcm mane depa nak turun harga minyak sedangkan harga mintak dunia meningkat gila2....boleh kalau pakai sume duit bayar subsidi dan bayar RM6000 kepada rakyat dan pastu xde duit nak pembangunan pastu mintak sedekah dengan BN dan pilihanraya akan datang xde duit nak lekat poster dan mintak sedekah dengan rakyat untuk election.....hahahahaha MENGARUTLA DAP DAN PKR tapi saya tetap sokong PAS......PKR DAN DAP x releven....

12:22 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home