Tuesday, January 23, 2007

Anwar ada hati pada UMNO




Muka depan Putra Post memperkatakan mengenai Anwar Ibrahim yang ada hati kepada UMNO. Ini adalah satu persoalan yang jawapannya telah berkali - kali ditegaskan oleh Anwar Ibrahim dalam perhimpunan - perhimpunan anjuran Barisan Alternatif. Namun sehingga kini bukan sahaja UMNO tidak percaya malah kalangan Parti Keadilan sendiri tidak percaya pengakuan Anwar Ibrahim, bahawa 'beliau tidak minat pada UMNO".
Sungguhpun begitu salah satu perkara yang telah dibawa keperhatian kami adalah tindakan Anwar Ibrahim serta barisan kepimpinan yang lebih "tone down" dalam membuat serangan terhadap Pak Lah. Mungkin alasan yang diberi adalah, Pak Lah yang menyempurnakan pembebasannya sungguhpun itu adalah keputusan mahkamah.

Dalam memperkatakan Anwar masih ada hati pada UMNO oleh Putra Post satu perkara menarik perhatian kami. Menurut beberapa kepimpinan Keadilan sendiri, tumpuan serangan mereka adalah pada Datuk Najib Tun Abdul Razak. www.umno-reform.com diberitahu bahawa tumpuan serangan terhadap Najib telah bermula dan akan dilanjutkan sehingga pilihanraya umum nanti. Apa yang dijelaskan kepada kami adalah Najib akan menjadi sasaran utama kepimpinan keadilan dan bukan Pak Lah. Permulaan nampak jelas bermula dengan kenyataan Anwar Ibrahim mengenai gesaan beliau untuk polis menyiasat Najib dalam kes Abdul Razak Baginda. Susulan dari itu kepimpinan pembangkang khususnya Keadilan telah memulakan "road show" dengan Azmin Ali serta beberapa pegawai tertinggi Parti Keadilan Rakyat untuk terus memburukkan Datuk Najib Tun Abdul Razak.
Apa agenda Keadilan?

Apa agenda Keadilan yang diterajui oleh Anwar Ibrahim (penasihat parti). Kenapa Najib? Adakah saranan mereka hanya mahu menjatuhkan Najib kerana pendekatan Najib untuk tidak mahu menerima Anwar Ibrahim kembali dalam parti seperti yang dimaklumkan oleh Hishammuddin. Pemuda dibawah Datuk Hishammuddin dan Khairy Jamaluddin telah sedia berkempen menolak Anwar Ibrahim dari menyertai UMNO. Hanya Pak Lah yang dilihat tidak memberi kata putus mengenai isu kemasukkan Anwar Ibrahim. Mungkin kerana itulah Keadilan di bawah kepimpinan Anwar Ibrahim mula berkempen untuk menolak Najib dan bukan Pak Lah.

Hari ini kami dimaklumkan bahawa Najib dijadikan bahan ceramah pembangkang khususnya Keadilan. Ada juga spekulasi cerita bahawa insiden Azmin Ali, Naib Presiden Keadilan diserang oleh beberapa orang adalah kerana ceramah beliau yang menyentuh isu Najib. Spekulasi ini jelas untuk memburukkan Najib. Isu mendesak agar polis turut menyiasat Najib bagi kes Abdul Razak Baginda juga menjadikan Najib bahan cemuhan dan tindakan Najib yang diklasifikasikan sebagai "elegant silence" diselar oleh pembangkang.

Jatuhkan Najib agenda siapa?

Tanya kenapa Najib jadi bahan cemuhan oleh pembangkang? Adakah kerana kepimpinan Najib? Adakah Najib musuh utama pembangkang atau kerana pembangkang merasakan Najib hari ini adalah kekuatan UMNO dalam masa Pak Lah di cop sebagai hilang kawalan terhadap UMNO atau ada pihak dalam UMNO yang tidak mahu Najib memimpin selepas Pak Lah dan yang paling kritikal adakah usaha menjatuhkan Najib kerana Najib dilahat bakal mencabar jawatan Presiden dalam UMNO. Dengan beberapa persoalan ringkas ini, mungkinkah Keadilan membawa agenda orang tertentu dalam UMNO? Mungkin juga.

Namun apa pun agenda Keadilan, impak terdapat Najib pasti akan ada. Adakah semua ini syarat untuk Anwar kembali dalam UMNO dengan melunaskan satu "mission" - hapuskan politik Najib

26 Comments:

Anonymous Din reformasi said...

Apa pun kata Anwar, saya percaya Anwar mempunyai pelan - pelan untuk menyertai Umno. Anwar bukan orang yang kita kenal dahulu. dia orang politik dan mereka yang mengikuti beliau harus sedar, apa yang berlaku dan akan dilakukan adalah untuk Anwar dan bukan orang lain.

Bagi saya Anwar menghentam Najib adalah kerana Najib menolak Anwar masuk dalam Umno dan Pak Lah sedang memimbang kemasukannya kelak.

12:02 AM  
Blogger ReformisTulen said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:40 AM  
Anonymous umno tulen said...

ha..ha...ha komen reformasi tulen kira sampoi..lebih bodoh dari bodoh..caya...la

6:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Anwar orang politik, banyak belajar dari Mentor beliau Tun M. Saya tidak terkejut jika satu hari nanti Anwar kembali ke pangkuan UMNO di bawah naungan Pak Lah sepertimana kembalinya Dr. Mahathir kedalam UMNO di zaman Tun Razak. Tentangan Khairy hanyalah satu lakonan sebagai mengambil hati Hishamuddin. Plan nya seperti berikut, Anwar ganti Pak Lah, timbalan nya mungkin Khairy. . Najib dan Hisham terpaksalah tubuh parti baru. . . Jadi, perjuangan UMNO hanyalah untuk kuasa... Orang-orang Melayu sewajarnya insaf bahawa UMNO telah gagal... Tepuk dada tanya selera. . .

12:16 PM  
Blogger melayumudahlupa said...

beliau Tun M. Saya tidak terkejut jika satu hari nanti Anwar kembali ke pangkuan UMNO di bawah naungan Pak Lah sepertimana kembalinya Dr. Mahathir kedalam UMNO di zaman Tun Razak. Tentangan Khairy hanyalah satu lakonan sebagai mengambil hati Hishamuddin. Plan nya seperti berikut, Anwar ganti Pak Lah, timbalan nya mungkin Khairy. . Najib dan Hisham terpaksalah tubuh parti baru. . . Jadi, perjuangan UMNO hanyalah untuk kuasa... Orang-orang Melayu sewajarnya insaf bahawa UMNO telah gagal... Tepuk dada tanya selera. .

12:21 PM  
Anonymous ghostrider said...

aku tak kisah sape nak tumbangkan najib...yg penting najib memang tak layak duduk kerusi TPM...dia menang Parlimen Pekan pun sbb undi pos....pada aku dia bukan TPM yg SAH!

Biarlah lembu je yang gantikan najib jadi TPM...begitu juga dgn yg lain tu...kalau tak perform boleh sembelih dagingnya kita agih2kan hahahaha...

Najib tu dah byk lemak dah dlm kerajaan kita...mkn gaji buta...asyik berzina...dia dan keluarganya patut disingkirkan aja dari bumi Malaysia...begitu juga mereka2 yg sewaktu dgnnya....

Kalau Anwar yg nak tumbangkan najib pastu masuk UMNO...there is no big deal...Anwar pun bukan bodoh...dia tahu kalo duduk dlm pembangkang aja mcmane nak menerajui Malaysia ni...takde pemimpin UMNO skrg ni yg boleh lawan cara Anwar berfikir...

cuma harapan aku niat Anwar nak mengubah senario politik kita biarlah ikhlas...aku org pertama menyokong Anwar dan aku juga boleh jadi org paling kuat membenci Anwar sekiranya agenda peribadi beliau utamakan.

12:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

tunggulah masanya bila Anwar kembali kepada UMNO dengan kehendak Pak Lah.. Maka Najib dan Hisham terpaksalah berputih mata kerana Khairy ada agenda tersendiri bersama Anwar.. Skrg seolah-olah Khairy hentam Anwar, tapi sebenarnya sekadar mengambil hati Hisham dan Najib. . Dan yang paling penting kita orang2 melayu melihat perebutan kuasa ini sekali lagi.. Siapa yang untung dan siapa yang rugi? Jadi pilihlah PAS yang berjuang untuk Islam dan contohilah Nik Aziz yang bersederhana. . . . .

10:14 AM  
Anonymous ghostrider said...

Aku tak kisah komplot Anwar ke Khairy ke apa2 aje...yg penting aku nak kerajaan yg lahir lepas pilihanraya akan dtg lebih paham masalah rakyat...jika tidak...baik kita pikir atau plan bom aje dewan perhimpunan bila ada pemilihan agong UMNO nanti.

sbb itu aku selalu brainwash seluruh ahli keluarga aku jgn sesekali pangkah BN...alhamdulillah dgn fikiran waras yg ALLAH S.W.T bagi pd aku ni dapat juga aku gunakan utk mewaraskan seluruh ahli keluarga aku...dah dua penggal iaitu 1999 dan 2004 aku dan ahli keluarga aku tak pangkah BN...maybe pilihanraya akan datang nie lebih ramai lagi ahli keluarga aku tak pangkah BN...kebencian mereka terhadap BN lebih menebal lagi kali ni

aku harap korang semua dapat buat mcm aku buat ni...ini salah satu usaha kita nak jatuhkan BN....ini jihad aku sekeluarga...aku rasa BN ni bakal dilaknat ALLAH tak lama lagi...skrg ni dah nampak tanda2...oleh itu sedarlah wahai rakan2 seperjuanganku...tingkatkan usaha kita...

memang kita sbg rakyat biasa sukar mengubah senario politik negara kita tetapi harus diinggat tiada siapa lagi yang dapat mengubah nasib sesuatu bangsa jika bangsa itu tak berusaha mengubahnya...ini sahaja usaha yg kita boleh buat sbg rakyat biasa...nak harapkan mereka2 diatas tu mmmm...semuanya takde telur..semua nak jaga periuk nasi masing..aku boleh anggap mereka semua tu babi!...sekurang-kurang mat rempit yg liar tu lebih mulia daripada diorg kerana mat rempit tu tak hipokrit...Pemimpin BN (khasnya UMNO) tu dlm suratkhabar dan TV semua tunjuk baik...tapi sebenarnya lebih setan daripada Syaitan dan mat rempit.

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

apakah bezanya samaada pak lah, najib atau anwar yang jadi PM. Sedang kita rakyat masih terpaksa menanggung kos hidup yang tinggi, minyak , tol , tarif air, tarif elekrik, cukai jalan kenderaan, insurans. . Tidakkah kita semua mahu menikmati kehidupan yang lebih bermakna tanpa adanya keadaan dimana kerajaan meletakkan rakyatnya sebagai mangsa yang terpaksa menanggung segala kenaikan kos. Semalam TNB mengumumkan keuntungan sebanyak RM1.6 Billion dan sebahagian besarnya disumbangkan oleh kenaikan tarif baru2 ini. . Dan adakah kita semua patut membayar harga yang tinggi untuk memiliki kereta di Malaysia atas dasar cukai yang di reka untuk melindungi Proton dan Perodua, sedang rakan2 lain di Asean membayar hampir separuh harga sahaja... Jadi kesimpulannya, pilih lah PAS yang mementingkan rakyat tanpa ada pilih kasih. . . Lihat saja di Kelantan tuan-tuan..

12:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

pas ke umno semuanya sama..semuanya melayu tak sedar diri@lebih kurang bodoh la..pas hentam umno..umno hentam pas..untungnya bangsa cina dan india..yg nak menjatuh kan org islam..org islam la jugak..nk jatuh kan org melayu..orang melayu la jugak..org melayu ada kuasa politik..org melayu jugak yg akan jatuh kan..hidup pas..hidup..umno..hidup melayu..sama saja pas @ umno..demi kepentingan org islam d malaysia..bantu membantu lah..da kan pas suruh pengundi batu talam mengundi utk calon bebas..akal ada ker?

1:54 AM  
Anonymous coolooc said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:21 AM  
Anonymous run away said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:23 AM  
Anonymous bad man said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:25 AM  
Anonymous winner said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:27 AM  
Anonymous oversee said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:29 AM  
Anonymous the model racist nation said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:33 AM  
Anonymous killer said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:35 AM  
Anonymous Boleh said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:37 AM  
Blogger Anuar Mohd Nor said...

Tindakan memadam posting

Sekali lagi kami terpaksa memadam posting yang mempunyai hasrat dan niat tertentu dalam isu perkauman.

Anuar

7:05 AM  
Anonymous ghostrider said...

Skrg ni bukan masa utk main isu perkauman...semua kaum yg rasa sengsara hidup, kenaikan minyak dan tol....persoalan utama adalah bagaimana nak tukar kerajaan yg lebih efektif dan peka masalah rakyat itu aja...isu perkauman ni isu lapok aje...

Umno je suka main isu perkauman nie...kita lihat negara maju lain mana diorg main isu kaum nak berpolitik...yg penting kemajuan fizikal dan minda rakyat dilahirkan oleh kerajaan yg bertangungjawab...yg penting setiap kaum hormat agama dan budaya masing2...yg penting kerajaan skrg di reject segera sebelum negara kita ni tercicir dan bukan hebat dgn litar sepang,KLIA dan KLCC semata-mata...rakyat yg hidup tanpa bebanan melambangkan kebijaksanaan kerajaan...itu takkan dpt dicapai selagi UMNO diberi mandat..UMNO telah menjadikan org melayu malas..dasar UMNO menyebabkan org melayu tidak dpt bersaing dgn bangsa lain khusunya cina...maka sbb itulah melayu mudah lupa.....tak lama lagi Malaysia akan jadi lebih teruk dari Negara India dan Indonesia dimana yg kaya bertambah kaya yg miskin akan papa kedana...ini kerana yg kaya (khususnya pemimpin dan kroni2) tiada iltizam utk membantu yang miskin...

sbb itu bak kata pepatah...memberi mata kail itu lebih baik dari memberi ikan....UMNO lebih gemar memberi ikan kepada org melayu terutamanya masa pilihanraya..maka lebih ramailah org melayu yg jadi mudah lupa..

11:42 AM  
Blogger Mr. Right said...

Kalau follow politik UMNO boleh jadi gila.

2:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

AAB adalah pemimpin ysng lemah. Strategi pembangkang menjatuhkan pemimpin BN yang kuat dan Najib adalah orangnya. Biarkan AAB memegang tampuk pemerintahan kerana rakyat akan nampak kelemahan AAB dan BN. Pastikan pemimpin BN yang kuat seperti Najib tidak naik.

Saya kira ini strategi politik yang menasabah.

10:12 AM  
Blogger paeh said...

najib tu mmg patut pun dibuang.
dah bape kali aku tengok kat tv, bende2 die cakap asyik merepek jek.
harapkan die teror english jek..
lain sume hampes..
bile la najib nak kene langgar ngan kerete kebal ke,
bosan aku tengok pemimpin camtu.pangkat TPM plak tu.
mmg hancur mesia pasnie.atas dedua takleh harap

6:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

setiap rakyat bebas bersuara....bagi sy melayu perlu bersatu tanpa mengira parti naungannya...kalo gaduh2 sepa yang untung..????

10:25 AM  
Blogger umaR_aLFarouk said...

Yang penting kita hendaklah bersatu untuk meninggikan kalimah Allah di muka bumi ini supaya agama Islam dihormati dan disanjung seperti zaman Khulafah Arrasyiddin. Semoga Allah membantu masyarakat Islam di Malaysia dalam menentukan hala tuju kehidupan
menuju ke negeri yang kekal abadi. Takbir!!...Allah hu akbar..

12:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

1]
Katakanlah (wahai Muhammad): "Aku berlindung kepada (Allah) Pemulihara sekalian manusia.
[2]
"Yang Menguasai sekalian manusia,
[3]
"Tuhan yang berhak disembah oleh sekalian manusia,
[4]
"Dari kejahatan pembisik penghasut yang timbul tenggelam, -
[5]
"Yang melemparkan bisikan dan hasutannya ke dalam hati manusia, -
[6]
"(Iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia".

12:14 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home