Sunday, December 03, 2006

Saya Khir Toyo



"Ini negara demokrasi. Kita ikut majoriti. 1,000 lebih boleh berpindah, kenapa kita kena ikut yang 51 itu," kata Khir Toyo.

Inilah yang didefinasikan oleh Khir Toyo sebagai demokrasi. Kalau ini definasi seorang Menteri Besar mengenai demokrasi maka memacu minda Melayu - kepimpinan transformasi dan segala bala yang disebutkan dalam perhimpunan agung UMNO hanya layak untuk dibukukan sebagai semangat dalam dewan dan semangat buatan untuk tujuan politik sama seperti tsunami Kg Berembang yang diturunkan oleh Maha Penguasa Tempatan untuk memenuhi cita - cita kaku pembangunan.


Sikap yang dahsyat ini wujud dalam kejadian meruntuhkan rumah - rumah peneroka kota tanpa memperdulikan nasib mereka - anak mereka yang tidak berdosa dan sedang mengambil peperiksaan hanya menggambarkan pembangunan kaku - tidak bererti dan tidak ada nilai, MELANGGAR apa sahaja syarat peruntukkan "demi kemanusiaan" dan apa lagi kalau kita lihat bercanggahnya dengan nilai - nilai Islam yang ada.


Mereka yang membawa isu ini dituduh mempolitikan isu dan mengambil kesempatan politik. Itu alasan dangkal mereka yang tidak turun melihat air mata yang menitik bukan sahaja dari generasi penduduk veteran disana tetapi juga anak - anak kecil yang hari ini terguris luka dan tidak akan lupa selagi hayat dikandung badan.




Ada suara - suara "bayaran" menjerit - jerit melaungkan kebenaran perbuatan kerajaan negeri untuk memukul, membakar sehingga ada yang tercedera - luka, pengsan ketahap ICU serta memberi justifikasi usang sedang mereka sendiri tidak tahu apa yang berlaku. Ada antara mereka yang bercabang lidah - menyokong ikut 'nilai" peruntukan dan tidak menyokong bila "nilai wang saku susut dan tidak ditambah". Inilah yang hadir dalam perjuangan mereka. Pada isu "peneroka kota Batu 8 Hulu Kelang" mereka turut melaungkan kekejaman yang diperlakukan tetapi mungkin setelah disuap maka hari ini mereka membela perbuatan MPAJ dan Khir Toyo.


Tapi apa sahaja kata - kata mereka dalam laman - laman web mereka yang menjerit - jerit menyokong Khir Toyo -gagal untuk berdepan dengan kebenaran isu - gambar - gambar yang dikemukakan sebagai bukti kezaliman dan kerakusan. Mereka akan lebih kuat menjerit kerana lebih kuat mereka menjerit lebik " masuk" saku mereka.

Biarkan.. beri sahaja mereka makan seperti kita memberi makan pada kucing - kucing liar dihadapan rumah kita. Kita suapkan dengan sisa - sisa kerana itu mata pencarian yang mereka mahu. Sungguhpun songsang - itu duit yang menyara mereka. Biarkan laman web penyokong Khir Toyo yang hadir berkala - bila "masuk duit" menyala untuk terus menceritakan apa sahaja. Siapa peduli - mereka tulis mereka sendiri dan Khir yang membaca.


Inilah yang kita kata " bila terlalu banyak alasan" maka kebenaran itu akan semakin hilang. Alasan timbul bukan "justifikasi untuk sebab" tetapi alasan yang timbul adalah untuk "keuntungan" diri dan ini memudharatkan. Ini akan terus memburukkan pentadbiran yang sedia ada dan polisi - polisi rakus yang gagal mengambilkira erti kemanusiaan akan hanya membunuh dan tidak ada akan memberi makna kepada rakyat.

Pembangunan hanya "menguntungkan" mereka dan erti pembangunan adalah menggadaikan nilai - nilai kemanusian. "saya Khir Toyo" akan mempaparkan semula isu - isu tuduhan rasuah beliau sehingga beliau diadili oelh rakyat Selangor biar penguasa BPR tidak mampu melakukanya.

96 Comments:

Anonymous goKhir said...

umno-reform adalah web pembangkang. Ini web perang saraf pembangkang dan Anuar adalah pembangkang. Org kampung berembang perlu sedar , tanah itu BUKAN TANAH TOK NENEK dia. Dah offer macam - macam tapi degil padan dengan muka mereka. Kita tidak sepatutnya simpati pada mereka kerana mereka tidak lain adalah perompak duit rakyat. Kenapa perlu salur duit pada mereka sebagai ganti rugi sedang tanah itu bukan milik mereka.

Utk Anuar, tanggalkan saja topi Umno sebelum saya dedah siapa kamu sebenarnya. Kami tak layak letak nama Umno dan kepimpinan Umno perlu bertindak utk menggesa nama Umno digugurkan segera

7:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pegawai Khas kepada MB Selangor, Dato' Abd Samad bin Maharudin adalah Pengerusi Kumpulan Acmar International yang nak majukan tanah di kawasan Kg. Berembang. Jadi apa lagi, org tua ni menyembahlah Khinzir tu minta tlg pakai MPAJ. Tanya Awang Mustafa, Pengarah Perancang Bandar MPAJ, banyak ke Steven Tee bagi kat dia.

8:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Memang zalim dan kejam perbuatan mpaj dan kill toyol ini.

Menuntunlah sendiri video clips ini:-

http://www.tvpas.com/material.php?id=4419&cat=berita

http://wtv8.tv/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=40

10:56 PM  
Blogger sam said...

En. Anuar, saya minta clarification :
1) Adakah mereka (penduduk) sudah diberi notis untuk berpindah?
2)Sudah berapa lama notis diberi?
3)Adakah kerajaan negeri menyediakan apa2 gantirugi atau pampasan kepada penduduk tersebut?
4) Siapakah 1000 orang yang dimkasudkan oleh khir?

Saya perlukan jawapan berdasarkan soalan di atas untuk memahami kejadian kpg beremban ini. Saya kurang jelas tentang peristiwa ini. Cuma, kalau benar khir berbuat zalim kepada mereka (penduduk), memang khir lupa daratan dan mabuk harta. Tetapi, jika didapati sebaliknnya? Kita fikir2 kanlah sendiri, mungkin orang lain ada agenda untuk mengenakan khir tu...

8:15 AM  
Blogger Anuar Mohd Nor said...

Isu setinggan dan peneroka kota

Rujuk kenyataan saya dalam http://www.wtv8.tv dalam luka duka Kg Berembang

Rujuk surat dari Pejabat Perdana Menteri kepada Menteri besar Selangor

http://www.umno-reform.com/urnews1/kgberemban_jpm_main.htm

Kita tidak boleh menghalang pembangunan. Penduduk Kg Berembang mesti berpindah seperti mana kawasan - kawasan peneroka kota yang lain di Hulu Kelang.

Namun segala usaha untuk melaksanakan perpindahan tidak perlu dilakukan dgn tindakan rakus dan ganas tanpa nilai kemanusian.

Isu mengenai pampasan dan tempat kawasan perumahan yang belum siap termaktub dalam surat mereka kepada YAB Perdana Menteri.

Pejabat Perdana Menteri sendiri simpati dan memohon Khir untuk menanggungkan perobohan ini sehingga selesai kes mahkamah pada 30 April 2007.

Namun perkara yang menyentuh nilai - nilai kemanusiaan ini terlalu asing baginya.

Kalau kita lihat isu peneroka kota Bt8 Hulu Kelang penduduk bukan sahaja menyiapkan bukti mengenai janji - janji wakil rakyat untuk tidak memaksa mereka berpindah sebelum siap rumah kos rendah tetapi juga dalam masa yang sama mengemukakan bukti mengenai 'developer" tersebut yang bukan sahaja gagal menyiapkan rumah kos rendah setelah hampir beberapa tahun ( kawasan Sg Sering)malah diberi pula peluang mendapat tanah baru untuk dibangunkan. Pelik bukan.. rujuk pendedahan Batu 8 Hulu Kelang dalam umno-reform.

Sebenarnya sdra ini masalah kita bila wakil rakyat kita tidak bertindak membela terlebih dahulu penduduk kawasan mereka. Mereka seharusnya membela dan berpihak kepada rakyat dalam mendapatkan penempatan dan pampasan.

Setelah habis semua ruang perbincangan dan penetapan kondisi maka tidak akan berlaku tindakan sebegini.

Kenyataan Bernama memetik bahawa Khir memaklumkan bahawa tanah itu adalah milik Tan Sri dan Datuk Seri. Persoalannya sejak bila dan kalau kita lihat pula siapa yang akan membangunkan kawasan tersebut maka kita persoalkan nasib bangsa kita di kota.

Sdra terlampau banyak yang mahu dikatakan namun saya syorkan sdra turun ke Bt 8 hulu kelang dan Kg Berembang untuk melihat dan mengetahui. Sdra ambil initiatif untuk mengetahui lebih mendalam mengenai isu ini dan sdra kaji siapa yang memperolehi kawasan - kawasan yang dahulunya tidak strategik tetapi kini amat mahal dan siapa yang kini memilikinya.

Kita bukan menentang pembangunan tetapi biarlah pembangunan itu bermakna dengan nilai - nilai yang lebih murni.

Saya amat mudah dihubungi dan saya percaya kita akan sedar bahawa nasib bangsa kita akan lebih terpelihara dari hanya retorik perjuangan.

salam

12:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

absoulutely agree with you Anuar. The world is getting less consideration now! The only value they have is.. meterialistic and "I have done my job!".
Do we really need to know who owns that piece of land? Even those families not owning the land, I think the Pihak berkuasa need to replace them at a new place and make sure the place is completely builded and liveable, afterall they do earn their hard money to build thier house on that land. I thought that is tanah melayu belongs to bumiputera, now not bumiputera anymore? now is about who is more powerful and rich case? I feel so sorry for what had happened to the people from that kampung. For whatever reason never destroy somebody's house and especially those with babies and children who is facing their SPM examination. Does money took over the values or humanity?

9:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

I wonder what will the next generation think about the country and the government when they grow up in the future. We live in a democratic society, we should have freedom of speech, not threatening people for what they have said and you dont want to hear( gokhir, are you a democrate, or you just as ignorant as only listen to what you think is right?)

9:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

I felt so furious and sad about this brutality to our fellow citizens.

This bugger by the name of Khir Yoyo is so evil, oppressive, cruel,barbaric,inhumane..................

11:34 PM  
Blogger Azer Mantessa said...

this is a very good blog ... an eye-opener. never mind people like gokhir :-)

1:42 PM  
Blogger m'sia boleh said...

akum...
apa pun duduk di tanah haram salah disisi undang2 mana2 negeri tau negara. co.kalau org buat penempatan dikawasan tanah kita ke, ladang ke, kebun kita atau di laman rumah kita ke tak kan kita nak diam kan? tak kan lah nak beri notis utk pindahkan? atau nak ber pampasan lagi? so barulah penguatkuasaan perlu kat sini. Malaysia ni memang sangat lemah dalam penguatkuasaan. nah tengok berape byk tanah diterokai dari rakyat kita dan rakyat asing.

kalau semua tak boleh selesaikan masalah ni undanf negara pun kita pertikaikan nak tegakkan perkemanusiaan nah kita jumpa kat mahkamah antarabangsa an tutup makamah kita kerana semua bertelagah...marilah kita ramai pi ke negara yg pernah jajah melaka iaitu belanda di mana ada mahkamah ICJ.

wasallam

12:08 PM  
Blogger Azer Mantessa said...

jalan yg lurus adalah membela org2 miskin dan anak2 yatim ... bukan membela org2 kaya :-)

2:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

reply to malaysia boleh above:

We dont have choice to born in the rich or poor family. And we dont have option if we are poor and no where to live. If our government is smart and generous enough, why cant spend few million ringgit to build a flat for those people? 2 million too much? why we have money to build sepang circuit? and why we have money to build 5K each lamp post in cyber? I am sure these poor people they never ask for Istana or mansion, they only want a place where they can live in. They are poor, we should help. I thought thats the UMNO vision to help the poor?
If you were born poor, see what will you do! This is Malaysia! Boleh tolong miskin atau boleh buat bangunan bangunan tinggi besar dah mahal? you pick one.

9:27 AM  
Anonymous goKhir said...

orang - oran setinggan adalah org yang tak nak membangun. Dah dok free 20-30 tahun masih nak free. Org Melayu ini perlu diajar sikit. Mereka sebenarnya yang menjadi semua org Melayu itu busuk.

Jangan dok tipulah tak de duit dan tak mampu. Kalau tak de duit kejelah jangan harap subsidi. Apa yang Khir buat betul, robohkan rumah - rumah mereka. Supaya mereka sedar bahawa dok membesarkan perut dan malas tak da tempat dalam Malaysia ini.

Yang membela dia org hanya mereka yang mahukan agenda politik meeka terlaksana. Ko tengok mereka dok minta derma tak mahu ke...

Sokong khir untuk Melayu bertambah maju bukan pemalas.

10:14 AM  
Anonymous gokhir said...

Saya gesa sekali lagi Anuar , keluar dari umno dan sertai pembangkang - keadilan,pas dan parti yang kata mereka tidak rasis seperti DAP tetapi penuh dengan hasrat dendam terhadap Melayu.

Anuar harus lebih berani berjuang dengan keluar dari umno dari hadir menjadi gunting dalam lipatan.

umno adalah parti Melayu untuk orang Melayu. umno mahu Melayu itu maju tetapi kalau ada segelintir org macam Anuar yang sudah tak nampak setia pada Umno macam mana Umno mahu berkerja untuk memajukan Melayu.

Pengkhianat dalam Umno seperti Anuar ini harus kita selesaikan.

Bagi mereka yang kenal Anuar ini kita bongkar rahsia orang ini, bagi semua kita dalam Umno sedar dan tidak termakan kerja jahat Anuar dalam menghancurkan umno - parti untuk orang Melayu dan Islam.

10:18 AM  
Blogger Azer Mantessa said...

this gokhir is too funny :D dia kata umno utk org melayu tapi robohkan rumah2 setingan yg diduduki oleh org2 melayu :D

dah bertahun2 umno diberi 'amanah' untuk mempertingkatkan equity org2 melayu/bumiputera ... sampai skrang tak sampai 30% pun :-) and u call urself performing?

according to any measure ... ur KPI is too low :D

5:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gokhi, umno mahu Melayu maju?

Betul ke tu?

Apa-apa saje, kita cakap mesti berdasarkan bukti dan fakta yang konkrit.

Encik Anuar mempunyai bukti "hitam putih", dengan surat rasmi mengenai isu yang dibangkitkan dan dengan itu membuktikan yang nilai perikemanusiaan terhadap orang Melayu Miskin di Kampung Berembang tidak wujud dalam sanubari UMNO!

Kalau betul-betul nak robohkan setinggan, robohjelah, apasal nak buat janji? Ini mesti ada sesuatu yang kita tak tahu!

Macam mana pula dengan engkau, mana buktinya?

Kalau anda tidak berpuas hati dengan Encik Anuar, pergilah cadangkan kepada pihak atasan engkau dalam UMNO...

Pada pendapat saya, Encik Anuar, sebagai seorang ahli UMNO dan rakyat Malaysia, mempunyai kebebasan untuk mengkritik, termasuk parti yang dianggotainya kalau dia berpendapat ada sesuatu yang tidak betul.

Kalau parti sendiri pun tak boleh kritik, kalau kerajaan sendiri pun tak boleh kritik, elok jadikan negara ini negara komunis sajelah!

1:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi,
Gambar Janda bertudung bogel klik disini Web Hosting Providers:

12:48 AM  
Anonymous mohd. ali said...

khinzir bin toyol memang anak setan. beliau memiliki sebuah kereta ferrari berharga 1.2 juta rm atas nama kawan beliau. isteri beliau naik sebuah porsche nilai 800 ribu. khir pakai jam tangan berlian bernilai 500 ribu, isteri beliau pakai jam 350 ribu. harta beliau sampai sekarang december 2006 hampir mencecah 300 hingga 400 juta ringgit. ah , undilah BN . rosak anak - anak kita .

6:07 PM  
Anonymous Hydrocodone said...

RsSetN The best blog you have!

12:30 PM  
Anonymous teen medical insurance said...

5B0t70 Nice Article.

1:48 AM  
Anonymous all that remains tour said...

Good job!

2:36 AM  
Anonymous fioricet generic online order said...

Nice Article.

3:20 AM  
Anonymous massachusetts celebrex attorney said...

actually, that's brilliant. Thank you. I'm going to pass that on to a couple of people.

4:26 AM  
Anonymous after default loan help said...

actually, that's brilliant. Thank you. I'm going to pass that on to a couple of people.

5:29 AM  
Anonymous cheap free phentermine shipping feet ph said...

Nice Article.

7:00 PM  
Anonymous cod tramadol mone said...

Thanks to author.

11:40 PM  
Anonymous mixing vicodin and xanax said...

Wonderful blog.

12:41 AM  
Anonymous tramadol and ivf said...

Nice Article.

1:37 AM  
Anonymous phentermine no rx said...

actually, that's brilliant. Thank you. I'm going to pass that on to a couple of people.

2:24 AM  
Anonymous JohnBraun said...

qMIfhl write more, thanks.

4:00 PM  
Anonymous contact sex people said...

Good job!

11:42 AM  
Anonymous drunk sex videos said...

Wonderful blog.

12:16 PM  
Anonymous animal sex library said...

Magnific!

2:08 PM  
Anonymous leg spasm sex said...

Hello all!

2:41 PM  
Anonymous granny anal clips said...

Good job!

3:18 PM  
Anonymous sex and clogs said...

Wonderful blog.

3:46 PM  
Anonymous ebony rough sex said...

Please write anything else!

4:15 PM  
Anonymous outer limits sex said...

Magnific!

4:47 PM  
Anonymous bbw model sex said...

Wonderful blog.

5:20 PM  
Anonymous bathroom sex positions said...

Nice Article.

6:01 PM  
Anonymous critical sex toys said...

Thanks to author.

6:42 PM  
Anonymous hot sex play said...

Wonderful blog.

7:16 PM  
Anonymous public sex porno said...

Good job!

7:47 PM  
Anonymous male sex doctor said...

Change is inevitable, except from a vending machine.

8:21 PM  
Anonymous nichola holt sex said...

Wonderful blog.

8:59 PM  
Anonymous diaper teen sex said...

Save the whales, collect the whole set

9:32 PM  
Anonymous free oral sex chat and porn movies said...

What is a free gift ? Aren't all gifts free?

9:59 PM  
Anonymous boy boy sex said...

Please write anything else!

10:28 PM  
Anonymous boy anal sex said...

If ignorance is bliss, you must be orgasmic.

11:03 PM  
Anonymous african lesbian sex said...

Suicidal twin kills sister by mistake!

11:38 PM  
Anonymous islam premarital sex said...

Friends help you move. Real friends help you move bodies

12:09 AM  
Anonymous hydrocodone bitartr said...

Suicidal twin kills sister by mistake!

12:40 AM  
Anonymous cialis soft top said...

When there's a will, I want to be in it.

1:12 AM  
Anonymous loans said...

Oops. My brain just hit a bad sector.

1:44 AM  
Anonymous italia sex pics said...

A flashlight is a case for holding dead batteries.

2:23 AM  
Anonymous bilder private sex said...

Friends help you move. Real friends help you move bodies.

3:07 AM  
Anonymous girls masterbation sex said...

A lot of people mistake a short memory for a clear conscience.

3:44 AM  
Anonymous arizona sex offenders said...

Good job!

4:17 AM  
Anonymous all films sex said...

640K ought to be enough for anybody. - Bill Gates 81

4:51 AM  
Anonymous sex ass car said...

Change is inevitable, except from a vending machine.

5:21 AM  
Anonymous dark collection sex said...

Build a watch in 179 easy steps - by C. Forsberg.

5:46 AM  
Anonymous nymphet sex pic said...

Save the whales, collect the whole set

6:14 AM  
Anonymous cocaine help line said...

The gene pool could use a little chlorine.

6:45 AM  
Anonymous name said...

Ever notice how fast Windows runs? Neither did I.

7:13 AM  
Anonymous f free full porn vides said...

The gene pool could use a little chlorine.

7:52 AM  
Anonymous psp video anal porn said...

Ever notice how fast Windows runs? Neither did I.

8:23 AM  
Anonymous amatar porn movies said...

Lottery: A tax on people who are bad at math.

9:02 AM  
Anonymous lisas sex video said...

Beam me aboard, Scotty..... Sure. Will a 2x10 do?

9:34 AM  
Anonymous balls sex toy said...

Lottery: A tax on people who are bad at math.

10:03 AM  
Anonymous free wild lesbian porn said...

Magnific!

10:35 AM  
Anonymous cnn com net porn controls useless study said...

Build a watch in 179 easy steps - by C. Forsberg.

11:13 AM  
Anonymous home grown porn stars said...

Lottery: A tax on people who are bad at math.

11:59 AM  
Anonymous bitch double anal bang said...

The gene pool could use a little chlorine.

12:35 PM  
Anonymous frottage male sex said...

Suicidal twin kills sister by mistake!

1:12 PM  
Anonymous porn star nicknames cums alot said...

Oops. My brain just hit a bad sector.

1:51 PM  
Anonymous having sex lyrics said...

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

2:21 PM  
Anonymous indiana marijuana lawyer said...

Good job!

2:58 PM  
Anonymous chinese av sex said...

Build a watch in 179 easy steps - by C. Forsberg.

3:41 PM  
Anonymous pichunter sex pics said...

Magnific!

4:24 PM  
Anonymous brittany andrews sex said...

Clap on! , Clap off! clap@#&$NO CARRIER

5:14 PM  
Anonymous ceaser sex machine said...

Hello all!

5:56 PM  
Anonymous free instructional sex said...

If ignorance is bliss, you must be orgasmic.

6:36 PM  
Anonymous hot juicy porn said...

Thanks to author.

7:21 PM  
Anonymous intense phone sex said...

Oops. My brain just hit a bad sector.

8:17 PM  
Anonymous woman girl porn galleries said...

Oops. My brain just hit a bad sector.

9:07 PM  
Anonymous jenna bush sex said...

Give me ambiguity or give me something else.

9:51 PM  
Anonymous porn sex swallow said...

Lottery: A tax on people who are bad at math.

10:30 PM  
Anonymous antonella barbosa porn said...

A flashlight is a case for holding dead batteries.

11:09 PM  
Anonymous kissimmee sex club said...

Friends help you move. Real friends help you move bodies.

11:46 PM  
Anonymous black girls porn picture said...

Hello all!

12:19 AM  
Anonymous treatment for anal hpv said...

Oops. My brain just hit a bad sector.

1:03 AM  
Anonymous parties photos sex said...

Hello all!

1:47 AM  
Anonymous phentermine drug testing tips said...

Wonderful blog.

2:29 AM  
Anonymous cheap phentermine or adipex online withour pres said...

Please write anything else!

3:16 AM  
Anonymous buy phentermine c o d www sitins com buy phente said...

What is a free gift ? Aren't all gifts free?

4:06 AM  
Anonymous index sex poses said...

What is a free gift ? Aren't all gifts free?

4:45 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home