Thursday, November 02, 2006

YANG BURUK DALAM SENARAI UMNO-REFORM

Khir Toyo
Menteri Besar Selangor dicalonkan oleh www.umno-reform.com sebagai yang buruk dalam UMNO-REFORM



ADUN Bukit Antarabangsa dicalonkan oleh www.umno-reform.com sebagai yang buruk dalam UMNO-REFORM




Siapa lagi yang akan tersenarai adalah bergantung pada anda? Beri justifikasi anda berserta nama mereka yang anda kata tidak layak untuk menjadi pemimpin rakyat Malaysia. Mereka adalah YANG BURUK DALAM SENARAI UMNO-REFORM. Sekiranya ada bantahan maklumkan kepada kami untuk pertimbangan selanjutnya.



Setakat ini :


1. Mohd Said Yusof (Ahli Parlimen Jasin)
isu tutup sebelah mata klik sini

2. Zakaria Md Derus
(ADUN Pelabuhan Kelang) isu Istana Zakaria klik sini

3. Ahmad Bujang (ADUN Ulu Kelang) rumah peneroka kota klik sini

4. Amid Nordin (ADUN Teluk Mas Melaka) politik wang -
dicalonkan oleh pelayar blog ini

5
. Dato Jaei bin Hj Ismail (ADUN Kawasan MERU) - dicalonkan oleh pelayar blog ini

6.
Dato Kamaruddin Ambok ( Ketua Bahagian UMNO SEGAMBUT) - dicalonkan oleh Jawatankuasa Penduduk Kg Sq Udang (arkib umno-reform.com) klik sini

101 Comments:

Anonymous Anonymous said...

you lupa lagi satu....
KJ

9:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

rafidah aziz
sammy vellu
nazri
khir toyo

10:56 AM  
Blogger mat saman kati said...

Kalau nak fill in the blank dengan pemimpin Umno yang busuk dan buruk, tak cukup tempat, Anuar.

Masalah besar kita bukan nak cari pemimpin Umno yang korup.

Masalah besar kita ialah mencari pemimpin Umno yang bersih. Tolong tunjukkan satu saja, cukup lah.

11:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

mat saman, ko tu bias . banyak kepimpinan bahagian yg okay tapi tersingkir kerana kepimpinan sedia ada menghalang mereka naik.

umno ada lebih 3 juga members...dari cawangan dan bahagian. aku caya kalau kita terus highlight umpama zakaria, maka zakaria akan tumbang dan sekiranya penggantinya mahu kekal maka dia perlu bersih , kalau tidak terpanpang dalam web ini sebagai pemimpin busuk. teruskan...anuar

1:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

hello..kj bukan pemimpin rakyat la...dia hanya pemimpin pemuda

1:32 PM  
Anonymous Talak Sunat said...

I donno KJ personally,but if we give him a chance, he will be a great and respectable leader. He is capable. You listen too much to unfounded rumours about him. Pls be fair to him.we need to have 2nd liner, 3rd liner leader in UMNO or in anay Malay party for that matter-KJ is one of the shining candidates.

1:42 PM  
Anonymous lebai waleh said...

Zaman la ni aku tak nampak satu pun pemimpin2 umno yang betoi2 amanah.Masing masing ashik kumpui harta untuk anak menantu.Depa ingat boleh beli syurga kut!

3:24 PM  
Blogger semuts said...

Amid Nordin, Adun Melaka yang digantung kerana kes rasuah. Sekarang masih selesa sebagai adun.

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

SUSPENDED MELAKA EXCO MEMBER TO APPEAL AGAINST UMNO SUSPENSION.

COPYRIGHT 2004 Financial Times Ltd.

(From Bernama The Malaysian National News Agency)

MELAKA, Sept 15 (Bernama) -- State executive councillor Datuk Wira Amid Nordin who was suspended by the Umno Disciplinary Board for three years or one term today will submit an appeal against the decision

4:06 PM  
Blogger mat saman kati said...

anonymous 1.32,

OK Lah kalu hang kata aku biased. Jadi aku mintak hang tolong bagi tau sorang pemimpin bahagian yang bersih. yang naik tanpa rasuah, politik wang atau kroni!

Takkan susah sangat nak cari 1 daripada 3,000,000!

4:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Amid tidak mahu dikaitkan dengan Chua
MELAKA 17 April - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Telok Mas, Datuk Wira Amid Nordin meminta supaya kes penggantungan jawatannya dalam UMNO tidak dikaitkan dengan kes ADUN Bachang, Datuk Chua Peng Song dalam Gerakan.

Menurut Amid, beliau masih lagi ahli UMNO dan kesnya adalah membabitkan penggantungan jawatannya dalam parti.

``Saya digantung selaku Ketua Bahagian iaitu jawatan dalam parti, saya masih lagi ahli UMNO,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berharap perkara tersebut dapat dijelaskan bagi mengelakkan kekeliruan di kalangan ahli parti berhubung kes penggantungannya pada 2004 lalu.

Amid yang ketika itu merupakan Ketua UMNO Bahagian Kota Melaka digantung jawatan dalam parti berhubung kesalahan terlibat dalam politik wang.

Beliau kemudiannya meletak jawatan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan dan Warisan negeri pada Jun tahun lalu selepas mesyuarat Majlis Tertinggi mengesahkan keputusan Panel Rayuan parti yang menolak rayuan beliau.

Sementara Peng Song, bekas Pengerusi Gerakan, digantung keahlian parti untuk tempoh masa yang tidak ditetapkan, berkuat kuasa 31 Mac lalu.

Setiausaha Agung Gerakan, Chia Kwang Chye menandatangani surat penggantungan itu selepas mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti pada 30 Mac lepas.

4:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

pak lah kaki tido

4:43 PM  
Anonymous mat saman kati alliance said...

TALAK SUNAT,
kita sudah bagi chance dia cakap
dia cakap orang melayu di penang dipinggirkan, dia tak fikir orang melayu di negeri lain lagi miskin, orang yang tidak fikir secara keseluruhan adalah tidak sesuai sama sekali jadi pemimpin kita, adakah jika orang melayu di penang diselamatkan maka seluruh orang melayu akan diselamatkan?
u are clever than that......

8:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

tunggu lama dah akhir nya ada topic baru
betapa saya takut brother anuar akan di ambil tindakan oleh pihak-pihak tertentu
i rasa brother anuar mesti pernah kena sound daripada pihak tertentu punya

9:02 PM  
Anonymous dollah_pedukang said...

Yg paling perlu duduk dalam senarai tu adalah NAZRI THE BALACHI

-Kes Permit Teksi
-Pribumi msia timur
-Kurang Ajar
-Menghalalkan rasuah dlm UMNO

9:57 PM  
Anonymous Pillow4dollah said...

This comment has been removed by a blog administrator.

10:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

SENARAIKAN MB PERLIS
SHAHIDAN KASSIM

SENARAIKAN MB PERLIS
SHAHIDAN KASSIM

SENARAIKAN MB PERLIS
SHAHIDAN KASSIM

SENARAIKAN MB PERLIS
SHAHIDAN KASSIM

11:00 PM  
Anonymous Pillow4dollah said... said...

Talak sunat......

Hang guna la otak sikit.

Pak lah tu sebenarnya stupid. Jadi banyak decision yg dia tak reti nak buat. Bila pak mentua dah bahlol, menantu senanglah nak perbodohkan dia. Kalau setakat pi oxford tu, jgn lah nak pandai-pandai buat decision utk rakyat yg berjuta-juta nih...

En Abdullah...apakah pandangan encik tentang ekonomi di malaysia sekarang ni?

Abdullah: Errr....errrrr...ekonomi? Err...saya rasa elok kot pasai saya tengok anak menantu saya semua
duit tengah banyak la ni. depa beli macam-macam, bawak kereta pun baguih baguih. Elok lah kalau cam tu. Awat tanya pasai tu? tak ok ka ekonomi kita? Saya tengok ok saja. Batik pun dah ramai orang pakai. Takpa lah saya pun tak beropa sure..nanti saya mintak lapuran lepas tu saya jawap la. Sudah la jangan tanya banyak sangat...saya mengantuk ni..ok? ok ka? ok kot

10:17 AM  
Blogger Anuar Mohd Nor said...

Benar memang ada pihak yang telah berjumpa saya memaklumkan mengenai tindakan yang mungkin diambil. Terima kasih atas kerisauan saudara, moga- moga ianya tidak berlaku

10:23 AM  
Anonymous zainalDin said...

Antara Pak Lah dengan Mahathir baik lagi Pak Lah.

Polis state adalah ciptaan Mahathir

Kuota pencalonan dalam UMNO adalah ciptaan Mahathir

ISA adalah mainan Mahathir

OSA Mahathir juga yang guna

Press Mahathir juga yang kongkong

Ingat senang Pak Lah ambil alih dari pemerintahan Mahathir yang banyak korup

10:25 AM  
Blogger mat saman kati said...

"Antara Pak Lah dengan Mahathir baik lagi Pak Lah."

Serupa saja. Ada lebih, banyak kurang.

"Polis state adalah ciptaan Mahathir"

Pak Lah meneruskannya.Malah Pak lah bersekongkol dengan Mahathir ketika menangkap dan menghumban mereka keKEMTA.

"ISA adalah mainan Mahathir"

Dan Pak Lah jadi kuda tunggangan. Jadi tukang sain.

"OSA Mahathir juga yang guna"

Pak Lah buat apa? revoke OSA kalau tak mahu terlibat dengan perangai buruk mahathir!

"Ingat senang Pak Lah ambil alih dari pemerintahan Mahathir yang banyak korup "

Memang susah kalau lembik! kaki tidoq!


"Press Mahathir juga yang kongkong"

Pak Lah patut bagi Harakah terbit dua kali seminggu macam dulu. Permit Suara Keadilan sampai la tak approve! Editor NST, Utusan, sapa yang control?

9:45 PM  
Blogger Dr Butiq said...

aku ada 2 orang calon saja yang paling busuk bagi aku lah

1. Pak Lah

2. Khairi

9:03 AM  
Blogger A Voice said...

Mana dia Abdullah Ahmad Badawi?

9:17 AM  
Blogger A Voice said...

Kami org Johor tuntut UMNO Johor yang sedang mengadakan Konvensyen pada hari Ahad dan Isnin ini supaya menyokong tuntutan DYMM Tuanku Sultan Johor untuk merobohkan Tambak Johor yang merupakan legasi penipuan penjajah terhadap negeri Johor.

Kami juga tidak setuju dengan rancangan K(haz)ianat untuk SJER mengadakan Free Access Zone, pihak berkuasa otonomi SJER, memberi keutamaan kepada pelabohan & lapangan terbang singapura, dan menjadikan JB bandar satelit & tempat berhibur untuk Singapura.

Daulat Tuanku!
Daulat Tuanku!
Daulat Tuanku!

9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hairan! Bagaimana ruangan ini muat untuk diisi?. Yang bernama umno semua adalah sama, kebendaan rasuah, penyalahgunaan kuasa dan ....... Kalau ada seorang boleh dikucum tangannya. Tapi ini adalah mustahil.

9:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pak Lah perlu masa

Baru 3 tahun Pak Lah menerintah kita sudah aksikan peningkatan press freedom, keterbukaan MP dan Adun dalam menyuarakan pendapat dan kita lihat bagaimana kes - kes wakil - wakil UMNO di selongkar. Adakah perkara ini akan berlaku dalam era Mahathir? Beranikah MP kita dan wakil - wakil dalam UMNO atau parlimen bangkit menyaurakan pendapat?

Hari ini semua berani - sampai mengkritik sekritikal atau sejahat mungkin Pak Lah - SEORANG PUN BELUM KENA TANGKAP

Kita perlu sedikit masa setelah Malaysia dilanda tsunami buruk selama 22 tahun yang menghancurkan demokrasi MAlaysia. Kita usaha untuk membantu Pak Lah bukan menghancurkan 3 tahun pemerintahan beliau.

Tengok sekarang Brendan Peirera NST hasil kritikan Mahathir sekarang sudah tidak direnew kontrak... kita bagi peluang..KJ turut diam sekarang ini ..bagi Pak Lah perluang dan baca politik ini secara berhemah

10:03 AM  
Blogger Dr Butiq said...

gambar Pak Lah bila lagi nak letak kat situ kalau tak berani nak letak tutup saja ruang ini kerana tak ikhlas dan takut diambil tindakan

10:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Apa yg nak kecoh pasal KJ neh? Siapa KJ? Kalo bukan menantu Pak Lah, tak kemananya budak ini. Brapa ramai graduate dari Oxford yg dah billionaire???? Pemimpin sebenarnya adalah yg telah berjuang dari akar umbi.

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dr Butiq...hang senaraikan mengenai Pak Lah..atau tahu pasal nak komen aje..senarai jugak pasal mahathir. Aku rasa kekadang korang ini ada satu prinsipal semua orang lain buat salah tapi sendiri tak tahu nak buat apa . AKU SOKONG PAK LAH 100%

7:52 PM  
Blogger mat saman kati said...

Aku setuju dengan anonymous diatas.

Sepatutnya gambar Pak Lah nombor satu, kemudian gambar Mahathir. Ni gambar yang ada kat atas tu semua cokia saja. Lebih baik buboh gambar kerani pejabat tanah yang mintak komisyen tu.

12:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cokia ..punya dia sapu duit org bawah...zakaria berapa untung dia ..tanah org miskin ..mereka paling rapat dengan rakyat

3:11 AM  
Anonymous Segambut said...

Anuar, kamu lupa satu lagi isu yang pernah kamu bawa...Kamaruddin Ambok..dia bedal dan buat tak tahu aje kes segambut..ingat tak...aku rasa mana dia patut kamu letak juga dalam senarai...

3:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

SAUDARA ANUAR MELAKUKAN KESILAPAN PALING BESAR, BILA MENYEDIAKAN PETAK YANG TERLALU SEDIKIT. SEPATUTNYA 50000 PETAK UNTUK DIISI NAMA DAN TOKOH UMNO. NYATA SATU NAMA AHLI umno BUKAN KAKI PAU.

10:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lagi isu Zakaria Md Deros


Zakaria sat in the Dewan Negara while an undischarged bankrupt
R. Nadeswaran and Terence Fernandez

PETALING JAYA (Nov 2, 2006): Datuk Zakaria Mat Deros, the beleaguered Port Klang assemblyman and Klang Municipal Councillor who has been in the news over the illegal construction of his palatial mansion and other breaches of the law, is courting new controversy - he remained a senator while being an undischarged bankrupt.

According to Dewan Negara records, Zakaria, who was then known as Zainal Mohd Deros, was appointed a senator on July 30, 1991, and served two terms which ended on July 31, 1997. In the 1999 general election, he stood as a candidate for the Selat Klang state seat which he won.

He was one of the two senators nominated by the Selangor state government.

On Sept 10, 1992, he was declared a bankrupt by the High Court in Kuala Lumpur following a petition filed by Maxon Credit & Leasing Sdn Bhd. Under Article 48(1)(b) of the Federal Constitution, a person is disqualified from being a senator if he is an undischarged bankrupt.

Although he was discharged as a bankrupt two months later on Nov 24 - after paying up more than RM400,000 - legal sources say that he should have stepped down or notified the senate of the order and taken leave of absence pending the order being annulled.

According to records from the Official Assignee's Office, a bankruptcy notice was filed on Jan 3, 1990, and served on Zakaria on Feb 11, 1990.

Having failed to comply with the requirements of the notice, a Receiving Order was made and the Official Assignee was made the receiver of Zakaria's estate.

The facts: Jan 3, 1990, bankruptcy notice filed against Zakaria;
Feb 11, 1990, bankruptcy notice served on Zakaria;
July 30, 1991, Zakaria appointed senator;
Sept 10, 1992, declared a bankrupt by High Court; and
Nov 24, 1992, discharged as a bankrupt


Terence Fernandez and Husna Yusop

PETALING JAYA (Nov 2, 2006): Police have launched a probe on the alienation of land by the Selangor Development Corporation (PKNS) to the Selangor Badminton Association (SBA).

It is learnt that Bukit Aman officer contacted SBA officials for details over the awarding of seven acres of land in the state by PKNS to SBA - both of which Port Klang assemblyman Datuk Zainal @ Zakaria Mat Deros is a member.

Zakaria, as president of SBA, is alleged to have made the application for 10 acres (four hectares) of land to PKNS - he is chairman of its land committee.

PKNS subsequetly granted seven acres (2.8ha) in Shah Alam to the badminton association to build courts and other related facilities.

"Police have contacted the SBA and its officers will be queried," said a police source.

"They have been asked to prepare the necessary documents. There is probably a case of abuse of power here, which is why we are investigating," the source added.

The source said the SBA investigations are ancillary to another probe being conducted by the Anti-Corruption Agency (ACA) over the illegal construction of Zakaria's mansion in Klang.

SBA deputy president V. Subramaniam, when contacted, said the SBA will co-orperate with the authorities. He declined to comment further.

PKNS press ofiicer Mohd Wazir Abdul Ghani told theSun he was unable to confirm if Zakaria was involved in the meeting in 2004 that decided to award the piece of land to SBA.

He said, however, that it was normal procedure for officials who had an interest in a project to excuse themselves from the meeting.

Two other Klang councillors - Mazlynoor Abdul Latif and Faizal Abdullah - have also built their houses without prior approval from the local council.

When contacted, Mazlynoor declined to say if he had met Mentri Besar Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo or if he would resign.

Yesterday, Faizal announced he was stepping down from the post for the 2006-2008 term following a meeting with Mohd Khir the same day.

The Mentri Besar is attending the Conference of Rulers today.

10:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

MB Kedah YB Mahadzir Khalid pun patut undur diri la... sejak dilantik belum ada sebarang pembaharuan yang boleh jana ekonomi Kedah. Nazri Aziz juga patut disingkirkan.

7:21 AM  
Anonymous Jowo Meru said...

Dato Jaei bin Hj Ismail, ADUN Kawasan MERU pun patut diletak dalam senarai ini.Perangai beliau sama juga seperti Dato Zakaria ADUN P. Klang. Beliau telah membina sebuah banglo di kawasan Meru.Beliau melantik adiknya yang buta huruf menjadi Ketua JKKK sebuah kampung. Kesalahan yang paling teruk adalah penyelewengan tanah-tanah milik orang Melayu di kawasan sekitar dimana banyak tanah tersebut telah dirampas oleh adik beradik beliau dan dijual hasil kerjasama ngan orang dalam Pejabat Tanah Daerah Petaling.

Beliau merestui kegiatan tersebut dan sering bercakap putar-belit bila ditanya tentang kedudukan tanah-tanah tersebut. Geran-geran tanah juga ada yang ditahan dengan alasan kononnya pihak empunya tanah seorang pembangkang. Tetapi sebenarnya tanah tersebut terletak di lokasi-lokasi yang mempunyai nilai yang tinggi. Selain itu tanah rizab kubur seluas 10 ekar berhampiran Kem Bina Negara Meru telah dijual kepada pihak yang tidak diketahui.

Wajah beliau boleh dilihat di sini :- http://202.75.41.185/suk/clinkstate.php?&cat=4&offset=40

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Abdullah Ahmad Badawi
Khairy Jamaluddin

I don't respect them. Baik suruh diaorang blah dari UMNO sebelum UMNO tewas dalam pilihanraya akan datang.

Yang banyak memuji diaorang sekarang samada penakut or pak turut.

UMNO is splitting into two now. Pasal tu Paklah takut nak buat pemilihan sebelum pilihanraya, takut tak dapat jawatan.. pilihanraya dah tentu kalah. Banyaklah duit rakyat habis nanti bayar undi.

3:48 PM  
Blogger KZSO said...

1. pak lah
2. kj
3. mb Kedah
4. mb Perlis
5. mb Johor
6. rafidah
7. nazri
8. mb Selangor
9. mazlynoor
10.shafie apdal
11.hishamuddin hussein
12.najib
13................

to be continued...

5:57 PM  
Blogger Shawinistic said...

1. Bung Mokhtar Radin - Tin Kosong
2. Nazri Aziz - Biadab
3. Badrudin Amiruldin - Tin Kosong
4. Johari Baharom - Lalang
5. Rais Yatim - Nak tinggalkan warisan sendiri, bukan jaga warisan Malaysia
6. Shahidan Kassim - Suruh dia bersukan sajalah
7. Hishamuddin Hussein - Racists
8. Najib Razak - Hipokrit
9. Rafidah Aziz - FDI tak cukup
10. Mohamad Aziz (Sri Gading) - Tin Kosong
11. Noh Omar - Racist & Tak Mau Pelancong Malaysia Mana Ada Wang?

Calon panas yang perlu disejukkan selama-lamanya

6:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

KITA TUKAR SAJA PARTI BARU.MARI KITA SOKONG PAS

9:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

ada sapa2 yang boleh buat undi tak percaya kat pak dollah tu tak? kalau aku boleh, dah lama aku buat dah.

3:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

sejak akhir2 ini banyak sangat yg tak betul dalam politik kita. Apabila banyak teguran dan tuduhan dari rakyat maka secara tidak lansung ini jelas membuktikan bahawa banyak yg tak kena. Jadi kita boleh fikir sendiri. Telah terlalu lama kita menderita sedangkan mereka bermewah dengan wang rakyat. Beberapa tahun kebelakangan ini semua barang dan perkhidmatan naik tapi gaji tak naik2.
Sayang sekali pemimpin yang kita pilih harap2 dapat membantu meningkatkan ekonomi rakyat tapi sebaliknya menambah ekonomi anak pinak sendiri.
Tidak seperti pemimpin2 dulu biasa hidup susah dan benar2 membantu untuk rakyat. Pemimpin yg paling aku hormat Tun Razak. Kerna dia merupakan pelopor kepada pembangunan insan dan pembangunan fizikal negara. Yang lain2 2 cuma meneruskan sahaja sambil menggunakan wang rakyat menjana projek mega dan sebahagian masuk ke kantung sendiri.
Seronok jadi orang politik boleh cepat kaya. Tapi hakikatnya yg mereka beri makan anak bini 2 tak tahu macam mana statusnya. Ingatlah pemimpin dosa kepada tuhan boleh mohon ampun kepadaNya tapi dosa kepada rakyat belum tentu mendapat pengampunan.
Untuk mereka yang tidak cerdik tapi berakal macam aku kita cari satu altenatif utk membuat perubahan. kalau tidak sampai bila2 kita akan jadi macam ini. Pilihan raya lambat lagi. Tapi sabarlah...
sesekali kita rasa piza lain lak. apa kata?
Tepuk dada tanya iman. Insyallah Allah akan bersama kita.
Wallahhu alam.

10:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kadiaq Sheikh Fadzil alias Mamak Pedukang ( Kulim-Bandar Baru), selama menjadi wakil RAKYAT tak pernah turun kawasan sendri, bila mai pilihanraya
- Sanggup turun Pasar *Market Kulim yang busuq dan berjabat tangan dengan RAKYAT,

- sanggup bukak baju tinggal Singlet cap PAGODA nak meraih undi simpati orang kampung*hipokrat,

-huluq RM50.00 dgn kain pelikat* rasuah, orang kampung kena juai...buta.tanpa ada usul periksa.

- Kalau sembahyang Jumaat duduk SAFF depan nak tunjuk waraq.

- Cuba p Hotel Seri Malaysia Kulim (ada satu Suite Room di ubahsuai ikut kehendak Bollywood-taste dia lah.. kalau tidak... dia tak mau support Hotel Seri Malaysia Kulim. Pandai bermuka muka, Musang berbulu Ayam.
Cakap p lah apa pun dia boleh buat deeeq aja...asai dia boleh meraih simpati dan menang undi. Selama di berikan mandat untuk mewakili kawasan kulim- tak dak satu pembaharuan yang berlaku. Yaa lah..Mamak Kadiaq nie bukan dok kat Kulim, dia dok kat Kuala Pegang Baling. Rumah macam Istana Bollywood...apa dia peduli asai perut anak bini sampai ke cucu cicit makan tak habih..Perut dia bertambah Boroi..Istana yang dibina pulak di kawasan kampung yang majoriti penduduknya kerja kampung..macam cita kepala gangsterlah ..dia bukan nak support penduduk tempatan disitu pasai dia Bahagian Kulim-Bandaq Baru. Balaci dia cikgu Husin...sapa tak kenai orang kuat kemboja.Owner Hotel Seri Malaysia Kulim.
KITA TIDAK PERLU PEMIMPIN YANG BEGINI RUPA...menghisap darah Rakyat kebanyakan nya orang Kampung.
Aku tak suka buat Fitnah..ini adalah kenyataan hidup yang telah berlaku selama lebih kurang 20tahun diberi penuh kepercayaan rakyat untuk dia menjadi wakil rakyat kawasan Kulim. Kalau tuan tuan tidak pecaya..Cuba tengok dan nilai setiap kali selesai pilihanraya, dia lah orang yang selalu duduk dgn Perdana Menteri kat TV merayakan kemenangan beliau..dia bukan duduk kat Kulim.Dia confident dan dah tau yang dia pasti menang Kerusi kawasan. Dia peduli apa dengan nasib orang Kulim. P mampuih lah asai..aku boleh duduk lagi 4 tahun diKerusi Parlimen sambil menghitung Projek projek yang bakal diterimanya ( Kumpul Harta Dunia sebanyak mungkin..takut jatuh kat tangan orang lain,..sat lagi jadi miskin pulak.) Mai..lah tanya orang Kulim..(Kulim) kalau letak kayu tongkoi pun depa pangkah asal dari puak UMNO.
Satu satu nya pemimpin yang pandai menjaga keluarga dan keseluruhan harta kerabatnya . macam cita Hindustan tuu ..lah...

1:07 AM  
Anonymous kkarliza said...

-"YANG BURUK DALAM SENARAI UMNO"

Saudara Anuar,

Teruskan perjuangan mu, Demi anak bangsa,
- Lantangkanlah pemikiran mu.
- Beranikan lah diri batin mu menghadapi dugaan demi dugaan di dunia yang sementara ini.
- Perelokan perketi mu demi mertabatkan warisan bangsa yang kian pupus dek kebatilan dan kerakusan hawa nafsu.
- Tajamkanlah mata hatimu demi meneruskan perjalanan yang beronak dan berduri.
- Panjatkanlah kesyukuran mu demi titisan noktah noktah yang menyatakan ketulusan dan kelantangan bahasa bangsa.
- Demi bangsa yang telah kehilangan kebijaksanaanya.
- Demi bangsa yang kehausan kebenaran.
- Demi bangsa yang mencemohkan kepalsuan yang amat fasik.
- Demi bangsa yang jelak dengan lakonan sandiwara dunia.
- Demi bangsa yang kian pupus perihal budi pekerti yang mulia.
- Demi bangsa yang memakan daging bangsanya sendiri.

Maka redhoilah dirimu yang mukalaf ini kehadarat Illahi demi hidup dan kehidupan ini.

2:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Saudara Anuar :
Yang duk sibuk masukkan nama org tidak layak kenapa? Yang layak hanya seorang sahaja Dr. Mahathir Mohammad. Beliau adalah tooh UMNO yang Bersih cekap amanah.

12:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yang Beruk dalam Senarai UMNO :-

Pemimpin yang memBEBANkan hidup RAKYAT. Cemburu dgn. Kemakmuran RAKYAT kecapi dan sedikit pun tak terlintas dilubuk hati mempunyai perasaan belas kasihan menolong, melihat nasib yang ditanggung rakyat serta menjamin kemakmuran RAKYAT. (Lebih lebih lagi bangsa sendiri), malah dipaksakan RAKYAT untuk mengubah cara hidup justeru di naikkan barangan keperluan harian.( Minyak, Letrik, Air ).
rakyat di suruh ikat perut,Pergi kerja naik basikal dan jalan kaki. Guna minyak pelita dalam rumah, Cuci pakaian dengan tangan. Guna air perigi dan air sungai untuk mendapat minuman dan basuhan.

Pemimpin yang telah hilang panduan dan pedoman hidup,
Pemimpin yang telah hilang Kebijaksanaannya dengan menerima pakai pandangan dari suku sakat yang tamak haloba dengan harta dan pangkat Dunia.
Pemimpin yang tak punya kekuatan naluri membela nasib bangsa sendiri.
Pemimpin yang rela bangsa nya di kutuk disebabkan kebodohannya.
Pemimpin yang rela melihat bangsanya dihimpit dengan masaalah kehidupan.
Pemimpin yang rela melihat rempit sana rempit sini sebagai hiburan keluarganya. ( Biarkan...biarkan kalau tidak tak ada pelancung yang ingin melihat )
Pemimpin yang rela melihat murtad sana murtad sini. ( Islam Hadhari yang banyak dengan toleransi ).
Pemimpin yang rela melihat rogol sana rogol sini. ( Ustad pun dah pandai rogol )
Pemimpin yang rela melihat bunuh sana bunuh sini. ( Pembesar VIP pun sanggup melakukan pembunuhan satu nyawa demi menutup pekung didada )
Pemimpin yang rela melihat rasuah sana rasuah sini sayugia bersama sama mempraktikkan rasuah secara diam diam dan terang terangan.

Ibarat Lintah Darat,
Ibarat Menang Sorak Kampung tergadai. ( menang undi tapi bangsa sendiri pokai).
Ibarat menyusu kera dihutan, anak dipangkuan dibiarkan mati kelaparan.

"Tepuk Dada Tanya Selera"

Tuan tuan lah yang lebih mengetahui siapa kah yang wajar digelar yang buruk dalam senarai UMNO.

4:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

SESIAPA YANG ADA MAKLUMAT MENGENAI ADUN/CALUN BN KELANTAN YG TAK LAYAK BERTANDING DALAM PILIHANRAYA AKAN DATANG. KITA AJK PEMILIHAN CALUN BERSEDIA UNTUK MENOLAK PERCALUNAN MEREKA. "KELANTAN MAJU"

11:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

dato jaei pun ada gambar dalam ni! BAGUS ! dia bukan ada jasa pun kat kawasan meru. taman sri melur ni pun takde apa apa pembaharuan! lama jadi wakil rakyat pun hanya membesarkan perut sendiri.rumah makin besar siap ada keta jaguar! mmg tepat dia dicalonkan dalam senarai. dengar kata dulu pun dia pow kedai2 mesin kuda melalui orang2nyer! dia ni geng2 lebar daun (kontraktor yang rapat ngan khir toyo!)

7:27 AM  
Blogger Anuar Mohd Nor said...

Sila "post" artikel - artikel mengenai kepimpinan yang anda perolehi dari mana - mana media untuk kita membuat koleksi YANG BURUK DALAM SENARAI UMNO-REFORM

Dari posting itu kelak kita akan "update" gambar - gambar mereka. Ini bertujuan bagi membolehkan semua pembaca yang lain mengetahui kenapa nama kepimpinan tersebut tersenarai dan menjadi rujukan sewaktu pilihanraya nanti.

Kita perlukan kerja sama menyeluruh bagi membantu menyedarkan bukan sahaja pengundi tetapi kepimpinan dalam melantik mereka untuk menjadi calon kepimpinan kita.

Terima Kasih

3:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

semua rakyat JANGAN termakan racun politik, yang mahu memecah-belahkan asimilasi kaum yang sedia ada.

sepatutnya kita fokus kepada pemimpin yang tidak layak agar mereka tidak dipilih dalam pilihan raya akan datang.

terlalu banyak isu perkauman yang dibangkitkan dan ini sering kali menimbulkan rasa marah apatah lagi ada yg mengunakan perkataan kasar.

Rakyat patut sedar dan tidak tertipu dengan sentimen perkauman and agama yang digunakan untuk menutup kesilapan and penipuan mereka.

....senarai ini adalah amat patut, biarlah rakyat yang menilai betul salah perbuatan mereka ini. Jika disertakan dengan bukti seperti keratan surat khabar,video klip persidangan parliment..lagi bagus, lebih menyakinkan - ada juga ya yg ambik kesempatan saja nak buat kacau, biar sertakan bukti, rakyat dapat buat penimbangan sendiri.

rakyat harus sedar, biarlah apa jua kaum kita, jangan memilih mereka yg korupsi, racist dan provokasi, mereka ini tidak layak. saya percaya rakyat mampu menilai. biarlah kuasa di tangan kita ini digunakan dengan bijak.

yang saya perhatikan, baru baru ini, (cuma pendapat individu)
- mis-interpret by press - salah tafsir konon - (contoh: isu marginalize, isu pakaian seksi ==saya rasa kalau benar salah tafsif, boleh tangkap si penafsir - sebab satu malaysia kecoh - boleh guna ISA??)
- kalau tengok sidang parlimen, satu hari kata takda smjk, tiba-tiba ada, senang-senang tukar fakta
- racist - tak habis habis pasal hak kaum, malaysia ada perlembagaan, namanya raja berpelembagaan dah termaktub, kita pun dah dekat 50thn merdeka, masih nak bangkit benda yang bukan bukan...dah jadi pelembagaan siapa ni? perlembagaan UMNO? perlembagaan MELAYU? perlembagaan BUKAN MELAYU?? kita ni kearah masyarakat bersatu padu ke sebaliknya?
kalau benarlah isu perkauman ini saya rasa tak tenteram hidup di malaysia. toleransi kaum yang terjalin kini semakin halus, dikikis oleh mereka yg pandai ambil kesempatan....untul menutup pembohongan ... menarik perhatian rakyat ke isu perkauman yg sememangnya sensitif dan mudah mempengaruhi semua org dan mengkaburi mata kita
4. transparansi- tidak ada, satu dunia pun tak ada.....banyak kes dilihat, kalau lapor yg benar, tunggu, mungkin gantung kerja...
5. korupsi...dah tak terkata-kata, sampai tuanku sultan pun kena berkata-kata....

senarai begitu banyak...

gugurkanlah mereka ini dari senarai pilihan anda...bijak bijak lah rakyat memilih....jgn termakan racun politik.

saya sokong untuk memaparkan senarai mereka ini agar rakyat lihat dan timbang sendiri...

so much more!!. i think we should build a list and let all malaysian think who should they vote....at least for those that do not aware, they can start thinking and not being manipulated

3:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Idris Jusoh aku ingat patut masuk dalam senarai... pasal JE and kroni
Satu lagi nak tambah... kalau ranking MB yang paling bangang dalam Msia gerenti dia ni senarai yang teratas sekali....
Buat malu orang ganu jer....

2:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

calon seterusnya.....

YB. Dato Salamon Selamat
ADUN Batu Tiga
Ketua UMNO Bahagian Shah Alam
Bekas Datuk Bandar Shah Alam.

salah laku? tanya orang-orang shah alam, dari rasuah projek sehinggalah rasuah untuk jawatan dalam UMNO dan Ahli Majlis, ape yang dia tak buat.

di harap di perkenankan calon yang ini.

2:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

assalammualaikum wbt. rasanya saya pun nak calon juga antara orang-orang terburuk dlm malaysia nie. bukan nak perlekeh mereka tetapi sebagai peringatan bahawa kuasa rakyat lebih hebat. tanpa kita, siapalah mereka.

1. Tengku Adnan
Menteri Perlancongan (aka Pelacuran dan Perjudian). Makin hari makin menjadi orang tua nie. Isu arak le, isu pub le, isu judi le dan macam-macam lagi. Ingat negara kita nie USA atau Israel ker?

2. Khairy Jamaludin
Entah mana mai mamat nie. Tup..tup dah duduk sebelah Hisham. Dia nie pon banyak peel dan banyak kes. Pastu dalam perhimpunan, dok sound orang tu munafik le ape le. Kadang-kadang, cermin sama diri kita. Banyak isu lain boleh bawa.

3. Rafidah Aziz
Nie lagi sorang. Pikir balik le isu lapuk dulu. Permit AP, bangunan METRADE. Berlakon jea lebih (masa nangis). Sorilah kalo takat pakai air mata. Awak tu bukan pelakon mcm Fasha Sandha ke, Sit Nurhaliza ke. Lebih baik layan suami di rumah, kan afdhal tu.

4. Nazri
Nama penuh budak botak nie aku tak ingat tapi dia nie pon..bukan main lagi dgn kes. Lebih2 lagi kes lama mcm isu permit teksi, IFC dan dier nie memang mcm musuh Islam le plak.

5. Noh Omar
Ya Allah! Dia nie memang bongkak sesangat. Aku pernah jumpa dia nak minta tandatangan sokongan untuk ratify FCTC (kawalan tembakau). Sedas jea dia sound aku..MINTAK RAKYAT JEA SAIN. Abis tu? Hang sape? Raja ke? Boleh lah ar!

6. Koh Tsu Kun
Wah..dia nie memang lakhanat besar. KM aku tu but memang buruk perangai. Bila aku present model kotak rokok baru yang ada gambar bahaya merokok yg lebih besar, dia sound aku plak..TAKKAN BERJAYA. Apa daaaa!! Tak kasik sokongan langsung!!

11:27 PM  
Anonymous tukang_post said...

dari malaysiakini
Lagi busuk Zakaria Mat Derus
Yet another ‘Zakaria scandal’ brewing
Kuek Ser Kuang Keng
Nov 21, 06 9:43pm

Port Klang state assemblyperson Zakaria Md Deros, who recently courted controversy with his 17-room Kampung Idaman bungalow, has now been accused of corruption.

An opposition leader claimed that the former Klang municipal councillor approved 11 acres of state government land to be developed by a company owned by two of his sons.

The multi-million ringgit project involves the building of 222 shoplots and 642 apartments.

The controversial politician has apparently approved the state land in his capacity as chairperson of the state-owned Selangor Development Corporation (PKNS) land committee.

DAP Sungai Pinang state assemblyperson Teng Chang Khim showed reporters at a press conference today documents containing details of the project.

The project proposal was presented at last year’s Nov 28 meeting of the Klang Municipal Council (MPK) planning and development committee. The project was approved by council in January this year.

According to the proposal, PKNS applied to the council to carry out a development project on state-owned land in Pandaraman Jaya. The developer listed on the document was Subur Megah Sdn Bhd.

Teng said on checking with the Companies Commission of Malaysia, Subur Megah’s major shareholders are Zakaria’s sons, Zaidi Zainal and Zainuri Zainal.

Zainuri is also an incoming Klang councillor, who will be sworn in later this week.

Explanation required

In view of this, Teng said Zakaria must explain if he had abused his position as PKNS' land committee chairperson to ensure that his sons’ company got the project.

The DAP leader also questioned why it was PKNS, and not Subur Megah, which had sought approval for the project from MPK.
.
“Is this to create the impression that the project involves public interest?” he asked.

However, Teng (right) said MPK did not approve the project at its Nov 28 meeting because the submitted plan also listed the use of a piece of reserve land to construct a multi-storey parking lot.

Apart from this, he said the project also involved four-storey buildings which violates MPK’s three-storey stipulation for development projects in that area.

According to Teng, the plan was eventually approved this January with the condition that the reserve land will not be touched and the buildings adhere to the three-storey rule.

‘Build first, pay later’

However, when malaysiakini visited the project’s sales office in Klang, it was discovered that the project included four, and even, five-storey buildings.

The sales executive said that 70 percent of the shoplots and apartments had been sold since it was opened to the public in July.

A visit to the project site revealed that construction works have yet to commence (left).

Teng said he believed that Zakaria is resorting to the “same old tactic of build first and pay fines later.”

Zakaria has recently been embroiled in a scandal where he built his palatial home without first obtaining approval from MPK, in which he was a member.

Earlier this month, the Umno politician’s name made headlines again when he was discovered to have granted seven acres of land to the Selangor Badminton Association - an organisation he himself heads - at RM20 million below the market value.

Following severe criticism from various quarters, Zakaria decided to withdraw from the list of candidates to be MPK councillors for the coming term.

10:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mana gambar Paklah dgn KJ? I think most people agree that they must be up there? Are you supporting them and deny the rights of the majority?

1:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apahal Zakaria ni rakus sangat ni.

1:49 PM  
Anonymous budak hingus said...

aku macam penat jerk baca komen korang ni... ape tah perubahan yg dapat dibuat dengan idea2 over korang tuh.. macam korang tau segala2nya...

ntah2.. korang pon sama macam orang2 yg korang kondem bila dapat jawatan camtu.. :) jangan kerek beb.. nanti kene batang idung sndri

kalu berani..
masuk la tempat dorang.. fight.. ubah la cara hikmah...
bising2 kat sini.. abes sini jugak..
penat jer..

bagusnya la kalu idea idea korang tu dapat ubah keadaan malaysia jadi lebih baik... bila aku pk pk balik.. ni sume macam nak jahanam kan diri ko aku dan sume sume orang... aku cuma nak keadaan malaysia yg lebih tenang dan tak pening cam skg..

moga2 tuhan kurniakan rezki dan nikmatnya ... amin...

1:07 AM  
Anonymous DOLLAH_PEDUKANG said...

SAUDARA ANUAR....

ANDA SEPATUTNYA IKHLAS DALAM HAL NI.KALAU BETUL LAH TUJUAN POSTING NAMA-NAMA NI UNTUK MAKE SURE RAKYAT TAK MEMILIH MEREKA NI, KAU KENA BETUL-BETUL IKHLAS. YANG PALING PERLU IALAH DILETAKKAN NAMA PAK LAH DIIKUTI OLEH KJ.INI ADALAH KERANA MEREKA ADALAH TOP MAN. BILA YANG DIATAS MEROMPAK, YANG DIBAWAH
PULAK AKAN MENYAMUN. BUAT APA NAK LETAK NAMA ANJING-ANJING TEPI JALAN
YANG MAKAN SISA-SISA SAMPAH? LETAK LAH NAMA KETUA PENYAMUN DIATAS DULU.KALAU KAU BENAR-BENAR IKHLAS DAN BERANI LETAKLAH NAMA PAK LAH DAN KJ DIATAS SEKALI LEPAS TU DIIKUTI OLEH NAMA PENYAMUN KECIL TU. JANGANLAH KAU SEKADAR NAK MENGEJAR JUMLAH VISITORS DGN CARA NI. KALAU NAK BERJUANG, BERJUANGLAH DENGAN IKHLAS. KAU TAKUT KE? TAKUT BLOG KENA TUTUP?
JADILAH ANAK JANTAN YG BENAR-BENAR MEMPERJUANGKAN HAK RAKYAT. KAU ADA BLOG SENDIRI DAN BOLEH MENYUMBANG
KE ARAH PERUBAHAN.ITULAH YANG KAU BOLEH SUMBANGKAN UNTUK RAKYAT YANG SURF BLOG NI. JADI...BUATLAH BETUL-BETUL. KALAU KAU TAKUT, TAK PAYAHLAH NAK MULAKAN SENARAI PENYAMUN-PENYAMUN NI. KAU DUDUK DIAM DIAM SAJA....KAU TENTU DAH TAU APA YANG PAK LAH, KJ DAN KAMALUDIN BUAT. WALAUPUN BENDA NI TERSOROK TAPI RAKYAT TAHU JUGAK.
BEZANYA CUMA RAKYAT TIDAK MAMPU UNTUK MELAWAN MEREKA NI BERSEORANGAN. JADI ADALAH MENJADI TUGAS KAU UNTUK MEMBANTU KAMI RAKYAT MALAYSIA.

SEMOGA KAU SEDAR DAN BUAT APA YANG PATUT UNTUK MEMBUKTIKAN KEIKHLASAN KAU DALAM MEMPERJUANGKAN KEDAULATAN DAN HAK MALAYSIA DAN RAKYATNYA.
JANGANLAH SEKADAR MENYALAK DIDALAM SELIMUT SAJA.......

1:09 AM  
Anonymous Rafiq Abdul Aziz said...

Aku bukan nak sokong sesiapa ..cuma nak tanya sedikit - siapa yang letak pemimpin di atas sana. Kita sudah berubah dari TDM ke Pak Lah - sama sahaja? Soalnya punca datang dari mana kalau bukan ahli dari kepimpinan cawangan naik ke bahagian dan seterusnya. Aku tak sokong Anuar ini pun sebab dia UMNO tapi aku tengok dollah pedukang menjerit -jerit kat blog orang lak tu..nama pun pakai nama samaran... tak malu ke mempersoalkan keberanian orang sedang sendiri dok dlm kelambu, menyorok. Yg aku nampak ko macam marah aje kat Pak Lah...tak dpt projek kot.

Aku dok perhatikan blog ini si anua ni aku kira dia lebih ikhlas dari ko.. jgn mare...

3:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gi tengok komen utk pak Lah dan post kat sana atau polimik di sana

tajuk : Pak Lah - apa dosa saya

http://arahkita.blogspot.com/2006/11/bila-semuanya-ada-dalil.html

4:01 AM  
Anonymous Liu said...

Hi Anuar its Liu again. We communicated thru phone several time remember.. Ahh...see u hv included Mr Khir under the bad books of umno-reform..bravo..ignore remarks posting by dollah something. I believed he is juz a discontent person that question others but did not look at the man in the mirror....which is.. he himself all he knows is yak..yak...yak. At least Mr Anuar u hv done something. I believed the courage u hv especially in yr article tanah melayu ketuanan cina where most of us hv our guns loaded to smack on the article untill we call and u explained the reasonning behind it. U ppl out there..we call him and we got to know him...anyway...go on Mr Anuar

10:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Buat apa korang semua nak bertekak dlm blog ni mengata individu ini korup, individu tu rasuah..tapi bila tiba PRU pangkah BN jugak..!Tak malu betul..Pada aku yg dangkal ni aku pukul rata saja..semua pemimpin umno hari ini haprak..dari kepala sampai kaki..cuba pada PRU yg akan dtg ini jgn pangkah BN..ada berani ka..?

11:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Amacam kalau kita ada list penjilat utama pulak? Munkin kita boleh segregate ikut negara, negeri dan kawasan. mesti list dia 3 juta sebab semua umno penjilat... cari project

11:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

aku setuju sangat cadangan nak calonkan Mohd Khair Toyo a.k.a Mat Botox, percepatkan la... aku pun dah naik menyirap tengok muka botox dia tu....

plzzz... tolong percepat kan ekk...

12:12 AM  
Anonymous ketua menteri said...

saya cukup merasa kan cukup pening degan apa yang terjadi degan negara kita terutama sekali pemimpin kita yang hebat hebat bila soal diri sendiri mereka sentiasa mahu bersuara dan mahu menegakan kalo kita lihat tun mahathir bila ada kepentingan sendiri mula laaa nak lawan dan dedah kan itu dan ini soal pak lah pula sentiasa nak pertahan kan anak dia kalo kalo orang cerita pasal khari atau scomi kalang kabut nak jawab dan kita lihat dsai pulak sentiasa nak lawan atas kepentingan untuk belia jadi pedana menteri yang rugi semua melayu tapi orang melayu menjerit minta tlg siapa pun tak peduli memang laaa pemimpin melayu ni semua nya sial

2:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mana ada pemimpin umno yang baik semua kaki songlap kaki ampu dan kaki macam-macam.Bagi saya yang paling buruk dan teruk Khir toyo dan Deris Jusuh

9:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hishamuddin

8:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

TAJUL ROSLI. Tak buat apa pun balik ke Perak ni,Hancor negeri teman weh...

2:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

umno sabah gedung rasuah terbesar....

musa ....rasuah balak buat bangunan umno

shafie apdal...ketua menteri masa sakaran

ghapur salleh...rasuah air dgn timatch

salleh keruak....perempuan sundalnya dpt balak

osu....hero judi umno

hajiji....merasuah utk naikkan keluarganya

ampong puyon...mantan lpkp...korang tanya ler yg dpt
permit..

samsu bahrun....bini dia pun d rasuah yusup jamlee

tupik titingan....another barua jual bangsa melayu

sairin karno...dusun jawa yg jual maruah peribumi

masrani parman....korang tengok ler rumah dia di pinggan2

ketua umno gaya.....jgn cakap pasal rumah dia kerna dia guna umno utk berpoligami

dtk yahya petagas....ni ikut jubor penjual minyak iraq

masidi manjun....ex eaga council corupt

surady kayong....ni kerja dier jual tanah org kampong pada syarikat bskl

amir kahar.....projek sabah softwoods pun dia jual

samsudin yahya...ni tukang kumpul urg untuk musa jer...

mat lan...lawyer jaga kepentingan musa

basale...lawyer ker dier ni? ingat kan tukang angkat beg paklah

suhaili said.....penceramah hadhari yg ampus

dr yaakob....kalau ada masalah spitang dier ler puncanya...

sapawi....ni menteri madani abim yg tak nak cakap pasal jubur...

pandikar....dier panglima perempuan dlm ucapan nya d dun

byk lagi aku nak tulis...tapi korang percayalah umno berdiri di sabah dgn rasuah dan nepostisme, kerjasama dgn pati...penyelewengan dan bullisme.....

7:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apa nak calon2.. Rehatkan je mereka semua, bagi lah peluang untuk Calon2 dari PAS, Keadilan dan DAP untuk jadi menteri. Belum cuba belum tahu.. Selepas 5 tahun buatlah keputusan bergantung kepada hasil pemerintahan BA. .

1:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

PEMIMPIN2 UMNO SEMUANYA HAPRAK, KAKI RASUAH DAN JEMBALANG...

JADI SENARAIKAN SEMUA PEMIMPIN UMNO YANG ADA DI MALAYSIA.

DARI 3 JUTA AHLI UMNO, NAK CARI SEORANG YANG SEALIM, SEZUHUD, SEBAIK YAB TUAN GURU DATO NIK AZIZ BELUM TENTU DAPAT..

PEMIMPIN UMNO KELANTAN YANG PERLU DISENARAIKAN ...

1. ANUAR MUSA
- Terlibat dgn kes songlap duit FAKIR MISKIN RM 34 JUTA.

2. MUSTAPHA MOHAMMED
- mengkayakan bini dan kroni

dan semua ADUN DAN AHLI PARLIMEN UMNO BN KELANTAN.

2:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

ape laa korang ni... melalut-lalut ler plak... kena suruh senarai senarai jer laa... ni ade plak ajak p sokong PAS ler.. keADILan ler... DAP ler (ade ke!! errkk).

Bagi aku, semua tak leh pakai... baik mahathir-pak lah sampai ke konco-konco nyer.. same jer.. ade agenda tersendiri... pengecut pun ad(Mcm mana nak jadi pemimpin)... kaki bodek... kaki ketuk... kaki tido... semua kaki ade.. pilih jer mana yang korang nak...

2:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sepatutnya senarai yang bersih dan tak ada masaalah dlm UMNO. agaknya ade ke walaupun satu?.....

8:51 AM  
Anonymous Ghostrider said...

Bagi aku tiada ruang utk disenaraikan pemimpin2 UMNO yg tidak bersih dan rasuah

Alang-alang rasuah, biar semua rasuah!! Kepala busuk, maka badan dan ekor pun ikut busuk!! Macam mana kita nak harap Dollah Badawi ambi tindakan keratas pelaku rasuah??? Kalau Dollah Badawi ambi tindakan, aku akan dedahkan juga salah laku dia dan anak menantu dia!!! Cukup simple. Dollah Badawi bohong dan bersikap talam dua muka apabila dia kata Johari dan Zulkipli tak perlu digantung tugas hanya kerana itu tuduhan. Bagaimana dgn pegawai pegawai kerajaan yang sebelum ini terpaksa digantung tugas sebaik sahaja dakwaan rasuah dihadapkan kepada mereka?? Kenapa double standard?? Bagi saya, orang Korea, org Jepun lebih bermaruah daripada dua ekor pengkhianat ni. Kalaulah kes ni berlaku di Jepun atau Korea, dah lama mereka letak jawatan!! Dah memangh dasar suka benda haram...maka selama-lamanya merasa nikmat makan benda haram!!!

Itulah Kerajaan Malaysia khususnya UMNO...

12:37 PM  
Blogger blueblazer said...

sokong calonkan KHAIRY JAMALUDIN (nothing)dan NAZRI AZIZ (mulut biadap)!!! TUN MAHATHIR tokoh yang agung...We Love Tun Mahathir!!!!

10:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

TALAK SUNAT U GOT A POINT THINK FAR AHEAD BE POSITIVE THAT`S A THRU M`SIAN

12:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apabila amanah kepimpinan telah jatuh ke tangan yang bukan ahlinya, maka tunggulah kebinasaan....

3:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

memang dah jenis talam 2 muka. bapak mertua dengan menantu sama saja..

9:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

menantu dia ni sebenarnya kaki betina jugak.. dia buat buat je sayangkan nori tu... nak ambik hati bapak mertua dan nak dapat jawatan..aku dapat info ni dari org yang dekat dengan KJ jugak..
lelaki yang hansom macho mcm dia ni mana boleh tahan dengan nori yang gebu tu...

9:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yang Buruk(Beruk) dlm senarai UMNO.

Kek Nogori Tok Mat Hassan lah, The Montori Bosar. Lantik his Bro. Tok Azman Hassan sbg S/Usaha Perhubungan coz tak percaya org lain. Ketua UMNO Bahagian buto ko? Pokak ko? Dia tak cayo kek korang yg dok sokong dio wek po? Balak Nogori dio jo sobat. Tender bosa2 adik beradik jo sosah, apo nk jadi
kito ni? Skrg ni kaki gadoh lak, dah ado penampar MB, Nak kono penampar MB ko,ayat baru dio.

10:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kita dok sibuk dengan siapa yang buruk. Apa yang saya nampak UMNO ini seolah-olah kepunyaan sesuatu dinasti.Lapas bapak anak. Tak lama lagi menantu.Tak ada ke pemimpin lain yang boleh memimpin selain daripada puak-puak Tun Abd Razak, Tun Hussien Onn. Ni puak Tun Mahathir pulak nak masuk. Seolah-olah dah tak ada orang lain. Cuba bayangkan saudara mara dan sepupu sepapat yang memerintah. Seorang jadi No.1 dan yang seorang jadi No.2

6:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dato' Mufti Shuib, Ketua Umno Bahagian Ampang dan Timbalannya Ismail Kijo. Kalau tak percaya pergi tanya puak-puak Umno di Lembah Jaya.

3:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

SIAPAKAH YANG PALING BERUK DALAM SENARAI UMNO-REFORM ?.

3:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pemimpin Umno ko, Pas ko semuanya ketok busuk ? Kalu tak caya hidu lah.

1:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Datok Kuris ADUN Semenyih membuat onar dgn memperkudakan JAIS untuk merampas Surau Saujana Impian. Datok berfikiran zaman batu ini telah mengganggu proses kelulusan mengadakan solat Jumaat sehingga kini masih tertahan. Surau ini dibina dgn kos RM1.4 juta hasil sumbangan semua pihak tetapi Kuris tidak menyumbang 1 sen pun. J/Kuasa surau terdiri dari penyokong dan pembangkang tetapi berjaya menyatukan ummah secara professional. Namun pemimpin Melayu minda kelas ke3 ini mahu menunjukkan taringnya. Calun yang layak untuk dikutuk dan dilaknat.

5:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

KJ....!!!KJ IS THE WORST OF ALL!!

5:28 PM  
Anonymous BUKAN PAK TURUT said...

menantu pak lah yg paling buruk..buruk lagi busuk...

5:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Antara Kesemua Perdana Menteri Malaysia,Pak LAh Badawi yang Paling hebat sebab......kawin dengan jin

9:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

anuar, kenapa anda tak letak KJ dlm senarai atas. itulah selayaknya dia. the worst among all.

3:38 PM  
Blogger Kamalkamal said...

Sdr. Annuar,

Pak Lah akan kecundang kerana keonakan anak menantunya. Juga juak-juak yang mengampu.

7:45 PM  
Anonymous name said...

Thanks to author.

7:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

hati-hati saudara bila berbicara, hanya jika ada bukti dan fakta baru berbicara, takut2 celik mata di alam lain. Ingatlah, Allah itu maha adil. Sampaikan maklumat yang saudara tahu dan faham dan sahih.

p/s : Bersama2 menegakkan Islam dengan rasional.

7:23 PM  
Anonymous kuras said...

Sempena tahun baru maal hijrah..kita sama-sama orang melayu dan Islam pulak tu.Janganla buruk-burukkan sesama muslim tanpa bukti yang betul-betul kukuh.Tuduh macam-macam pasal peribadi seseorang, tidak kira UMNO,PAS,PKR,Hinndraf atau apa-apa pun..Ada bukti kukuh barulah kita lanyak cukup-cukup biar sampai lenyau!!







http://kurasan.blogspot.com/

12:10 PM  
Anonymous james said...

sdra kuras, bukti kukuh macam mana, lihat zulkifli mat deros....tak cukup bukti lagi kah...

9:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

DAP FTW!

11:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

kanapa plak lah khir toyo tue kat atas....
sebab KJ tak suka dia, kenapa KJ takde, sebab dia bagus sangat ker atau kroni KJ ader share dalam web nie..
apa pun, pasal berembang tue khir toyo kena, kalau camtue aku buat rumah kotak depan rumah anuuar ok ker,
aku rasa lagi teruk ko buat dari pegawai MPAJ tue

12:20 PM  
Anonymous Cikgu Fizik said...

1. annuar musa, kes PPRT macam mana, yang kurang ajar tu nak buang raja, tapi cita lama
2. imam had hari, baik resign boleh tiduq sampai tengahari
3. wan farid ganu, the ultimate KJ ass kisser in the world
4. joe baharom, the 5 million dollar man
5. pidah AP
6. nazri the balachi
or almost all of them

10:36 AM  
Anonymous amm said...

tumpang..

JOM KITA MERAMAIKAN FORUM MELAYU KITA. MASIH BELUM RAMAI ORANG, BARU LAGI
JOM KITA MERAMAIKAN FORUM MELAYU KITA. MASIH BELUM RAMAI ORANG, BARU LAGI
JOM KITA MERAMAIKAN FORUM MELAYU KITA. MASIH BELUM RAMAI ORANG, BARU LAGI
JOM KITA MERAMAIKAN FORUM MELAYU KITA. MASIH BELUM RAMAI ORANG, BARU LAGI

JOM KITA MEMERIAHKANNYA..

MASUK SINI:
http://www.keluartopik.com

4:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

OIIII YANG HAMPA DOK KUTUK PAKLAH BUAT APA KESIAN KAT DIA, DIA PUN ORG JUGA, MANA ADA SEMUA ORG PERFECT. HAMPA TAU DAK KUTUK ORANG TU BERDOSA TAU, BUTA JE DAPAT DOSA.YANG HAMPA KUTUK ORG HAMPA TU ELOK KA

11:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

AKU TAU HANGPA JELOUS YE DIA DAPAT JIN, BIAQ LA DIA SERONOK DULU NANTI DIA TAK MAU DIA LETAKLA JAWATAN TUU

11:44 PM  
Anonymous iza said...

xpayah nak bakcup la pak lah...
perosak agama dan bangsa ..
korang org melayu xsedar yang korang ni mcm boneka pd dia...
dah byk sgat dah penyelewengan yang dia buat tp, korang tak taw...fikir3 lah

12:07 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home